Lyden til MY 1201 og 1202

af Steff, 13/1 2014, 23:47 (3969 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Go´aften Carsten!

Uha, jeg skal vare mig med at sige om det er den rigtige lyd eller ikke. Jeg kan huske LOKOMOTIVERNE komme KØRENDE i begyndelsen af 1960´erne i Fredericia når jeg var på besøg dér. Men lige at afgøre lyden, tør jeg slet ikke, det må andre og mere erfarende gøre. Og så må jeg jo nok være ærlig, at det måske ikke lige var lyden der interesserede en mest, men TOGET med selvfølgelig lokomotiv.
Men adspurgt ville jeg mene at de "brummede" mere end GM´erne. Og så kan man jo prøve at definere på dette:-)!

Men lyden fra ALCO´en er vel det der kommer nærmest, hvis den altså er en 16 CYL, 2 takt lokomotivmotor på omkring de 1500 - 1800 HK og at slag og boring er nogenlunde som på B&W´en?

Godnat og sov godt, skal tidlig op!

Steffen Dresler

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak