Frederikshavn Gl. Station som Fremo-projekt
Som nævnt i denne tråd følger her lidt flere 3D-billeder af version 21 af sporplanen.
Dette bliver forhåbentlig den (ommertrent) endelige version af sporplanen!.
Udsigt nordfra mod remisen. Ved ud/indkørslen sydpå kan der tilsluttes 546 mm dobbeltsporede Fremo-moduler - dog er der brug for at lave udtræk i hovedsporet t.v. (Havnebanen), så ideelt set kunne der så tilsluttes en fiddle yard - og/eller (måske engang med tiden) den egentlige havnebane med Frederikshavn Havnestation, som med sine 3 perronspor og omløbsmulighed vil kunne bruges som aflastning af den på mange måder noget trange Frederikshavn Gl. Station.
Udsigt henover taget af stationsbygningen.
Udsigt henover sporarealet i nordenden af stationsområdet, med læssevejen og sporene for Skagensbanen.
Sporene mellem overkørslerne for Asylgade (t.v.) og Vestergade (t.h.).
Sporene mellem overkørslerne for Vestergade (t.v.) og Nørregade (t.h.).
I nordenden er modulerne 546 mm brede (samt 1100 mm lange, og drejer 10 grader pr. modul). Modulenderne på de to nordligste moduler, dvs. fra Nørregade-overkørslen og nordud, følger Fremo-normerne. Derved kan de to nordligste moduler udelades, såfremt de ikke passer ind i en samlet sporplan for træf. Det vil til gengæld kræve et lille kort "tilllægsmodul" med I-signaler.
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.