Vi bygger Hos Dorthea.
Jan og undertegnede er igang med en lille bane, der skal fungere som vinduesudstilling Hos Dorthea. Vi har foreløbig været igang 3 lørdage.
Jan og undertegnede er igang med en lille bane, der skal fungere som vinduesudstilling Hos Dorthea. Vi har foreløbig været igang 3 lørdage.
Det ser godt ud. Hvad er planen om slutresultatet?
--
Den overordnede plan er meget simpel. Yderst en oval i Roco-line skinner. Inderst en C-skinne oval med et lille sidespor. - banerne har 2 funktioner i forretningens dagligdag, udstilling hvor der kører et eller to tog samt prøvebane hvor kunden kan se den eftertragtede model køre.
Landskabet bliver "Dansk" - med en birkelund, marker, en lille skov m.m. Bygningerne: station fra Witzel Hobby (Ladby), lille husmandssted (Skadhauge), vogterhus (1:1 befinder sig i Stenderup) samt et par huse der skal illudere den lille stationsby ved stationen.
Det foreløbige resultat. Vi kan desværre ikke arbejde på anlægget de næste lørdage, pga. udstillinger o.m.a.
På Link. er der billeder fra byggeriet.
Vi fortsatte vores byggeri i lørdags. På Vi bygger vinduesanlæg - Hos Dorthea. er der mere om byggeriet.
På link er der en lille subjektiv beretning om arrangementet Hos Dorthea i forbindelse med Open by Night i Give.
Storskalaer, Livesteam : Min innendørs skala O bane. Liten men fin.
Digitalstyring, datastyring og automatikksystemer : Zimi dekoder
Frygt og fascination
Pris 250 kr.