PIKO My 1147 udsendes i februar 2023
Hejsa.
Som altid, ser Piko´s modeller godt ud.
Med UIC dåse på fronten til Itc styrevognskablet for Bns, det er vist aldrig set før industrielt !
Under den sidder lågen til Multipelkablet.
Overdelen på denne vender korrekt i forhold til brændstoftankene og trinene for midterdøren, forøvrigt derinde midt i maskinrummet UIC kablerne og Multipel kablerne hang, hvis de var på plads, multipelkablet var tungt og uhandigt.
Som alle andre kabler, måtte de ikke sidde fast på fronten, uden at være koblet, der kom ofte vand i kablerne da de blev glemt med stikket i siddende op til himlen eller kørselsretningen !
Multipelkablet er til forspand mellem to maskiner, hvor den bagerste er en ren slave som gør precis det samme som forreste Lokomotiv, hvorimod via itc kunne Lokomotivføreren få fejlmeldinger fra den bagerste maskine eller sidde på Bns og få fejlmeldinger fra den påskyddende maskine.
Vi må håbe at der er en kontrol i Kina så den lille fører altid kan nå op til sine kabler gennem midterdøren.
Vi må se frem til en test af Piko´s nye Nohab, her kører den gamle 1110, faktisk godt med sine to motorer og en en Esu dekoder, den har fået Togdillens lysprint, med lidt modificering, så den kan vise: Rangerlys 4 hvide, Toplanterne, Triangel og slut lys, men alt det gejl kan denne Piko jo fra starten af, det har Piko snart i alle loks med lysdioder som standard.
Ja Piko var engang udskældt for sit Ophav, men min 1110 er fra 1964 og allerede dengang 1/87 såå !
Hilsen Erling.