Lange Tog hos SVJMJK
Tak for gode billeder fra et nydeligt anlæg, med mange fine detaljer.
Men undskyld, lidt malurt. Når jeg kigger på billedet af Mk-Fk'en, der "farer" over overkørslen, er der noget der skærer i mine øjne:
Overkørslen er forsynet med led, som normalt benyttes (hvis man endnu kan finde dem i den gamle træudførelse) ved ubevogtede overkørsler, hvor f eks markveje krydser banen. De er normalt lukkede, også når der ikke ventes tog, og aflåst med hængelås.
Men det er jo tilsyneladende en ret befærdet vej, asfalteret, og med busser og biler.
Her vil der normalt være enten:
- et gammeldags manuelt betjent bomanlæg, med de gamle trelys på bommene (når der nu netop er bygget et vogterhus til ledvogteren), eller
- et advarselsanlæg, med 4 vejsignaler, to af dem med krydsmærker (højresignalerne), eller evt
- et halvbomanlæg, bestykket med signaler som advarselsanlægget.
Skal det i øvrigt passe til epoken for Mk-Fk'en, vil det nok være mest realistisk med en af de to sidstnævnte muligheder.
Husk også her de to banevendte kontrolsignaler, samt det lille grå eternitskab med overkørselsanlæggets relæudstyr, tæt ved vejen.
Mvh Bessermacher
Søren
PS I øvrigt giver link'et til Eftm. Fejl 404 på serveren ?