Ckm fra A.C.M.E.

af cm, 19/4 2017, 10:48 (2784 dage siden)

Har netop modtaget Ckm/ACME prod.nr.52990 fra min forhandler.

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
På det hvide skilt står: "Reserveret"
[image]
[image]
[image]

Der er strømoptag på begge boogi'er.
Vognens UIC nummer er 61 86 89-90 602-1.
Den skulle således fremstå som i årene 1988-1991.
Link til Jernbanen.dk
For registrerede brugere af Rundremisen kan der downloades en tegning af vognen.

mvh
Chr

--
[image]

Ckm fra A.C.M.E.

af Bent Larsen, 19/4 2017, 19:25 (2784 dage siden) @ cm

Hej
Rigtig flot vogn fra A.C.M.E. Er der nogen der har hørt mere til dem sag om at McK ikke vil handle med forhandler der også forhandler A.C.M.E. ? Det var i en tråd fra messen i Køge på Facebook.
vh
Bent Larsen

Næppe

af Nordexpress, 20/4 2017, 15:39 (2783 dage siden) @ Bent Larsen

Det ville som du beskriver det, være ulovligt.

Nu kan rygter jo opstå på mange måder, man kunne forestille sig, at der var givet en dårlig undskyldning for ikke at have varen på hylden/på lager, man kunne også forestille sig, at en sådan situation skyldtes, at McK blot vil have hurtigere betaling for sine gode varer end måske andre leverandører.

Næppe

af Bent Larsen, 20/4 2017, 19:13 (2783 dage siden) @ Nordexpress

Hej
Ja det er da rigtigt der kan være mange undskyldninger, men ifølge indlægget på Facebook er det 3 forhandler uafhængigt af hinanden der har fortalt det.
vh
Bent Larsen

Næppe

af Johnni, 20/4 2017, 19:31 (2783 dage siden) @ Bent Larsen

Hvad skulle McK egentlig få ud af det?
A.C.M.E. er da ikke nogen nævneværdig konkurrent til McK. De laver nogle ganske flotte og velkørende modeller, men de har da vel kun lavet et enkelt dansk lokomotiv og en håndfuld danske vogne - så burde McK da også gå efter Roco m.fl.

Johnni

Sladder

af ptmadsen, Haderslev, 20/4 2017, 19:59 (2783 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Ja det er da rigtigt der kan være mange undskyldninger, men ifølge indlægget på Facebook er det 3 forhandler uafhængigt af hinanden der har fortalt det.
vh
Bent Larsen

Hej
Med mindre du har navne på de 3 forhandler og tør offentliggøre dem her, burde du have holdt lav profil og fingrene fra tastaturet.
Endelig skal du lære at kende lusene på travet. Det kan jo tænkes at de nævnte forhandlere er utilfredse med at skulle betale producenten før varen er solgt, eller ønsker yderligere kredit.

Venlig hilsen
Peter Madsen

Sladder

af Bent Larsen, 20/4 2017, 20:15 (2783 dage siden) @ ptmadsen

Hej
Det fremgik ikke i indlægget på Facebook hvilke forhandler der har udtalt sig, og når det er noget der har stået Facebook, så er det nok noget sludder, men jeg tror stadig på det er rigtigt.
Vh
Bent Larsen

Sladder

af Bent Larsen, 21/4 2017, 08:09 (2782 dage siden) @ CCS

Hej
Ok så er der ikke mere at skrive om, dem der tvivlede på rigtigheden af mine indlæg, det må så være den ofiselle holdning her, og det er ok.
Vh
Bent Larsen

Sladder

af cm, 21/4 2017, 10:18 (2782 dage siden) @ CCS

FB siden er fjernet

-jeg havde da ingen problemer med at finde tråden på FB ved at klikke på "Langelandsbanens" link....
21-04-2017 kl 10:15

mvh
Chr

--
[image]

virker også her

af langelandsbane, 21/4 2017, 11:38 (2782 dage siden) @ cm

Linket virker også her, 11:38

virker også her

af Bent Larsen, 21/4 2017, 12:38 (2782 dage siden) @ langelandsbane

Hej
Da jeg var inde på linket lidt før 8 09 fik jeg kun billedet frem.
vh
Bent Larsen

virker også her

af langelandsbane, 21/4 2017, 12:39 (2782 dage siden) @ Bent Larsen

Tråden ligger som kommentarer til billedet :-)

Avatar

Sladder

af CCS ⌂, 21/4 2017, 15:51 (2782 dage siden) @ cm

Udmærket, men på min maskine er linket stadig dødt - kan du tage et SS af indlægget og sætte det her på tråden?

Avatar

Sladder

af CCS ⌂, 21/4 2017, 15:56 (2782 dage siden) @ langelandsbane

Udmærket, men på min maskine er linket stadig dødt - kan du tage et SS af indlægget og sætte det her på tråden?

Avatar

Sladder

af Futfar, Kajerød, 22/4 2017, 17:57 (2781 dage siden) @ Bent Larsen

En noget ambivalent udmelding....

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Næppe

af henho, Ringkøbing, 20/4 2017, 23:21 (2783 dage siden) @ Bent Larsen

Hvilket vil sige, at den påstand du her viderekolporterer så er 3. hånds viden.

--
Med venlig hilsen

Henrik

Næppe

af Bent Larsen, 20/4 2017, 23:47 (2783 dage siden) @ henho

Hej
Hvis du læser tråden fra Facebook, så får du førstehånds, da det er Mikkel der har snakket med forhandlerne.
vh
Bent Larsen

Næppe

af henho, Ringkøbing, 21/4 2017, 22:25 (2782 dage siden) @ Bent Larsen

Mikkel er 2. hånds, butikkerne er 1. hånds og så har vi ikke snakket om 'hestens mund' endnu :-)

--
Med venlig hilsen

Henrik

Næppe

af Bent Larsen, 22/4 2017, 07:39 (2781 dage siden) @ henho

Hej jeg var så sent som i går i SMS kontakt med Mikkel, og ved hvem de 3 forhandler er, men jeg ser ingen grund til at hænge dem ud her. Vil du helt til hestens mule, så skriv til McK eller kontakt de forhandler der var Køge.
Vh
Bent Larsen

Avatar

Næppe

af Futfar, Kajerød, 22/4 2017, 17:46 (2781 dage siden) @ Bent Larsen

En gang i starten af 70'erne var der en populær Britisk Popgruppe, som havde et hit med nummeret: Rumors, Gossips Words Untrue. Det var The Swingin' Blue Jeans.

Oversat betyder det: Rygter, Sladder, Usandheder. Og - for mig at se - er det det der er fuld gang i her på forum. Jeg har aldrig været på fjæsbog, piphans eller andre lignende såkaldte "sociale medier", og jeg er næppe den eneste her på forum, der frasiger sig disse fora. Derfor kan det undre mig en del, at visse brugere af dette forum, gentagne gange linker til omtalte fora, for hvis man har et budskab man gerne vil delagtiggøre andre brugere i - i dette velfungerende, forholdsvis rimeligt afgrænsede faglige forum - hvorfor så linke til fora som ovenfor nævnte? De seneste indlæg der omhandler 3 forhandlere, som der tilsyneladende er problemer med, men hvorfor ikke melde helt klart ud om hvem det drejer sig om? Med mindre - selvfølgelig - det ikke har noget som helst på sig?
Nogen synes at vide noget, andre hopper med på bølgen, uden at vide noget som helst, for det er spændende at kunne sætte lidt rygter i gang, og udtrykket "hestens mule", synes at lide under en ufortjent devaluering, set i min optik.

At "hænge en forhandler ud", er naturligvis en alvorlig sag, og inden man publicerer et sådant udsagn, skal der selvfølgelig være "pant for kalvekødet". Men man har jo lov til at berette på forum om de oplevelser man har/har haft hos en forhandler, men det kræver jo så at det er sandheden, og hele sandheden, der beskrives!

Det var bare det jeg ville sige...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Næppe

af langelandsbane, 22/4 2017, 21:16 (2781 dage siden) @ Futfar

"Derfor kan det undre mig en del, at visse brugere af dette forum, gentagne gange linker til omtalte fora"

Jeg tror vidst det er første gang jeg har linket til facebook...


"for hvis man har et budskab man gerne vil delagtiggøre andre brugere i - i dette velfungerende, forholdsvis rimeligt afgrænsede faglige forum - hvorfor så linke til fora som ovenfor nævnte?"

Det er vel næppe anderledes end at henvise til en bog, film o.lign. teksten var nu engang på facebook, og da jeg ikke er forfatter af teksten, må i nøjes med en henvisning. At du ikke er bruger af siden skal resten af verdenen vel ikke rette sig ind efter, ligesom jeg af og til må biblioteket eller købe en bog, for den ønskede information.

"De seneste indlæg der omhandler 3 forhandlere, som der tilsyneladende er problemer med, men hvorfor ikke melde helt klart ud om hvem det drejer sig om? Med mindre - selvfølgelig - det ikke har noget som helst på sig?"

Hvis du nu havde været bruger på Facebook, havde du jo kunne spørge forfatteren af indlægget. Man fristes jo til at sige, at hvis han som millioner af andre skriver i et forum, hvorfor skal han så svare på spørgsmål i et andet?


"Nogen synes at vide noget, andre hopper med på bølgen, uden at vide noget som helst, for det er spændende at kunne sætte lidt rygter i gang, og udtrykket "hestens mule", synes at lide under en ufortjent devaluering, set i min optik."

Du ved vel egentlig lige så meget om det er et rygte eller ej, som os andre ;) og hvis forfatter havde informationerne fra de omtalte forhandlere, så ville denne information jo være videregivet fra "hestens mule"

"At "hænge en forhandler ud", er naturligvis en alvorlig sag, og inden man publicerer et sådant udsagn, skal der selvfølgelig være "pant for kalvekødet". Men man har jo lov til at berette på forum om de oplevelser man har/har haft hos en forhandler, men det kræver jo så at det er sandheden, og hele sandheden, der beskrives!"

Så vidt jeg forstår handler indlægget ikke om at hænge forhandlere ud, derimod kritik af en forretnings form ud stukket af en producent, og hvis der virkelig er tale om at en producent vil ind og bestemme hvilke varer en butik fører, så er dette kriminelt og noget som ikke bør accepteres. Det kan vi vel alle blive enige om, uden at tage stilling til om rygtet er sandt eller ej.

Avatar

Næppe

af CCS ⌂, 22/4 2017, 18:31 (2781 dage siden) @ Bent Larsen

Når du nu ikke vil hænge de 3 forhandlere ud, hvilket er ok, hvorfor hænger du så MCK ud, har du/I et problem med MCKs kvalitets produkter?

//Bjørk

Næppe

af langelandsbane, 22/4 2017, 21:21 (2781 dage siden) @ CCS

Hvorfor skal man absolut have et problem med produkterne for at snakke om et potentielt problem?

At man hører på det indlæg som er dukket op på facebook (tilmed fra en person der er ret velvandret i modelverdenen), så er det fordi at hvis historien er sand, så er det simpelthen slet og ret ikke i orden.

Hvis en producent vil dikterer hvilke varer de individuelle butikker skal føre, så bliver det kriminelt og ikke noget forbrugerne i så fald skal finde sig i! uanset hvor pæne producentens produkter så måtte være.

Man må selvfølgelig håbe at historien ikke har noget på sig, men skulle det vise sig så ville det nok være bedst hvis forhandlerne selv gik ud med historien.

Næppe

af Bent Larsen, 22/4 2017, 23:44 (2781 dage siden) @ langelandsbane

Hej
Langelandsbane har svaret på det meste af det jeg også vil have skrevet, tak for det, jeg har kun en enkelt tilføjelse. Futfar må da have en masse dokumentation for at komme med alle de påstande om rigtigheden af det der er skrevet.
vh
Bent Larsen

Avatar

Næppe

af Futfar, Kajerød, 24/4 2017, 15:37 (2779 dage siden) @ Bent Larsen

Det er ikke påstande, men holdnings tilkendegivelser.
Eneste påstand i det indlæg er, hvad angår SBJ!

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Ckm fra A.C.M.E.

af f.ormstrup ⌂, 21/4 2017, 16:38 (2782 dage siden) @ Bent Larsen

Er der nogen der har hørt mere til dem sag om at McK ikke vil handle med forhandler der også forhandler A.C.M.E. ? Det var i en tråd fra messen i Køge på Facebook.
Bent Larsen

Det lyder godt nok mærkeligt. Felderbanen, Hobbykæden og Lekbo der er 3/4 af A.C.M.E.s "Danske forhandlere" har vist en markedsandel der er så stor, at McK ville få problemer, hvis de ikke måtte sælge McK produkter. Det er ovenikøbet tit en eller to af disse der først har nye McK produkter i forretningen.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Ckm fra A.C.M.E.

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 22/4 2017, 23:13 (2781 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Rigtig flot vogn fra A.C.M.E. Er der nogen der har hørt mere til dem sag............

[KLIP]

vh
Bent Larsen

Det er et rigtigt gammelt rygte du bringer til torvs på dette fora.

Det ville derfor have været skønt, om du var kommet på tanken om en SMS til kilden, inden du gik ud og spolerede en tråd med en ny dansk model :-(

Igennem årene har der fra tid til anden floreret diverse rygter i branchen, så du er da gået glip af en hel del.
MEN, skulle du støde på et rygte fremadrettet, så hold det venligst for dig selv ;-)

Kom så tilbage til emnet: Ckm fra A.C.M.E.

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

Ckm fra A.C.M.E.

af Bent Larsen, 22/4 2017, 23:33 (2781 dage siden) @ Torben Z.

Hej
Ja det er en gammel nyhed på Facebook, men tilsyladende ny har, UNDSKYLD Torben z
Vh
Bent Larsen

Ckm fra A.C.M.E.

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 23/4 2017, 00:29 (2781 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Ja det er en gammel nyhed på Facebook, men tilsyladende ny har, UNDSKYLD Torben z
Vh
Bent Larsen

Tja, så er Facebook jo ikke så opdateret som andre :-(
For den "gamle nyhed" har vel været kendt af mange andre end mig selv i omkring 3/4 år eller mere.

Ny her.
Tja fordi du brød ind en i en tråd istedet for at få styret din nysgerrighed (hvad du så end vil bruge denne viden til ?) ved at spørge kilden (som du jo så senere gjorde).

Men kom tilbage til emnet "Cmk fra A.C.M.E." og start/fortsæt dit fnidder fnadder i en ny tråd i givet fald.

EOD

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

Ckm fra A.C.M.E.

af Bent Larsen, 23/4 2017, 08:25 (2780 dage siden) @ Torben Z.

Hej
Ja, men dog, tak for du bekræftede forhandlernes udsagn er rigtige . Ikke flere indlæg fra mig i denne tråd, så fnidder bare videre om CKm fra A.C. M. E.
vh
Bent Larsen

Ckm fra A.C.M.E.

af Nomisdk ⌂, Randers, 19/4 2017, 19:45 (2784 dage siden) @ cm

Det var da en lækker sag af en vogn at være :)
Det må vist hellere snart finde frem til samlingen.

--
Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
http://www.simontog.dk
[image]

Avatar

Ckm fra A.C.M.E.

af Futfar, Kajerød, 21/4 2017, 15:37 (2782 dage siden) @ cm

Nydelig vogn, og så i UIC-X længde!
Hvordan med vognens indretning? Hvis den skal bruges som konferencevogn, skal indretningen vil kunne flyttes rundt? Kan den det?

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af cm, 22/4 2017, 09:04 (2781 dage siden) @ Futfar

Nydelig vogn, og så i UIC-X længde!
Hvordan med vognens indretning? Hvis den skal bruges som konferencevogn, skal indretningen vil kunne flyttes rundt? Kan den det?

Jeg har endnu ikke haft vognen adskilt. Tag og sider/gavle synes mig at være i et stykke og skal vel løftes af ligesom McK vogne f.eks.

Jeg har selvfølgelig smugkigget ind af vinduerne - og som det fremgår - også af mine billeder i trådens indledning - ser det ud til at der er et langt "konferencebord" med stole omkring. Det inviterer jo til "befolkning" af vognen - incl notespapirer på bordet og en tavle på trefod for bordenden måske. Om møblementet lader sig flytte - tvivler jeg på.

Jeg tror at min vogn vil blive befolket med Kulturministeren i færd med at delagtiggøre udvalgte embedsmænd og diverse formænd for relevante interessegrupper - i hans planer om oprettelse af et "Modeljernbanetilsyn".... måske....
Det er vel lige lovligt vidtløftigt, at placere en sådan ny myndighed under trafikministeren?

Hvorom alting er - så skal jeg nok underrette interesserede om vognens indre - når jeg får lejlighed til at adskille den - medmindre en anden venlig sjæl kommer mig i forkøbet hermed.

mvh
Chr

--
[image]

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Georg Schmidt, 22/4 2017, 10:40 (2781 dage siden) @ cm

[image]

Mvh
Georg

Avatar

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Futfar, Kajerød, 22/4 2017, 15:41 (2781 dage siden) @ Georg Schmidt

Meget informativt indlæg, tak :-D

Ironi kan forekomme :-)

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Avatar

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Futfar, Kajerød, 22/4 2017, 16:24 (2781 dage siden) @ cm

Jeg har endnu ikke haft vognen adskilt. Tag og sider/gavle synes mig at være i et stykke og skal vel løftes af ligesom McK vogne f.eks.

På de ACME personvogne jeg har, er tag og sider ud i eet stykke. Da der, som du nævner, er strømoptag på begge bogier, ledte jeg efter evt. indvendig belysning, men nej, ACME's vogne er "kun" forberedt til dette. Til trods herfor, er vognene forbavsende letløbende. Og jeg har endnu ikke oplevet problemer ved kørsel på C-spor. En ikke uvæsentlig faktor;-)

Jeg har selvfølgelig smugkigget ind af vinduerne - og som det fremgår - også af mine billeder i trådens indledning - ser det ud til at der er et langt "konferencebord" med stole omkring. Det inviterer jo til "befolkning" af vognen - incl notespapirer på bordet og en tavle på trefod for bordenden måske. Om møblementet lader sig flytte - tvivler jeg på.

Det har du nok ret i.. Men det er vel ingen hindring for dig:-D

Jeg tror at min vogn vil blive befolket med Kulturministeren i færd med at delagtiggøre udvalgte embedsmænd og diverse formænd for relevante interessegrupper - i hans planer om oprettelse af et "Modeljernbanetilsyn".... måske....
Det er vel lige lovligt vidtløftigt, at placere en sådan ny myndighed under trafikministeren?

Jahh, mon ikke...:-P Indblanding fra myndighederne i modelverdenen, er da det sidste vi har behov for:-(

Hvorom alting er - så skal jeg nok underrette interesserede om vognens indre - når jeg får lejlighed til at adskille den - medmindre en anden venlig sjæl kommer mig i forkøbet hermed.

Så er der jo igen noget at se frem til... Tak for fotos...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Flemming Søeborg, 26/4 2017, 23:15 (2777 dage siden) @ cm

Det virker som om, at debatten om CKM-vognen er gået i stå - men den fik da "15 minutters berømmelse". Nu har jeg omsider fået vognen, og naturligvis måtte jeg skille den ad som det første. Det er ret møjsommeligt, selvom vognkassen blot er klipset på undervognen, men det lykkedes til sidst - uden at der røg noget af. Et tip inden adskillelsen: Løsgør de to elkabler i hver gavl fra undervognen, ellers knækker de nok under forårsmanøvren. Nyd i øvrigt synet af de ætsede trin under dette arbejde - og pas på dem.

Det store spørgsmål drejede sig om indretningen - og den er i særdeles grad konferencepræget: Der er ét langt bord med sirligt opstillede stole - 40 i alt. Værsågod at fylde dem med mødedeltagere! På grund af materialetykkelse m.v. er der ikke plads til ben eller store armbevægelser, så man må finde nogle ret ensartede, smalle personer, hvis man vil befolke vognen. På den anden side skal figurerne nok ikke være for ensartede, med mindre man vil lave et nordkoreansk plenarmøde...

Det særlige clou ved denne indretning er tavlen på treben for enden. Der står min sandten også en besked til mødedeltagerne: Velkommen. En flot detalje. Ellers er indretningen spartansk, men der skal jo også være noget til de kreative sjæle.

Hvis nogle ellers kan huske så langt tilbage, bragte jeg i Spor og baner nr. 19 en foromtale af CKM-vognen - dengang troede vi alle, at den stod lige foran udlevering, men så skete der vist "noget" i Kina, der sinkede projektet. Alessandro Buonopane fra A.C.M.E. fortalte. at der var forberedt tre forskellige indretninger - konferencebordet (som denne model har), borde og stole i "caféopstilling" og næsten helt ryddet vogn (danseversion). Om de andre udgaver kommer - ja, det afhænger vel helt af, hvor stor interesse, der er for modellen.

[image]

Stole og kæmpebord til benyttelse af tilskårne Preiser- eller kibri-figurer

[image]

Velkomst-tavlen - og her tager jeg afsked.

Med venlig hilsen,

F. Søeborg

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Josax1978, 27/4 2017, 00:49 (2777 dage siden) @ Flemming Søeborg

Endelig billeder af interiøret :)

Det ser godt ud. Mon ikke man kan købe nogle forskellige chauffører og passagere uden ben, der passer ned i de virkelighedstro smalle stole.

Personligt håber jeg, at der kommer 3 Ckm vogne med forskellig numre og indretning

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af cm, 27/4 2017, 08:49 (2776 dage siden) @ Josax1978


Det ser godt ud. Mon ikke man kan købe nogle forskellige chauffører og passagere uden ben, der passer ned i de virkelighedstro smalle stole.

Figurer uden ben - sælges i æsker med lokomotivførere - hvis ikke du vil lave en lokoførerkonference - så gør en bidetang eller dremel meget ved sagen ;-)

Brug evt fanatsien lidt - et par mødedeltagere kan have rejst sig for at strække benene, en er ved tavlen - en sevitrice kommer med kaffe el.lign. Mulighederne er uanede...

mvh
Chr

--
[image]

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Morten Flindt Larsen, København K, 28/4 2017, 15:32 (2775 dage siden) @ cm

Brug evt fanatsien lidt - et par mødedeltagere kan have rejst sig for at strække benene, en er ved tavlen - en sevitrice kommer med kaffe el.lign. Mulighederne er uanede...

Netop! :-) Viessmann 5004 kan f.eks. indbygges i bordet, så der kommer lidt action.

Med venlig
M:-Prten

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af cm, 28/4 2017, 15:51 (2775 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Brug evt fanatsien lidt - et par mødedeltagere kan have rejst sig for at strække benene, en er ved tavlen - en sevitrice kommer med kaffe el.lign. Mulighederne er uanede...

Netop! :-) Viessmann 5004 kan f.eks. indbygges i bordet, så der kommer lidt action.

Med venlig
M:-Prten

GNÆK :-D

mvh
Chr

--
[image]

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Josax1978, 28/4 2017, 19:32 (2775 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

20 styk viessmann 5024, ville også passe til evt kunne 5004 være det de kikkede på;) :D

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Børge Sundahl, 27/4 2017, 19:13 (2776 dage siden) @ Josax1978

Ja, det var fint, men kunne den ene så ikke blive "omdannet" til Hendes Majestæts salonvogn?
Børge

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af cm, 27/4 2017, 08:59 (2776 dage siden) @ Flemming Søeborg

Tak til Flemming for at videregive info vedrørende adskillelse af vognen - jeg har forsøgt samme - men kom i tvivl om hvorvidt jeg var på rette spor da jeg tilsyneladende skulle anvende tiltagende vold - uden at nå frem til det forventede resultat.

Passende, at man ligefrem hilses "Velkommen" - når man endelig når ind til goderne... ;-)

Havde fat i Spor og Baner - nummer 19 - og ser at du som altid har været på forkant med udviklingen - den rå model er jo nærmest endnu CIWL-blå.

mvh
Chr

--
[image]

Avatar

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Futfar, Kajerød, 27/4 2017, 17:09 (2776 dage siden) @ Flemming Søeborg

Et Nordkoreansk plenarmøde, fin, meget rammende beskrivelse af et muligt indhold af helt ens udseende personer i en vogn fra landet, selvom de næppe har så fine vogne at køre i! Og dog; overklassen kører jo også i Mecedes/Maybach, såhh...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Flemming Søeborg, 27/4 2017, 20:55 (2776 dage siden) @ Futfar

Dert er klart, der bør være mere liv i vognen - og godt med Stelton-termokander, plastkrus, notesblokke og "time managere" - de var jo på mode dengang. Er der nogle, der ved, hvad det i det hele taget gik ud på - nogle kaldte det "time damagere"?

Spøg til side - jeg vil afæske Alessandro et svar på, om der kommer flere varianter af vognen - og salonvognen var også et projekt, men om det bliver realiseret... det kræver jo formændringer med blændede vinduer, så jeg ved ikke, om den bliver til noget.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 28/4 2017, 12:58 (2775 dage siden) @ Flemming Søeborg

Dert er klart, der bør være mere liv i vognen - og godt med Stelton-termokander, plastkrus, notesblokke og "time managere" - de var jo på mode dengang. Er der nogle, der ved, hvad det i det hele taget gik ud på - nogle kaldte det "time damagere"?

Det er jo bare en notesbog hvor man kan skrive sine møder op.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Avatar

Ckm fra A.C.M.E. Interiør og lidt OT

af Futfar, Kajerød, 28/4 2017, 18:40 (2775 dage siden) @ Erik Olsen

Dert er klart, der bør være mere liv i vognen - og godt med Stelton-termokander, plastkrus, notesblokke og "time managere" - de var jo på mode dengang. Er der nogle, der ved, hvad det i det hele taget gik ud på - nogle kaldte det "time damagere"?


Det er jo bare en notesbog hvor man kan skrive sine møder op.

Både ja og nej. Med ja, mener jeg at du selvfølgelig har ret i at man kunne bruge den fuldstændig som man lystede, eller havde behov for. Time Manager havde deres mest kronede dage, længe før div. computere holdt deres indtog, så it-baserede kalendere, notesbøger og alt det andet, var kun for de ganske få; langt fra hver mandseje, som idag.
Med nej, mener jeg at hele projektet "Time Manager", var en særdeles lukrativ forretning for skaberen af begrebet. At købe de fine læder indbundne mapper med alskens tilhørende forskellige blade, var rigtig dyrt, og alle "papirligheder" var ikke i standard størrelser, og ikke hullede til noget andet format, så det var på ingen måde kompatibelt til andet end: Time Manager!
Men det var så ikke alt! TM tilbød, ret dyre, kurser i hvordan man skulle bruge disse herligheder, for det var skam ikke "bare lige" :-P. For det handlede skam ikke kun om hvordan man brugte systemet på sin arbejdsplads, næh man kunne få et langt bedre privatliv ved at rette sig efter "TM-guruens" anvisninger! Alle problemer, uden undtagelser, kunne løses ved at bruge denne "bibel"!
Jeg var dengang ansat i Forsvaret, i en afdeling som særligt beskæftigede sig med lederuddannelse, og min chef syntes at jeg skulle frekventere et kursus, for at se om der skulle være noget afdelingen kunne have gavn af at vide. Jeg var ikke helt tunet ind på projektet, men det var befalet tjeneste, så jeg kløede på med et sådant kursus.
Med det samme døbte jeg kurset "Nåhh ja, kursus". 99% af kursets indhold, var såmænd alle de ting vi alle oplever i hverdagen, så det kunne man nikke genkendende til, nåhh ja, det er jo rigtigt! Og når den "kloge mand" nu havde helt - eller ihvertfald delvis - ret i det han sagde, var det ikke svært for ham at få den sidste procent til at glide ned! Det var så rent vrøvl og TM-propaganda, men mange gik derfra med "løftet hale", for det ville jo heller ikke være salonfæhigt, at komme hjem til arbejdsgiveren og meddele ham, at det dyre kursus ikke var noget værd. Han var en ganske smart mand, ham TM-guruen, og han skovlede penge ind!
Som nævnt, var min kursusdeltagelse jo med et ganske andet udgangspunkt og formål. Helt formålsløs var min deltagelse slet ikke, for vi fik da lært i afdelingen hvordan man ihvertfald ikke uddanner ledere, og det er da ikke så ringe endda!

Retfærdighedsvis skal det nævnes, at TM ikke på noget tidspunkt har kaldt deres kurser for andet det de var, og altså ikke reklameret med at det skulle være kursus i ledelse, men i deres reklamer for deres kurser, kunne man mellem linjerne læse, at man blev en mere velfunderet leder med et TM- kursus på CV'et.

Håber at det gav dig svar på dit spørgsmål FS, ellers så send en privat e-mail.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Avatar

Ckm fra A.C.M.E. Interiør og lidt OT

af CCS ⌂, 28/4 2017, 19:19 (2775 dage siden) @ Futfar

Flot og sagligt indlæg:-)

//Bjørk

Avatar

Ckm fra A.C.M.E. Interiør og lidt OT

af Futfar, Kajerød, 28/4 2017, 19:38 (2775 dage siden) @ CCS

Tak herfra...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Ckm fra A.C.M.E. Interiør og lidt OT

af Flemming Søeborg, 4/5 2017, 16:16 (2769 dage siden) @ Futfar

Tak til Futfar for den herlige beskrivelse af dette fænomen, der vel kan sidestilles med moderne markedsgøgl - helt i Erik Clausensk ånd (ironi kan forekomme)! I øvrigt skal jeg beklage, at jeg først nu har haft tid til at se alle kommentarerne - jeg burde nok have brugt en Time Manager til at få bedre styr på tiden...

Jeg har dette råd til alle, der vil adskille og bagefter samle Ckm-vognen: Husk at løsne de to elkabler fra undervognen inden adskillelsen. Og bagefter: Lim forsigtigt alle ruderne fast til vognkassen (Vollmers/Fallers kanylelim), for de er blot klipset fast, og de vil uvægerligt løsne sig under manøvrerne med at adskille/samle vognen. Undervognen holdes på plads ved, at nogle tapper griber ind i udsparingerne på rudeindsatserne, og derfor skal disse indsatser sidde helt fast. Husk at presse alle ruder ud i flugt med vognkassen, lige før limen tørrer helt - og der må IKKE komme lim på de flotte ruder.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Avatar

Ckm fra A.C.M.E. Interiør og lidt OT

af Futfar, Kajerød, 4/5 2017, 17:23 (2769 dage siden) @ Flemming Søeborg

Tak til Futfar for den herlige beskrivelse af dette fænomen, der vel kan sidestilles med moderne markedsgøgl - helt i Erik Clausensk ånd (ironi kan forekomme)! I øvrigt skal jeg beklage, at jeg først nu har haft tid til at se alle kommentarerne - jeg burde nok have brugt en Time Manager til at få bedre styr på tiden...

Hæ, hæ, fint nok med din henvisning til EC. TM, var ret beset ikke "gade gøgl". Det var seriøs forretning som var en del mere profitabel, end nævnte "gøgler" kunne præstere. Ikke at forklejne EC's evner til at promovere sig selv, og hans produkter, Men det var TM langt bedre til.
Som udannet psykolog - og vistnok lidt mere uddannelse i baggagen - var han rigtig god til at forføre, den på det tidspunkt, hungrende del af befolkningen - for nyskabelser indenfor management. Og hans timing var perfekt, selvom han ret beset ikke tilføjede den eksisterende viden på området noget som helst, men han formåede at bringe sit budskab ud, så det var forståeligt for, stort set enhver. At nogen - med bare lidt kendskab til normal omgang med andre mennesker - fandt hans udsagn som værende ganske trivielle, er så den vej. Han havde jo ret i langt de fleste af sine påstande!

"Time Damager", lå jo lige til højrebenet, men et sådant prædikat, gjorde ikke indtryk på Time Manager opfinderen, han blev mangemillionær alligevel.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Ckm fra A.C.M.E. Interiør

af cm, 20/6 2017, 14:34 (2722 dage siden) @ Flemming Søeborg


Jeg har dette råd til alle, der vil adskille og bagefter samle Ckm-vognen: Husk at løsne de to elkabler fra undervognen inden adskillelsen. Og bagefter: Lim forsigtigt alle ruderne fast til vognkassen (Vollmers/Fallers kanylelim), for de er blot klipset fast, og de vil uvægerligt løsne sig under manøvrerne med at adskille/samle vognen. Undervognen holdes på plads ved, at nogle tapper griber ind i udsparingerne på rudeindsatserne, og derfor skal disse indsatser sidde helt fast. Husk at presse alle ruder ud i flugt med vognkassen, lige før limen tørrer helt - og der må IKKE komme lim på de flotte ruder.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

[image]
[image]
[image]
[image]

Interiør Ckm
mvh
Chr

--
[image]

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 9/5 2017, 10:03 (2764 dage siden) @ cm

Er der nogen der ved hvor man kan købe vognen øst for Storebælt?

Ckm fra A.C.M.E.

af Bent Larsen, 9/5 2017, 11:51 (2764 dage siden) @ Gæsten

Hej
Ja det er nok et godt spørgsmål, jeg har været inde på Nettog Kystbanen og Togsenteret, som alle forhandler A.C.M.E, men de har den ikke på hjemmesiden.
vh
Bent Larsen

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 9/5 2017, 13:30 (2764 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Ja det er nok et godt spørgsmål, jeg har været inde på Nettog Kystbanen og Togsenteret, som alle forhandler A.C.M.E, men de har den ikke på hjemmesiden.
vh
Bent Larsen

man skulle da ellers tro at en så attraktiv vogn kunne sælges overalt

Ckm fra A.C.M.E.

af f.ormstrup ⌂, 9/5 2017, 15:12 (2764 dage siden) @ Gæsten

Er der nogen der ved hvor man kan købe vognen øst for Storebælt?

Sandsynligvis ingen steder, da det kun er Jyske forhandlere der er med i A.C.M.E.s forhandler "klub"
Vejlesen, Lekbo, Hobbykæden og Felderbanen

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 9/5 2017, 15:19 (2764 dage siden) @ f.ormstrup

Er der nogen der ved hvor man kan købe vognen øst for Storebælt?


Sandsynligvis ingen steder, da det kun er Jyske forhandlere der er med i A.C.M.E.s forhandler "klub"
Vejlesen, Lekbo, Hobbykæden og Felderbanen

Logik for viderekommende?
Leverer A.C.M.E. kun varer til udvalgte forhandlere?
Flere af de sjællandske forhandlere fører da ellers andre af A.C.M.E. produkter.

Ckm fra A.C.M.E.

af langelandsbane, 9/5 2017, 20:08 (2764 dage siden) @ Gæsten

Du kunne jo spørge din forhandler om han kan få dem hjem, der går lidt rygter om hvorfor de ikke er at finde i ret mange butikker :)

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 9/5 2017, 21:38 (2764 dage siden) @ langelandsbane

Du kunne jo spørge din forhandler om han kan få dem hjem, der går lidt rygter om hvorfor de ikke er at finde i ret mange butikker :)

Det kunne være en mulighed, men jeg gider ikke alt det bøvl og bestiller den nu hjem fra en af de tyske postordreforretninger

Ckm fra A.C.M.E.

af tog-tosse, ballerup, 9/5 2017, 22:16 (2764 dage siden) @ Gæsten

Den er at finde lidt uden for Kbh. Det er de færreste butikker der har alt på webshoppen, så send en mail eller ring og spørg butikken.

Leif

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 10/5 2017, 12:05 (2763 dage siden) @ tog-tosse

Den er at finde lidt uden for Kbh. Det er de færreste butikker der har alt på webshoppen, så send en mail eller ring og spørg butikken.

Leif

"Lidt uden for København" er et vidt begreb. Min vogn er allerede på vej med DHL fra Tyskland, men måske andre kan få brug for den informative oplysning :-D

Ckm fra A.C.M.E.

af Bent Larsen, 10/5 2017, 18:06 (2763 dage siden) @ Gæsten

Hej
helt fint du fandt en vogn, men hvis der var flere forhandler med i den " klub " så er A.C.M. E. måske mere varm på danske modeller, og de vil i støre omfang blive solgt i DK, og styrke omsætningen hos danske forhandler, f.eks. flere varianter af CKm.
vh
Bent Larsen

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 10/5 2017, 20:06 (2763 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
helt fint du fandt en vogn, men hvis der var flere forhandler med i den " klub " så er A.C.M. E. måske mere varm på danske modeller, og de vil i støre omfang blive solgt i DK, og styrke omsætningen hos danske forhandler, f.eks. flere varianter af CKm.
vh
Bent Larsen

Jeg har købt rigtig mange A.C.M.E. modeller her i Danmark, hvis det er kommet dertil at forhandlerne ikke kan/må/vil/tør bringe danske A.C.M.E. modeller, må man vende ansigtet og pengepungen i retning mod Tyskland eller Italien.
Ingen er dog i stand til at forklare hvad der sker og hvorfor. Det hele er rene gætterier.

Ckm fra A.C.M.E.

af tog-tosse, ballerup, 10/5 2017, 20:06 (2763 dage siden) @ Gæsten

det er hos Kystbanen ;-)

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 11/5 2017, 00:11 (2763 dage siden) @ tog-tosse

det er hos Kystbanen ;-)

Glimrende forretning, mærkeligt at de ikke annoncerer det på deres hjemmeside.

Ckm fra A.C.M.E.

af Johnni, 11/5 2017, 06:23 (2762 dage siden) @ Gæsten

Felderbanen har den på deres hjemmeside.

Ckm fra A.C.M.E.

af Josax1978, 11/5 2017, 17:43 (2762 dage siden) @ Johnni

Felderbanen ligger vest for storebælt.
Spørgsmålet lød, hvilke butikker der havde den, øst for storebælt ;-)

Ckm fra A.C.M.E.

af Johnni, 11/5 2017, 20:30 (2762 dage siden) @ Josax1978

Felderbanen ligger vest for storebælt.
Spørgsmålet lød, hvilke butikker der havde den, øst for storebælt ;-)

Rigtigt.
Men Lippe ligger også vest (syd) for Storebælt ;-)
Er sikker på at de ikke er mere jyder, end at de gerne sender en pakke over bæltet.
At både pris på vogn og Porto er højere herhjemme er så en anden sag.

Johnni

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 12/5 2017, 21:31 (2761 dage siden) @ Johnni

Felderbanen ligger vest for storebælt.
Spørgsmålet lød, hvilke butikker der havde den, øst for storebælt ;-)


Rigtigt.
Men Lippe ligger også vest (syd) for Storebælt ;-)
Er sikker på at de ikke er mere jyder, end at de gerne sender en pakke over bæltet.
At både pris på vogn og Porto er højere herhjemme er så en anden sag.

Ingen problemer her: Lippe har allerede leveret, hurtigt og til en rimelig pris.

Ckm fra A.C.M.E.

af Gæsten, 13/5 2017, 07:31 (2760 dage siden) @ Gæsten

Apropos Lippe: Modelleisenbahn Gruppe - altså Roco og Fleischmann - har hidtil haft en andel i "Lippe GmbH" på 26%. De har nu en andel på 100% og er således eneejere af firmaet. Vi må se om det får indflydelse på sortimentet, men ellers er der da heldigvis andre firmaer der sender til Danmark.

Ckm fra A.C.M.E.

af h087 ⌂, bagsværd, 16/5 2017, 17:49 (2757 dage siden) @ Josax1978
redigeret af h087, 16/5 2017, 18:03

:-)

Tog og Tekno i Helsingør har 3, nå... nej 2 stykker Ckm på hylderne, da jeg var der i dag

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Ckm fra A.C.M.E.

af Jan Bøgedal Slundt @, 17/5 2017, 04:42 (2756 dage siden) @ h087

:-) i hvert fald en ganske flot vogn. Jeg købte min hos Lekbo på messen i Køge. Jeg var stærkt fristet til at købe 2 :-) men jeg prøver at holde mig til max at ha' 20 % af DSB's beholdning og her er jeg jo oppe på 33 % :-)
mvh.
Jan
P.S. Jeg gad godt vide hvor mange de har lavet, de går vist som varmt brød.

Ckm fra A.C.M.E.

af Svend, 17/5 2017, 07:07 (2756 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

:-) i hvert fald en ganske flot vogn. Jeg købte min hos Lekbo på messen i Køge. Jeg var stærkt fristet til at købe 2 :-) men jeg prøver at holde mig til max at ha' 20 % af DSB's beholdning og her er jeg jo oppe på 33 % :-)
mvh.
Jan
P.S. Jeg gad godt vide hvor mange de har lavet, de går vist som varmt brød.

Ja, de må gå som varmt brød, når selv Henning (H087) anskaffer sig en. Der er sikkert også et godt salg i udlandet til det danske marked - min Ckm (i 1:87) er også kommet sydfra.

Nu venter vi bare at se et billede - her eller på Rundremisen - af Hennings vogn indrangeret mellem en CP- og en AC-vogn :-D

Ckm fra A.C.M.E. i HgMJK

af h087 ⌂, bagsværd, 20/5 2017, 19:00 (2753 dage siden) @ Svend

:-D

ja det blev så ikke mellen en CP og AC, - her sætter vi større trump på.

her ankommer Ckm´en til en kraftig udvidet udgave af Thisteds spornet i HgMJK, trukket af en større ranger maskine, hvis vi nu skulle lave havnebanen, der jo har en kraftig stigning

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

h087;-) :-D

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Ckm fra A.C.M.E. i HgMJK

af Toftegaard, 22/5 2017, 22:31 (2751 dage siden) @ h087

Rigtigt flotte billeder. Hvilke skinner - hvilken producent?

Mvh Toftegaard

Avatar

Ckm fra A.C.M.E.

af Futfar, Kajerød, 17/5 2017, 18:08 (2756 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Varme brød et jo et must ved en pølsevogn, og begrebet er jo blevet anerkendt som udtryk for en vare/et produkt som sælger ganske godt, og med en vis hastighed, så måske er der stadig nogen som savner at vide hvor denne "pølsevogn", befinder sig?.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004
Pris 330 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak