Hyler og skriger
Har gjort mig nogle tanker
Jeg går ud fra at alle dine loks er Märklin? samt at du kører analogt? Altså med en eller flere transformatorer?
Hvis din MY 1126 er fra Märklin, kan der være mange årsager til at den slet ikke vil "nogetsomhelst", og det afføder et par spørgsmål:
-Er du sikker på at strømoptag/-nedtag fungerer korrekt(er der lys i modellen)?
-Bruger du en (Märklin)transformator til driften? Andre fabrikater kan, i meget sjælnde tilfælde give problemer.
-Står den som fra fabrikken, eller er der "pillet ved den", evt. helt eller delvis forsøg på ombygning? Her tænker jeg på om den har dekoder eller "perfektomskifter"?
- Prøv at tage maskinen op i hånden og påtving hjulene på trækbogien at køre rundt, der kan være "groet mos" på forbindelsen mellem kommutator(ankerets strømførende del)og stator, som er de to "kul og børster", der sørger for strøm til ankeret.
Hvis ovennævnte ikke hjælper, er vi lidt ude over den umiddelbare "førstehjælp", og jeg kan ikke, via dette medie, give dig yderligere hjælp. Men måske er der andre på forum som kan supplere yderligere Og så er der jo den mulighed, at motoren er brændt af, men det sker ikke så ofte.
--
Med venlig hilsen
Futfar.