McK halvnye Ølvogne - problem med vindue i gavl
Hej OHJ20
Tak for info. Ja, der kan jo nemt smutte et eller andet, selv i de bedste konstruktørfamilier (og jeg glemte et 'e', da jeg skrev 'lampelak' ).
Så giv du bare dine vinduer i Tuborgvognen, en gang grøn maling indvendig, når Du haver vognen skildt ad, den skal jo åbenbart have nye puffer,
Pufferne er vist primært et problem med Carlsberg-vognenes markant grove 'elefantfødder'. Godt nok er pufferskafterne på Tuborg-vognene lidt vel tynde, men generelt vinder mange godsvognsmodeller ved at få udskiftet puffer m.m., så det vil jeg indtil videre leve med.
Jeg har brugt en farve der ligger opad hvad "Flaskegrøn" er, og så er der jo også mulighed for at lave noget ØL-research , samtidig mens der nørkles modeltog. Farven på glasset i vinduet kunne være noget hen af DB Personwagengrün - Chromdioxodgrün, husk også at give vinduet uden på en "mindre" blank overflade, så det matcher med vognkassens glans.
Jeps! Den grønne farve indvendig er nok god nok - der skal jo ikke være interiørlys i kræet (med mindre der altså skal sidde en "glemt" jernbanemand derinde og bælle under kørslen). Men måske er udvendig grøn lampelak (findes det mon endnu?) et alternativ, hvis man alligevel vil give vinduet en gang halvmat lak. Det må komme an på en prøve (på et stykke klar plast).
og BTW - ØL kan sagtens tåle sollys, i det tid det er i Øl-glasset, indtil der bliver sagt SKÅÅÅÅLL ...
Helt sikkert! Det var en tanketorsk fra min side af. Jeg drikker ikke øl, så derfor. Men nu kan vognene vel strengt taget lige så godt kaldes for 'sodavandsvogne' i stedet for 'ølvogne' (duk og væk!).
Gode hilsner
Mrten