tilbehør til BL (Sønderjyden)
Hej
ja du har ikke tydet den helt rigtigt - men det er nu heller ikke altid lige let at læse oprangeringsplanerne - uden en indføring i det - min fejl.
men vi tager lige 1956 oprangeringen
63 : tognummer
(Sønderjyden ): Tognavn
Ng - Sbd : strækningen fra Nyborg (Ng) til Sønderborg (Sdb)
så kommer oprangeringen :
de øverste Kh, Ng og Kh over stregen :
udgår (kommer fra) fra København (Kh)
udgår (kommer fra)fra Nyborg (Ng)
lidt specielt, da toget starter i Kh og der ser det sådan ud - idet toget er vendt over storebælt ( færgen anløber KOrsør og Nyborg med stævnen )
så:
Kh > Ko(Korsør) MO = AVM = MOK2 = MO3
= betyder at styreledninger er samlet
da toget vender på storebælt ser oprangeringen således ud fra
Ng > Fa (Fredericia )
MO3 = MOK2 = CC (kun søn- og Helligdage og fra Nyborg ) = AVM = MO
** + tallene ved MO og CC betyder
** : Søn- og Helligdage
1 : at CC vognen er en fra serien 1145 - 1148 idet disse CC numre var udstyret med A+B styreledninger ( dvs at der kan styres/samkørers motorvogne i begge ender - men ikke fra styrevogn, det kræver en C styreledning - altså A+B+C ledninger/signatur )
2 : kører i perioden fra 30 september 1956 og året ud
3 : kører i perioden 3 juni 1956 til 29 september 1956
pil > : køreretning
så i perioden 3 juni - 29 september 1956 ser tog 63 Sønderjyden således ud
fra Nyborg > Fredericia :
Nyborg : > MO3 = CC (Søn- og Helligdage) = AVM = MO > Fredericia
og i perioden 30 september 1956 og året ud :
Nyborg > MOK2 = CC (søn-og helligdage) = AVM = MO > Fredericia
nu vender (rebrouserer) toget igen i Fredericia (Fa)
og ser således ud til Tinglev (Te)
Fa > Te :
MO = AVM = CC** = MOK2 henholdsvis MO3, alt efter periode
og nu går den helt gal ( min bemærkning ) så tegner lige pricipskitse af Tinglev
og sådan fremdeles
håber det gav en lidt bedre forståelse og indsigt i oprangering mv.
eller må du lige .....
mvh
henning h087
mere kan læses her
http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=13779
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk