FREMO-kørere øst for Storebælt
Der findes en lille håndfuld FREMO medlemmer der kører H0 på Sjælland.
Ellers er det som du skriver, fortrinsvis FREMO medlemmer på Sjælland der kører N.
Men FREMO konceptet bygger netop på at man ikke altid behøves at være mange i samme område, men derimod mødes til arrangementer og træf med moduler.
Det er rigtigt at stationer over 10 meter ikke altid er "lige velkomne". Det skyldes at længden er svær at indsætte i et modulanlæg. For oftest bygges de enkelte stationer som lige stationer. Men derimod er det altid flot med en enkelte større stationer på et træf.
Dog skal der lige huskes på at bygges der en større station der kan tage de 3-3,5m tog som vi normalt kører med, er det bedst at have udtræksspor som ikke er hovedsporet.
Og ja, der bør altid medbringes strækningsmoduler der tilsvarer ens station. Og er den 15 meter, så er det en større opgave at transporterer alle disse moduler til et træf, og så også skulle opstille dem på selve træffet.
Men uanset så behøves man ikke altid at bygge stationer, for strækningsmoduler er faktisk den største mangelvare i FREMO, og det er ikke kun i DK.
Strækninger med sidespor er også noget der mangler meget - helst med omløbsmulighed.
Det er dog ikke rigtigt at KdMJK har bygget en station på 10 meter. Den længste som KdMJK har er 6 meter, og er en fiddleyard ved navn Randborg.
Mvh Rubjerg