MODELJERNBANE I SYDDJURS. Svar på alle spørgsmålene!
Hej Erik,
Det er vel denne du tænker på: http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=7108
Mon ikke konklutionen er/bliver den samme, det er en sjov ide, meeeeen.....Mvh Ole
------------------------
Ja, --det er den (jeg ville egentlig helst ikke trække museet direkte ind i den nye "sag", men jeg synes dog, at de ligner hinanden meget), og problemerne synes at have mange sammenfald.
Jeg kan da også finde på at følge "sagen". Alene den -vel uheldige- sammenblanding af kommerciel og frivillig arbejdskraft. Alle de "ydre" forhold må betales og derfor kræve indtægter/betaling efter åbningen. Det "indre" (anlæg - rull. materiel / landskab / bygninger m.v.) synes at skulle være mere eller mindre privat (frivilligt, ulønnet arbejde / privateje ) ! ! ! Hvordan fordeler man lige, hvad der er ret og rimeligt. Hvordan står parterne i tilfælde af f. eks. konkurs --eller måske et stort overskud ??? (Husker de ældste Mj-ere ikke noget om noget, der gik galt i sin tid ved den store mj-udstilling på teknisk museum i 1970-erne.)
Hvor længe holder interessen iøvrigt ??? Kunne det tænkes, at hallens ejere måske en dag hellere vil sælge landbrugsredskaber derfra ! ! ! ???
Der må være utrolig mange forhold, der skal klarlægges meget nøje, inden man kaster sig ind med større mængder af frivilligt, ulønnet arbejde.
Meget af dette er allerede berørt i den "gamle" tråd, andre forhold er nyt p.g.a. de ændrede ejendomsforhold.
Erik V.
www-evp.dk
.