Hobbymesse i Rødovre Hallen...!!!
Er det bare mig der er blevet gammel og sur, eller var messen i Rødovre en tynd kop the..?
mvh.
Jan
Er det bare mig der er blevet gammel og sur, eller var messen i Rødovre en tynd kop the..?
mvh.
Jan
af Morten Flindt Larsen, København K, 6/11 2016, 20:13 (2948 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
Er det bare mig der er blevet gammel og sur, eller var messen i Rødovre en tynd kop the..?
Næppe for forhandlerne. De fik i hvert fald mere ud af mig, end de plejer. "En tynd kop te" afhænger som bekendt af øjet, der ser, og hvad man sammenligner med.
Vh
Mrten
af Svend B J, 6/11 2016, 22:03 (2948 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
Er det bare mig der er blevet gammel og sur, eller var messen i Rødovre en tynd kop the..?
.
Du var der ikke selv? ......
--
Svend
af Ola Ahlström, 6/11 2016, 23:18 (2948 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
redigeret af Ola Ahlström, 6/11 2016, 23:21
Jo vi är i alla fall två.
Mitt första besök vid den nya lokaliteten och måste dessvärre säga att jag var besviken. Tyckte att det var mindre intressant att titta på och köpa i förhållande till Valby-hallen. Dessutom besvärligare (?) och dyrare att ta sig till, skall verkligen ta mig en funderare på om det blir fler besök.
Ola Ahlström
Malmö
af Bent Larsen, 7/11 2016, 09:42 (2947 dage siden) @ Ola Ahlström
Hej
Det med den tynde kop the, er det ikke for vi i dag er forhånds orienteret gennem nettet, og " når ja der det " Jeg var med som udstiller hos " Modellerne " vi havde mange positive samtaler med tog interesserede. Ifølge rygternes bero var besøgstallet allerede lørdag det samme som hele weekenden i Valby, så forhandlerne kan da kun være tilfredse.
vh
Bent Larsen
af Torben Z. , Vallensbæk, 7/11 2016, 19:54 (2947 dage siden) @ Ola Ahlström
Jo vi är i alla fall två.
Mitt första besök vid den nya lokaliteten och måste dessvärre säga att jag var besviken.
Det er jeg da ked af at høre, for langt de fleste - måske endda alle - udstillerne på Hobbymessen (som også var i hallen for første gang) var vist meget tilfredse med Rødovrehallen.
Der var nogle udfordringer ved denne debut - for de besøgende bl.a. ved indgangen og parkeringen (på grund af det meget store antal besøgende) samt i cafeteriaet. Men de er sikkert rettet til den 1. weekend i marts.
Tyckte att det var mindre intressant att titta på och köpa i förhållande till Valbyhallen.
Det lyder underligt i mine øre, da der var flere udstillere denne gang. Men det kommer jo an på hvad du ledte / søgte efter.
Dessutom besvärligare (?) och dyrare att ta sig till,
???
besvärligare: Kender du rejseplanen.dk hvor du kan indtaste Malmø C som fra og Rødovrehallen som til = med tog til København H. og bus 6A til Rødovrehallen.
Næppe besværligere
och dyrare att ta sig till: Rødovrehallen ligger i zone 3 imod Valbyhallen i zone 2. Ja dyrere, men næppe så meget dyrere.
Og i bil er der kun ganske få minutter imellem de 2 hallen.
skall verkligen ta mig en funderare på om det blir fler besök.
Jeg synes nu, at du skulle give det en chance mere den 4./5. marts 2017.
Som en anden også har været inde på, så var der allerede om lørdagen flere gæster i Rødovrehallen end på en hel weekend i Valbyhallen !
--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk
af Ola Ahlström, 7/11 2016, 21:06 (2947 dage siden) @ Torben Z.
Jo vi är i alla fall två.
Mitt första besök vid den nya lokaliteten och måste dessvärre säga att jag var besviken.
Det er jeg da ked af at høre, for langt de fleste - måske endda alle - udstillerne på Hobbymessen (som også var i hallen for første gang) var vist meget tilfredse med Rødovrehallen.
Der var nogle udfordringer ved denne debut - for de besøgende bl.a. ved indgangen og parkeringen (på grund af det meget store antal besøgende) samt i cafeteriaet. Men de er sikkert rettet til den 1. weekend i marts.
Tyckte att det var mindre intressant att titta på och köpa i förhållande till Valbyhallen.
Det lyder underligt i mine øre, da der var flere udstillere denne gang. Men det kommer jo an på hvad du ledte / søgte efter.
Dessutom besvärligare (?) och dyrare att ta sig till,
???
besvärligare: Kender du rejseplanen.dk hvor du kan indtaste Malmø C som fra og Rødovrehallen som til = med tog til København H. og bus 6A til Rødovrehallen.
Næppe besværligere
och dyrare att ta sig till: Rødovrehallen ligger i zone 3 imod Valbyhallen i zone 2. Ja dyrere, men næppe så meget dyrere.
Og i bil er der kun ganske få minutter imellem de 2 hallen.
skall verkligen ta mig en funderare på om det blir fler besök.
Jeg synes nu, at du skulle give det en chance mere den 4./5. marts 2017.
Som en anden også har været inde på, så var der allerede om lørdagen flere gæster i Rødovrehallen end på en hel weekend i Valbyhallen !
Svårt att säga exakt vad jag sakade men det var mer så att jag saknade försäljarna som hade kartonger med begagnat under/framför borden med vagnsmodeller som kunde fungera som donatorer vid konverteringsbyggen, men jag kan ha fel.
Besvärligt att ta sig dit, men det kan inte skyllas på mässarrangören utan snarare på Skånetrafiken vars chaufförer och biljettmaskiner inte klarade av att sälja biljetter till Rødovre, zon 43 eller D+G. Fick istället chansa vid biljettautomaten - en klar brist från Skånetrafiken och HT. Merkostnaden om 28 SKr är försumbar men lite längre restid blev det.
Besökte mässan på söndagen och då var det uppenbart ett lugnare tempo. Finner dock hallen lite svårorienterad, har väl blivit van av hur mässan byggdes upp i Valbyhallen. Matservicen var dock fortsatt bra.
Ola Ahlström
Malmö
http://www.motessparet.se/viewtopic.php?f=53&t=1643&p=81919#p81919
http://www.motessparet.se/viewtopic.php?f=42&t=1110&p=81202#p81202
af Torben Z. , Vallensbæk, 7/11 2016, 23:11 (2947 dage siden) @ Ola Ahlström
Hej Ola.
Svårt att säga exakt vad jag sakade men det var mer så att jag saknade försäljarna som hade kartonger med begagnat under/framför borden med vagnsmodeller som kunde fungera som donatorer vid konverteringsbyggen, men jag kan ha fel.
Så kan jeg bedre forstå dig.
Mit eget indtryk igennem mange år er, at langt de fleste forhandlere udelukkende har nye modeller med på Hobbymessen.
Nogle få forhandlere har også brugte modeller med, men prisbillige modeller beregnet til ombygning har der ikke været meget af, da salget næppe heller vil være særligt stort.
For mange af de besøgende gælder det tilsyneladende om at finde de gode messetilbud - -20%, -30%, -40% - på nye modeller og de skarpe priser på de seneste nyheder på markedet / i forretningerne.
Men sådan er vi jo så forskellige som mennesker.
Besvärligt att ta sig dit, men det kan inte skyllas på mässarrangören utan snarare på Skånetrafiken ................
Ja, Øresundsregionen hænger tilsyneladende ikke samme billet- og prismæssigt.
Jeg undrede mig også over, at jeg ikke kunne få rejsens pris imellem Malmø C. og Rødovrehallen oplyst på www.rejseplanen.dk
Løsningen er måske at købe en billet til København H. i Malmø, og så købe en billet til Rødovrehallen (betalt kontant i dKr.) i bussen.
Besökte mässan på söndagen och då var det uppenbart ett lugnare tempo. Finner dock hallen lite svårorienterad, har väl blivit van av hur mässan byggdes upp i Valbyhallen. Matservicen var dock fortsatt bra.
Med ca. 2.500 til 3.000 besøgende om søndagen var der meget roligt.
--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk
af Morten Flindt Larsen, København K, 8/11 2016, 02:53 (2946 dage siden) @ Torben Z.
Besvärligt att ta sig dit, men det kan inte skyllas på mässarrangören utan snarare på Skånetrafiken ................
Ja, Øresundsregionen hænger tilsyneladende ikke samme billet- og prismæssigt.
Det afhænger vistnok af øjet, der ser.
Jeg undrede mig også over, at jeg ikke kunne få rejsens pris imellem Malmø C. og Rødovrehallen oplyst på www.rejseplanen.dk
Mystisk. Det virker udmærket for mig. Alle priserne er der. Har du ikke bare undladt at klikke på "Over Øresund?" ude til højre i skærmbilledet? København - Malmø er jo en international rejse mellem Danmark og Sverige over Øresund (husk pas). Den øvrige del af Rejseplanen.dk er for indenlandske danske rejser.
I og med, at Øresundregionen hænger sammen billet- og prismæssigt, kan Øresundsbilletten bruges både i togene og lokalt med busserne i både Malmø og København. Det fuldstændig ligesom ved billetter til indenlandske danske rejser over takstgrænserne. De indenlandske danske DSB-billetter er forsynet med omstigningsområder, enten i form af zonenumre eller bogtaver, og Øresundbilletterne er forsynet med omstigningsområder i form af bogstaver. Det eneste, rejseplanen.dk ikke oplyser om, er i hvilket omstigningsområde og ved hvilken station, Rødovrehallen ligger, men det gør den heller ikke ved indenlandske danske rejser, og det kan naturligvis være et problem. Men hidtil har trafikselskabernes teknikere vel syntes, at rejseplanen er god nok uden disse ret vitale oplysninger, som man så må finde på et separat kort som f.eks. dette.
Er man i tvivl, kan man også prøv at google "Øresund billet", så får man flux dette, så har man DSBs Øresundsafsnit lige ved hånden. Det er meget nemt. Ligesom DSB har formentlig Skånetrafikken på sit site et afsnit om rejser over Øresund. Der er i hvert fald mange, der kan finde ud af at købe billet fra Malmø til København H, så Malmø - Rødovre burde ikke være det helt store problem. Man støder helt automatisk på Rødovre eller Islev station, når man leder efter en station i nærheden af Rødovrehallen.
Løsningen er måske at købe en billet til København H. i Malmø, og så købe en billet til Rødovrehallen (betalt kontant i dKr.) i bussen.
Hvorfor dog det? Det er dyrere. Det er smartere at købe en Øresundbillet fra Malmø til f.eks. Rødovre eller Islev station (i omstigningsområde DG), der ligger nærmest ved Rødovrehallen. Det er lidt ligesom man køber en billet til København H, når man skal i Tivoli. Den optimale løsning ville være, at DSB og SKånetrafiken benyttede den samme type elektroniske betalingsmiddel, men det er en enorm investering og dermed en politisk beslutning, som ingen politikere har villet træffe i de snart 20 år, samarbejdet om Øresundsbilletterne har eksisteret. Det ville ellers være smaddernemt, hvis man ved rejse fra f.eks. Genarp til Rødovrehallen bare kunne checke ind og ud med sit Rejsekort eller sin mobiltelefon med NFC-chip, men der er jo desværre nogle bagstræbere, der hellere vil have et halvautomatisk system, hvor man skal bøvle med zonekort, billetautomater og hvad ved jeg. Så kan man jo også bedre opretholde tilfredsstillelsen ved at kværulere over et system, der er småvanskeligt at finde ud af. Check ind, check ud.
Med venlig hilsen
Mrten
af UTJ, 8/11 2016, 03:21 (2946 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af UTJ, 8/11 2016, 03:51
(.....) Den optimale løsning ville være, at DSB og SKånetrafiken benyttede den samme type elektroniske betalingsmiddel, men det er en enorm investering og dermed en politisk beslutning, som ingen politikere har villet træffe i de snart 20 år, samarbejdet om Øresundsbilletterne har eksisteret. Det ville ellers være smaddernemt, hvis man ved rejse fra f.eks. Genarp til Rødovrehallen bare kunne checke ind og ud med sit Rejsekort eller sin mobiltelefon med NFC-chip, men der er jo desværre nogle bagstræbere, der hellere vil have et halvautomatisk system, hvor man skal bøvle med zonekort, billetautomater og hvad ved jeg. Så kan man jo også bedre opretholde tilfredsstillelsen ved at kværulere over et system, der er småvanskeligt at finde ud af. Check ind, check ud.
Det ville være nemt at omstille rejsekort på begge sider af Øresund til at kunne bruges i begge systemer. Det er samme teknologi, men sikkerhedsspm etc vil dukke op, da lovgivning ikke er koordineret. Formentlig ville det kunne klares ved at gøre begge typer kort læsbare i respektive systemers terminaler/standere og en simpel løsning på overgang mellem systemernes forskelle i ind- og udtjekning.
af Morten Flindt Larsen, København K, 8/11 2016, 12:26 (2946 dage siden) @ UTJ
Det ville være nemt at omstille rejsekort på begge sider af Øresund til at kunne bruges i begge systemer. Det er samme teknologi, men sikkerhedsspm etc vil dukke op, da lovgivning ikke er koordineret. Formentlig ville det kunne klares ved at gøre begge typer kort læsbare i respektive systemers terminaler/standere og en simpel løsning på overgang mellem systemernes forskelle i ind- og udtjekning.
Det rent tekniske omkring de to kortsystmer kan jeg ikke gennemskue, men koordinering af lovgivningen har vi politikere og lovgivere til at udføre. Kan de ikke hitte ud af det, opretholder de, mener jeg, en teknisk handelshindring, og den slags kan EU som bekendt ikke lide. Mærkeligt, at politikerne har kunnet slippe afsted med det i så mange år til skade for integrationen og den kollektive trafik i Øresundsregionen, men der er vel nogle juridiske smuthuller, som de kan skjule sig bag. Eller også virker EU bare ikke.
Jo, det går skam godt her i det kolde Nord.
Med venlig vanlig hilsen
Mrten
af Torben Z. , Vallensbæk, 8/11 2016, 10:20 (2946 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Takker for info !
Så lærte jeg også noget i dag
--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk
af Ola Ahlström, 8/11 2016, 11:36 (2946 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Ligesom DSB har formentlig Skånetrafikken på sit site et afsnit om rejser over Øresund. Der er i hvert fald mange, der kan finde ud af at købe billet fra Malmø til København H, så Malmø - Rødovre burde ikke være det helt store problem. Man støder helt automatisk på Rødovre eller Islev station, når man leder efter en station i nærheden af Rødovrehallen.
Med venlig hilsen
Mrten
Ja i teorin fungerar det bra men när man kommer till praktiken ...
Väl förberedd med såväl studier på Skånetrafikens som danska resesidor hade jag den information jag trodde mig behöva för att komma fram; Lokalbuss i Malmö - Öresundståg rå Triangeln till København H - buss 6A till Rødovre. Hade tagit reda på att jag skulle till Zon 43, område D+G och givetvis till Rødovre. Men det började dåligt, lokalbusschauffören i Malmö kände varken till Rødovre, zon D+G eller zon 43, utan ville ha en treställig sifferkombination annars ville han bara sälja en biljett till København H. Kände att jag inte vill argumentera utan bestämde mig för att köpa biljetten i automaten på Triangeln. Inte var det lättare där, fanns flera danska "resmål" men givetvis inte Rødovre. Kartorna och instruktioner underlättade inte heller, tror ni "resecentrat" var öppet (en söndag kl 9?), fick uppskatta bland de valbara stationerna och valde Glostrup på chans. Fick därmed en biljett som innehöll D+G, och resan fungerade. Någon ting är fel!
Ola Ahlström
Malmö
af Morten Flindt Larsen, København K, 8/11 2016, 12:10 (2946 dage siden) @ Ola Ahlström
Någon ting är fel!
Ja, det har du ganske ret i, for de nødvendige delelementer i prissystemet er - så vidt jeg kan se - til stede. Så vidt jeg husker, har de været til stede lige siden åbningen af Øresundbroen.
Som udgangspunkt er Øresundstaksystemet et jernbanebillet-system, og buschauffører - hverken i Sverige eller i Danmark - skal kunne udstede jernbanebilletter i busserne. Det tager alt for lang tid og forsinker kørslen. Men chaufførerne bør dog være uddannet og have et basalt kendskab til systemet, så de kan henvise kunderne til en jernbanestation (eller en internetside), hvor kunderne kan købe/udprinte billetten.
Det er en ledelsesbeslutning i Skånetrafiken og Movia, hvis buschaufførerne generelt ikke kender til Øresundstakstsystemet, men når forholdene har været, som de åbenbart er, i mere end 15 år, så tror jeg, at ledelsen og de lokale politikere i regionen dybest set er ligeglade med kunderne; man har fået sig et takstsystem for øresundsrejser og har dermed opfyldt alle de store ord og valgtaler om "integreret kollektiv trafik i Øresundsregionen", men det må jo helst ikke koste for mange kroner at markedsføre og uddanne personalet i at bruge systemet. Det sidstnævnte har jeg indtryk af er helt op til hver enkelt buschauffør personligt, og så bliver det jo derefter.
Med integreret hilsen
M☺rten
af Ola Ahlström, 8/11 2016, 12:34 (2946 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Som udgangspunkt er Øresundstaksystemet et jernbanebillet-system, og buschauffører - hverken i Sverige eller i Danmark - skal kunne udstede jernbanebilletter i busserne. Det tager alt for lang tid og forsinker kørslen. Men chaufførerne bør dog være uddannet og have et basalt kendskab til systemet, så de kan henvise kunderne til en jernbanestation (eller en internetside), hvor kunderne kan købe/udprinte billetten.
Med integreret hilsen
M☺rten
Nu har vi kommit lite ifrån ämnet men jag vill bara till sist klargöra att ett av Skånetrafikens stora argument med "jojo-kortet" är just att man skall kunna köpa sin biljett på lokalbussen för att t.ex. fortsätta från Malmö ända till Karlskrona (Blekingetrafiken) med Öresundståg och där vidare med lokalbuss. Samma sak gäller för resa till Danmark med fortsatt resa inom Huvudstadsområdet (HT). Jag har under flera år påpekat brister hos trafikentreprenörernas personal (läs busschaufförer) utan resultat för Skånetrafikens ledning (som faktiskt ger mig rätt). Om nu jag som boende i Öresundsområdet upplever dessa problem, hur skall våra turister uppfatta det (broschyrer i all ära men det är praktiken som gäller).
Ola Ahlström
Malmö
af Morten Flindt Larsen, København K, 8/11 2016, 12:40 (2946 dage siden) @ Ola Ahlström
Jo vi är i alla fall två.
Mitt första besök vid den nya lokaliteten och måste dessvärre säga att jag var besviken.
Det er jeg da ked af at høre, for langt de fleste - måske endda alle - udstillerne på Hobbymessen (som også var i hallen for første gang) var vist meget tilfredse med Rødovrehallen.
Der var nogle udfordringer ved denne debut - for de besøgende bl.a. ved indgangen og parkeringen (på grund af det meget store antal besøgende) samt i cafeteriaet. Men de er sikkert rettet til den 1. weekend i marts.
Tyckte att det var mindre intressant att titta på och köpa i förhållande till Valbyhallen.
