Den danske Model.

af Erik V . Pedersen ⌂ @, 27/8 2021, 20:53 (1193 dage siden)

Fra dåseblik til 3d-print.

[image]
Den danske Model -- det kan man vel næsten også tillade sig at kalde de mange små og store, danske færger, der i tidens løb har set næsten således ud (de små) og tilsvarende -farvemæssigt- (de store).
VENØSUND -- NÆSSUND -- HVALPSUND -- HANNÆS "H0" -- 1:87 - ^---v

[image]

Netop i disse dage, har jeg lagt sidste hånd på disse fire småfærger, der nok samtidig bliver det sidste modelarbejde fra min side. OK - måske en færdiggørelse eller to, men nybygninger, næppe.

1950/51 til 2021 -- det har været en interessant tid -- mange gode venner - i (model-)jernbaneklubberne og Sporvejshistorisk Selskab såvel som udenfor disse klubber/foreninger, men man bliver ældre ! ! ! Man bliver dårligere og dårligere til det hele, undtagen til een "ting" -- man bliver bedre og bedre til at glemme ! ! !

Hvor er der sket meget i disse år. Lige nu kører en anden tråd om CR-bogiesider. Bogie-sider (tinstøbte til enkelte vogntyper -enkelte messingstøbte- hjulsæt og puffer var noger af det eneste man (jeg) dengang kunne købe i størrelse "0" --- Nu kan man købe næsten alt, hvad øjet fanger.

Gad vide, hvad fremtiden vil bringe ??? ! ! !

Hilsen,
Erik V.
evp.dk

.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak