Litra Ckm's anvendelse i 1988-91...?
Hej gruppe
Hvis ingen andre ønsker at svare Jan Bøgedal Slundt direkte, skal jeg gerne prøve at hjælpe.
Vognene blev købt som tomme skaller i Tyskland, og blev indsat i trafikken som flex vogne.
Man kunne så selv bestemme om de skulle køre som konferencerum eller andet.
Du har mulighed for at se vognene på jernbanehistorisk forum under vogne.
Det var meget behagelige vogne at køre med, og de var godkendt til 200 km.t
Vognene har ført en omtumlet tilværelse, og 2 af dem kører nu som kongevogn henholdsvis ledsagervogn for kongevognen. Den sidste er vist en gul tjenestevogn for målevognstjenesten.
Jeg så personlig gerne at vognene havde fået en bedre skæbne, og at der havde kørt mange flere af denne vogntybe i danmark. (Så havde der været gode tog til alle)
Jeg håber at det kunne hjælpe dig, og at jeg ikke trådte nogen over tæerne.
--
Med venlig hilsen
Mogens V.
GuMJK