FREMO-kørere øst for Storebælt
Ja, der kan være langt imellem de enkelte træf, men det er jo fordi de skal planlægges af medlemmerne, og synes det enkelte medlem at der mangler træf i ens område, så er det jo bare i gang med at planlægge et lokalt træf.
Det behøves jo ikke være 1000 kvm - 200/250 kvm kan sagtens gøre det.
Men der er også træf i DK, som ikke foregår i FREMO regi, men hvor FREMO medlemmer deltager og kørslen foregår efter FREMO principper.
Kigger du på FREMO kalenderen var der ingen FREMO træf i DK i år, men der blev afholdt 3 træf efter FREMO principper.
Til rigtig mange træf ser vi folk rejse langvejs for at deltage.
Eksempelvis deltager både nordmænd og svenskere i mange af de træf der foregår i DK og Nordtyskland.
Og kigger du lidt uden for DK grænser, var der 4 FREMO træf i Norge, 1 FREMO træf i Sverige og 3 træf i Slesvig Holstein. Og til de fleste af dem var der dansk deltagelse.
Ja det ser ganske vist ud som om der umiddelbart er strækningsmoduler nok, men som regel bliver alle strækningsmoduler som er tilmeldt et træf også indsat i den enkelte plan og oftest er det ikke alle stationer som er tilmeldt der også bliver indsat i arrangementet, netop for at få lange kørestrækninger.
Og dermed er det altid de samme strækningsmoduler som bliver brugt igen og igen. Og det kunne være rart med flere at vælge imellem.
Hvis du henviser til Padborg eller Padby som den rettelig hedder, så tilhører den en privatperson som ikke er medlem af KdMJK.
Randborg er en fiddleyard som tilhører KdMJK og er bygget med inspiration i Padborg.
Naturligvis er det sjovere at være flere personer i samme område med samme interesser og det praktiseres, som du skriver i KdMJK.
Der var også en forening i Horsens som prøvede at gøre det på samme måde, desværre uden held.
Derudover er der en nystartet forening i Kolding (www.ffmm.dk) som kører moderne drift efter FREMO principper, og her kommer medlemmerne fra Sydjylland og Fyn. Og jo - rejsetid inden for 1 time som du skriver, men de vil gerne have medlemmer uanset bopæl.