Det lyder underligt i mine øre, da der var flere udstillere denne gang. Men det kommer jo an på hvad du ledte / søgte efter.
Dessutom besvärligare (?) och dyrare att ta sig till,
???
besvärligare: Kender du rejseplanen.dk hvor du kan indtaste Malmø C som fra og Rødovrehallen som til = med tog til København H. og bus 6A til Rødovrehallen.
Næppe besværligere
och dyrare att ta sig till: Rødovrehallen ligger i zone 3 imod Valbyhallen i zone 2. Ja dyrere, men næppe så meget dyrere.
Svårt att säga exakt vad jag sakade men det var mer så att jag saknade försäljarna som hade kartonger med begagnat under/framför borden med vagnsmodeller som kunde fungera som donatorer vid konverteringsbyggen, men jag kan ha fel.
Jeg tror, at det er blevet opdelt således, at brugttog primært sælges på legetøjsmarkedet på Frederiksberg. Messen i Rødovre/Valby er ikke en messe for samlere og brugtog-entusiaster, men en messe for producenter og kommercielle forhandlere af fabriksnye varer, både tog, RC, hobbyperler, plastbyggesæt og bøger.
Med venlig hilsen
Morten
af K 564, 9/11 2016, 01:29 (2945 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Men at kalde det messe er forkert. Jeg forventer at se Nye ting på en messe, men i Rødovre var det forhandlernes forsøg på at sælge fra lageret.
Hilsner Keld
af Bent Larsen, 9/11 2016, 07:42 (2945 dage siden) @ K 564
Godmorgen
Hvis du forventer at se nye ting på en messe, så skal du nok ikke følge med her og andre stæder på nettet. Og ja, der blev nok solgt ud af lager, men der var mange der gik hjem glade og tilfredse med en god handel.
Vh
Bent Larsen
af Niels Andersen , 9/11 2016, 17:36 (2945 dage siden) @ K 564
Hvis du kiggede forbi Finn Lekbo's stand ville du have set den nye tømmervogn fra McK, 2 og 3 vogns sæt af de gamle Wagon Lits vogne, LS' restaurantvogn, Me fra McK i rød udgave, nye Belgiske godsvogne fra LS, nogle helt friske Simplon vogne fra samme fabrikant, A.C.M.E.s nye sæt med majs høster, og ikke helt at forglemme McK's nye CC vogne
Niels
af Kim K, 7/11 2016, 10:02 (2947 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
Hej Jan
Tænker du på noget specielt? Mangel på udstillede anlæg, mangel på modeltog? Yndlingsforhandleren var der ikke? Det er jo meget individuelt hvad man vurderer.
af Claus E. Hansen, Silkeborg, 7/11 2016, 11:46 (2947 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
redigeret af Claus E. Hansen, 7/11 2016, 11:53
Med det jeg har set derfra, så var der rigtig mange mennesker, og masser at kigge på. Det afhænger af hvad man går efter.
De gange jeg har kunnet været forbi i Valby, har det altid været rart at der har været så mange forhandlere samlet et sted, til det man lige har stået og manglet.
Mht. danske nyheder var der måske ikke helt så meget. Og som det bliver nævnt, så var MCK der ikke (de var som bekendt forbi Hobbykæden i Nørresundby her fredag og lørdag), og det er jo der, der sker noget mht. danske nyheder i øjeblikket, det må man sige. Der er vist fuld gang i at blive skrevet modelbanehistorie her
Mvh
Claus
af Bent Larsen, 7/11 2016, 12:05 (2947 dage siden) @ Claus E. Hansen
Hej
Der var en nyhed i Rødovre fra DEKAS, en McK Bn i OHJ variant.
http://dekas.dk/modeltog/2016/11/06/nyheder-hos-dekas-ohj-bdn-fungerende-oste/
vh
Bent Larsen
af Jan Bøgedal Slundt , 7/11 2016, 19:48 (2947 dage siden) @ Bent Larsen
Hej igen
Jeg syntes bare der manglede nogle forhandlere og der plejer da også at være flere modeltogsklubber som viste deres anlæg frem.
mvh
Jan
af Torben Z. , Vallensbæk, 7/11 2016, 19:59 (2947 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
Hej igen
Jeg syntes bare der manglede nogle forhandlere og der plejer da også at være flere modeltogsklubber som viste deres anlæg frem.
mvh
Jan
Hvilke forhandlere manglede du mon ?
Jeg synes, at alle de sædvanlige forhandlere var med i hallen + et par helt nye forretninger som deltager, så...... ???
--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk
af Bent Larsen, 7/11 2016, 20:36 (2947 dage siden) @ Torben Z.
Hej
Jeg har ikke tal på hvor mange anlæg der normalt var i Valby, men her var der Z,TT, HO, O og LEGO nogle af dem store anlæg. Modellerne hvor jeg var, havde også som noget nyt 2 rundbaner bla. med noget af det hjemmelavede materiel WLABr i ho og øltoget.
vh
Bent Larsen
af Nordexpress, 8/11 2016, 09:26 (2946 dage siden) @ Bent Larsen
"Den anden nyhed, er at Dekas kommer med “fungerende Oste” med trugsveller i 1:87. Oste er lostwax støbt i messing, efterfølgende sort-plated og malet. De er fungerende på den måde at delene blot er presset sammen, og armen via en tråd kan forbindes til skiftes drev, og derved kan osten følge skiftes stilling. Ostene er færdig samlet"
Og jeg som troede, at dansk er mit modersmål. Jeg forstår simpelthen ikke ovenstående citat fra Dekas. Men det er der selvfølgelig mange af jer andre, der gør!
af peterw, 8/11 2016, 17:39 (2946 dage siden) @ Nordexpress
"Den anden nyhed, er at Dekas kommer med “fungerende Oste” med trugsveller i 1:87. Oste er lostwax støbt i messing, efterfølgende sort-plated og malet. De er fungerende på den måde at delene blot er presset sammen, og armen via en tråd kan forbindes til skiftes drev, og derved kan osten følge skiftes stilling. Ostene er færdig samlet"
Og jeg som troede, at dansk er mit modersmål. Jeg forstår simpelthen ikke ovenstående citat fra Dekas. Men det er der selvfølgelig mange af jer andre, der gør!
Helt enig i at det er en noget indforstået tekst...
Jeg vil mene at der er tale om manuelle "betjeningsgreb" til sporskifter, model DSB - som var gulmalede og havde en cirkulær kontravægt, en "ost".
Der er et billede at se på f.eks. denne dba annonce: http://m.dba.dk/dsb-sporskifte-dsb-jernban/id-1027662437/
Mvh
Peter
af Bent Larsen, 8/11 2016, 18:34 (2946 dage siden) @ peterw
Hej
Ja, jeg kendte ikke det rigtige ord for en "ost"
vh
Bent Larsen
af Tonny Brandt Andersen, 9/11 2016, 19:23 (2945 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
Er der ingen der har taget billeder som de vil vise?
af Bent Larsen, 10/11 2016, 16:59 (2944 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen
Hej
lige et billede ud over hallen
vh
Bent Larsen
af HenrikPS , Brøndby, 10/11 2016, 17:36 (2944 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen
Her er et par billeder fra Hobbymessen. Billederne er taget af Ronald Bååge.
Du kan se flere billeder fra Hobbymessen på Foreningen Togets billedside.
Venlig hilsen
Foreningen Toget
Design, sporplaner og konstruksjon av underbygning : Sporplan til n-skala fjellanlegg 50x200cm
Storskalaer, Livesteam : Min innendørs skala O bane. Liten men fin.
Storskalaer, Livesteam : Min innendørs skala O bane. Liten men fin.
Digitalstyring, datastyring og automatikksystemer : Zimi dekoder
Storskalaer, Livesteam : Min innendørs skala O bane. Liten men fin.
Erindringer fra Præstøbanen
Pris 490 kr.