Så er det spisetid for raske dampere!
Kære Jørgen
Tak for de pæne ord.
Ja, ja, vægtomregninger . Herunder virkelighedens forbillede i 1915, nemlig kulgården ved Klampenborgbane stationens (Station 3) selvstændige remise, der blev en del af "Nordbanegårdens Maskindepot" frem til ca. 30. SEP 1921, hvor det hele sluttede. En litra O bliver forsynet med kul:
Fotograf ukendt, arkiv Banebøger.
Modellen af kulgården med en F. Der er sket nogle ændringer af modellen af kulgården senere, bl.a. tilkommet en "ægte" DSB kulkran.
Herunder et oversigtsbillede af hele min model "Nordbanegårdens Maskindepot", fotograferet i august 2021 i Vamdruphallen til et spor 1 træf. Der er senere bygget en rensegrav foran remisen og med et sporskifte, er sporet til kulgården forlænget til også at gå langs denne, ender i en sporstopper.
Plads er altid en faktor, især i spor 0 eller 1. Men min løsning er et lille modulanlæg. Til daglig et lille "udstillingsanlæg" i fruens hjemmearbejdskontor! Jeg hygger mig med små ændringer eller bare lige strøm til at køre frem- og tilbage på lidt over 2 meter. Fordelen er, at det er to standard-moduler, der kan kobles sammen med andres anlæg med samme modul størrelse med en lille overgang imellem.
Så selvom man IKKE har plads hjemme til det store, kan man sagtens gennemleve sine drømme på et modulanlæg.
Så nu mangler man lige et spor 1 træf til næste år eller i efteråret.
Bedste hilsener
Steff