Hyler og skriger

af Futfar, Kajerød, 16/9 2013, 17:47 (4092 dage siden) @ Torben Z.

Det er altid dejligt at lære noget nyt. Tak for det. Min svage erindring om "klemmere", kan meget vel stamme fra den periode du omtaler, men på det tidspunkt var jeg for længst holdt op med at anskaffe Märklin's rullende materiel. De var ikke i eksakt 1:87, så jeg gik andre (skinne)veje. Ud over mine egne gamle Märklin loks, har jeg for venner og bekendte, ombygget i omegnen af 20 styks til digitaldrift. Om disse har lidt af "klemmeri", skal jeg ikke kunne sige, jeg startede altid med total adskillelse, total rengøring, og så i gang med ombygning. Alle dem jeg har ombygget kører fejlfrit, efter korrekt opsmøring og tilkørsel
Til rengøring har jeg en "brille/smykke-rensemaskine", som ved hjælp af ultralyd, og en til opgaven nøje udvalgt rensevædske, gør et fremragende stykke arbejde. Den er også god til snavsede hjul!
At bruge dieselolie til løsning af lejer med størknet smørelse, var ikke noget jeg turde give mig i kast med!!!
Tidligere i tråden stillede jeg "Jimmy" et par spørgsmål til simpel fejlfindning, men har intet hørt-

Men tak for dit indlæg, en dag hvor man ikke lærer noget, er ikke en god dag.;-)

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak