Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af f.ormstrup ⌂, 23/1 2017, 23:05 (2971 dage siden)

Hobbytrades DQ & DO er to flotte, velkørende men kostbare modeller. Mere se. link.
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af cm, 24/1 2017, 11:50 (2971 dage siden) @ f.ormstrup

[image]

I sandhed en nydelig lille sag. Hobbytrade er sgu godt nok kommet med på "banen" igen - også med sidste års presentation af MT(I). Udgivelseskapaciteten står ikke helt mål med McK - men kvaliteten er da hos Hobbytrade helt på linie med McK. Medmindre man ligefrem er "undervognskigger".
Ser frem til Heljan's Y-tog og McK's MR/MRD....

mvh
Chr

--
[image]

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af henho, Ringkøbing, 25/1 2017, 00:17 (2970 dage siden) @ cm

Der er så lige det, med den overgangsplade kineserne har lavet i den gavl, der ikke har en dør.

Men overgangs pladen kan vippes af og gemmes i stumpekassen. :-D

Ellers er det en BILLEDSKØN model :-P

--
Med venlig hilsen

Henrik

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af Stedahult, 2/2 2017, 21:01 (2961 dage siden) @ cm

Today i got mine. I gave it some ears. It's an exelent model!

[image]

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af Lars Rasmussen, 9/2 2017, 19:00 (2954 dage siden) @ f.ormstrup

Er aksellejet da ikke genbrug et godsvognsleje ? Fjederen ses desværre ret så kort.

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af f.ormstrup ⌂, 9/2 2017, 20:17 (2954 dage siden) @ Lars Rasmussen
redigeret af f.ormstrup, 9/2 2017, 20:27

Er aksellejet da ikke genbrug et godsvognsleje ? Fjederen ses desværre ret så kort

Genbrug hvorfor? og hvorfra? Undervognene er nykonstruktioner, det samme gælder aksellejerne med fjedre.
Flertallet af de toakslede person- og postvogne fra epoke I & II har lange fjedre lidt længere end godsvogne, det samme gælder modellerne.
Jeg synes de ser ganske OK! ud jfr. billederne af DO-vognen på www.rundremisen.dk

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 9/2 2017, 20:59 (2954 dage siden) @ f.ormstrup

Genbrug hvorfor? og hvorfra? Undervognene er nykonstruktioner, det samme gælder aksellejerne med fjedre.
Flertallet af de toakslede person- og postvogne fra epoke I & II har lange fjedre lidt længere end godsvogne, det samme gælder modellerne.

Der er ellers mange at vælge imellem:
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre1.pdf
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre2.pdf
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre3.pdf
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre4.pdf
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/fjedre/fjedre5.pdf

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Postvogne der sætter ny standard for en H0 model!

af Georg Schmidt, 27/2 2017, 00:58 (2937 dage siden) @ f.ormstrup

Nogle billeder af HHJ D61.

[image]
Odder 1974.

[image]
D 61 på Århus Ø.

[image]


[image]
D 61 på vej til MHVJ, her i godstoget på Viby J.


[image]


[image]

Mvh
Georg

Jernbanebøger

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus
Pris 380 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak