F2010 teak CRM?
Hejsa,
Er der nogen der ved, om F2010 eller Hobbytrade har produceret en teak CRM-vogn? De vinrøde ser lidt monotone ud.
Med vanlig venlig hilsen
Mrten
af Morten Flindt Larsen, København K, 11/9 2017, 10:25 (2639 dage siden)
redigeret af Morten Flindt Larsen, 11/9 2017, 10:31
Hejsa,
Er der nogen der ved, om F2010 eller Hobbytrade har produceret en teak CRM-vogn? De vinrøde ser lidt monotone ud.
Med vanlig venlig hilsen
Mrten
af Ole M. Nielsen , 11/9 2017, 10:40 (2639 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Hejsa,
Er der nogen der ved, om F2010 eller Hobbytrade har produceret en teak CRM-vogn? De vinrøde ser lidt monotone ud.
Med vanlig venlig hilsen
Mrten
Alle er vinrøde og med lukkede endeperroner.
--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk
af Morten Flindt Larsen, København K, 11/9 2017, 10:44 (2639 dage siden) @ Ole M. Nielsen
Hejsa,
Er der nogen der ved, om F2010 eller Hobbytrade har produceret en teak CRM-vogn? De vinrøde ser lidt monotone ud.
Med vanlig venlig hilsen
Mrten
Alle er vinrøde og med lukkede endeperroner.
Øv! Tak, Ole.
af kka-dk, 10/10 2017, 17:45 (2610 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af kka-dk, 10/10 2017, 17:50
Det er en relativ overkommelig opgave at bygge én om selv.
HobbyTrade-CRM'e er næsten forberedt for det; de lukkede endegavle er lige til at tage af. Desværre er koblingsarmen genbrug fra en anden produktion, så den ligger for højt, og skal erstattes af en Symoba. Og det bevirker også at der opstår en lille sprække nederst på gavlen, som skal spartles. Gavlen skal naturligvis have tilføjet riller.
Endeperronerne er fra Hobbytrade CU, let modificerede.
Største opgave er egentlig bemaling. Og som bonus kan man derefter få korrekt skrifttype i litreringen
(Og ja, jeg ved godt den endnu bl.a. mangler trinene i den ene ende )
Mvh. Klaus K
af Morten Flindt Larsen, København K, 10/10 2017, 18:25 (2610 dage siden) @ kka-dk
Det er en relativ overkommelig opgave at bygge én om selv.
HobbyTrade-CRM'e er næsten forberedt for det; de lukkede endegavle er lige til at tage af. Desværre er koblingsarmen genbrug fra en anden produktion, så den ligger for højt, og skal erstattes af en Symoba. Og det bevirker også at der opstår en lille sprække nederst på gavlen, som skal spartles. Gavlen skal naturligvis have tilføjet riller.
Endeperronerne er fra Hobbytrade CU, let modificerede.
Største opgave er egentlig bemaling. Og som bonus kan man derefter få korrekt skrifttype i litreringen
(Og ja, jeg ved godt den endnu bl.a. mangler trinene i den ene ende )
Hej Klaus,
Nydeligt arbejde, du har "begået". Det jeg efterspurgte, var dog en teak CMR med lukkede endeperroner til epoke IIIb. Det skuffer mig lidt, at HobbyTrade ikke lavede en sådan, nu de alligevel var i gang, frem for at man som uøvet maler selv skal til at fumle med teak, men okay, de havde måske mere presserende sager at beskæftige sig med den gang.
Med venlig hilsen
Mrten
af kka-dk, 10/10 2017, 22:35 (2610 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Nydeligt arbejde, du har "begået". Det jeg efterspurgte, var dog en teak CMR med lukkede endeperroner til epoke IIIb. Det skuffer mig lidt, at HobbyTrade ikke lavede en sådan, nu de alligevel var i gang, frem for at man som uøvet maler selv skal til at fumle med teak, men okay, de havde måske mere presserende sager at beskæftige sig med den gang.
Taaak. Det er faktisk min første maling af en teakvogn Jeg vil vove den påstand, at det er langt lettere at få et pænt resultat med en sådan som uøvet end f.eks. en almindelig vinrød vogn. Evt. penselstrøg eller uens dækning vil næppe kunne ses, og nærmest være en fordel.
Jeg har blot benyttet den gamle metode: Grundmaling med en mat, mørk gul. Gerne en billig spray fra farvehandleren med et par tynde lag. Derefter penselmaling (lodrette strøg) med en ca. 50% fortyndet mellembrun - jeg har brugt Vallejo 70875 Beige Brown, på vandbasis og nem at arbejde med. Den eksakte nuance er nærmest underordnet. Når det er helt tørt (hvilket går ret hurtig), males igen med lodrette strøg en kraftigt (70-80%) fortyndet sort, så den nærmest af sig selv lægger sig i rillerne. Dernæst litrerings-påsætning (husk blødgører pga. rillerne), og til sidst når alt er gennemtørt en halvblank eller blank spray - jeg har brug Testors 1260, Dullcote. Det sidste er vistnok noget halvgiftigt stads, så udendørs eller rigelig udluftning.
Mvh. Klaus K
af OHJ20, 11/10 2017, 17:37 (2609 dage siden) @ kka-dk
Hej
Kunne Vi, evt ikke få et billede, af endegavlen ??
Mvh
OHJ20
af UTJ, 12/10 2017, 11:41 (2608 dage siden) @ kka-dk
Glimrende - der var også lakerede med lukkede endeperroner, ligesom de først ombyggede styrevogne var lakerede.......
--
ئۇلغىك