Så er det spisetid for raske dampere!

af Steff, 26/6 2024, 09:26 (74 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Steff, 26/6 2024, 09:32

Godformiddag Carsten

Tak for roserne, altid dejligt at høre, når også andre synes om de ting man har fremstillet.

Som du Frederikshavn og jeg her, "noget" omkring Københavns 2. Banegård (1864-1911/1921), mener jeg det er en god ide at have et "anlægsforbillede", at kunne gå ud fra m.h.t. bygninger, anlæggets sporplan (ud fra plads) mv. Jeg faldt så pladask for bygningerne og historien omkring den 2. banegård. Det har nok også noget at gøre med både jernbanehistorie samt interesse for det gamle(ældre) København. Så interessen fører til mange andre nicher ifb. jernbanehobbyen.

Herunder et eksempel på forandringer gennem tiden, som jeg prøver at dokumentere, her Klampenborgbane stationen (Station 3) på Gyldenløvesgade overfor den nuværende "Grevinde Danner Stiftelse" (til højre i billedet) ved Søerne, omkring 1912:
[image]
Station 3, Klampenborg stationen .Foto, arkiv DJM01-00007330

Bør vel lige her bemærke, at de forrige spor 1 modelbilleder af "Nordbanegårdens Maskindepot", i virkeligheden lå umiddelbart til venstre lidt inde bag Station 3. Svært at forestille sig idag!!

Som området ser ud idag, Grevinde Danner igen helt ude til højre.
[image]

Nej, jeg er ikke medlem af nogle spor 1 klubber, men støtter 110% op om alle spor 1 aktiviteter (og andre MJ eller jernbanehistoriske aktiviteter), hvor jeg kan og har mulighed.

Desværre er der flere samlinger i spor 1, der er eller har været til salg, her omkring TKVJ materiel, et dødsbo omkring OHJ og endelig et helt anlæg p.g.a. det evindelige problem/opgave mht plads. Så mulighederne er der, hvis man vil springe "på toget", men det koster. Mit råd, start med Märklin spor 1 og se om interessen er der!

Bedste hilsener og igen tak for bemærkningen

Steff


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak