Esso tankstation i Sorø - lige til modelbanen

af Morten Flindt Larsen, København K, 6/4 2016, 09:31 (3250 dage siden) @ Flemming Pantmann

Jeg har læst hele tråden og bemærket at Busch 1005 ikke er omtalt. Det er en Typisk Esso tankstation fra 1950-erne, efter sigende anvendt i store dele af Vesteuropa, herunder Danmark. Jeg ved ikke om den stadig kan fås - jeg har selv et byggesæt, som dog ikke er bygget endnu.

Hej Flemming,

For min del er grunden til, at jeg ikke har omtalt Busch-tanken, at jeg aldrig har set fotodokumentation for, at typen rent faktisk har været anvendt i Danmark. Men hvis nogen kan fremkomme med et sådant foto, så er det da en stjernemodel til et dansk anlæg.

Med venlig hilsen
M:-)rten

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak