Off topic - nu tilbage på sporet .....
Ja, og så er det ikke engang med danske trækstænger...
Det er da irriterende, kunne de ikke have lagt dem i æsken...
"Men det er da ærlig talt noget irriterende, at man skal til at forbedre sådanne helt nyindkøbte vogne"
Nogen der vil starte en tråd med at tude over Weinert?
.
Dril bare![]()
![]()
Forskellen er at Weinert fremstiller et helt korrekt - modelrigtigt - tysk spor. Jeg har selv anskaffet et af de helt lange sporskifter, og det er bare flot, flot, flot. Men især det dobbelte krydsningssporskifte (håndbygget) er oppe i den høje prisklasse og det er måske skudt lidt over målet, at opbygge et så stort anlæg - som skal ses på afstand - med et så kostbart spor. Tillig (eller andet af samme kvalitet og prisklasse) egner sig bedre.
Hvilken producent fremstiller et korrekt - modelrigtigt - dansk træsvellespor, dvs. med den korrekte svelleafstand? Det er der vist endnu ingen der gør, men hvem kommer tættest på? Når man ser på den akkuratesse, der lægges for dagen i kritikken af puffer m.m. på brøkdele af millimetre, så undrer det mig, at sporet slet ikke vurderes ud fra samme nøjagtighedskriterier.
Her er et foto 8DJM/KF-S) fra klargøringen til lægningen af betonsvellespor ved Hedehusene i 1952. Den type betonsveller (altså epoke IIIb) findes vist heller ikke på markedet:
Vh
Mrten