![Avatar](images/avatars/102.jpg)
Hyler og skriger, og lidt OT.
Tak for fin beskrivelse af problemer med smøring. Forklaringen er så vanvittig, at jeg ikke et sekund tvivler på at det er sandt. Det er jo ikke småting, eller måske er det, man er blevet belemret med fra EF/EU i tidens løb. Da mine børn var i "Lego-alderen" i starten af 80'erne, udstedtes der en advarsel om at gule Legoklodser var langt farligere end klodser af andre farver!!! Jeg må erkende, at jeg allerede dengang var særdeles skeptisk overfor hvad der kom fra den kant, så mine børn havde da heller ikke færre gule klodser, end af de andre farver. Hvem der dengang borede i dybden med udsagnet, husker jeg ikke, men et godt bud kunne være en journalist der var EF/EU kritisk/skeptisk. Det viste sig, at det var helt ufarligt når små børn suttede på legoklodser - hvilket små børn jo gør - men lavede man de forskellige farver klodser til granulat, var det gule granulat ca. 5 gange giftigere en de øvrige farvers granulat!!! Det hører med til historien, at det var flere kilos årlig indtagelse, der fik de røde lamper til at tændes der nede i det europæiske videncenter! Med det kendskab jeg har til Lego's fremragende produkter, har jeg vanskeligt ved at forestille mig at noget barn, eller voksen, skulle være i stand til at bide en klods i stykker, endsige lave den til granulat!!!
Der findes vistnok en hjemmeside der beskæftiger sig med tilsvarende vanvittige, sande, eksempler på hvad en stor del af vore skattepenge går til
Edit: Mine 4 børnebørn har siden 3-års alderen kørt med elektrisk tog, og jeg har aldrig set/hørt om at de skulle have puttet noget af det i munden
--
Med venlig hilsen
Futfar.