Sporbygning i skala N
Det skal tilføjes at code 40 flexspor er temmelig bøvlet at arbejde med. Skinneprofilerne er så bløde at flexsporet let kommer til at bue både til siden og i højden. Der er derfor også en del arbejde i at tæmme et stykke flexspor så merforbruget ved håndbygning er måske 1 time. Og resultatet bliver et mere "flydende" sporforløb.
Her er et sporskifte:
Det undrer mig ikke at du finder det spinkle spor vanskeligere at arbejde med, men der glæder mig usigeligt at du har mod på at gå i gang med opgaven med code 40 spor og sporskifter i N.
Mht. flangestørrelse på lokomotiver, så er det vel efterhånden kun det ældre materiel som skaber problemer. Jeg fandt ud af at det var rimeligt nemt at købe de nyeste Atlas GP7 og udskifte overdelen med en af de ældre jeg har. Men det er naturligvis ikke altid at det går så nemt.
--
Venlig hilsen
Erik Olsen