Teknisk Museum II - lidt mere fra Højstrup+1 civil bede, OT
Her så lidt mere Højstrup fra i sommmers hvor undertegnede skulle besøge/finde en "civil bede", der tror at han skal have en sikkerhedsvest på når han går over i sporet i en overgang - det skal han ikke - han skal bare se at få r.... med sig og komme over - og ikke standse op - og glanene nyde udsigten
OT/ til den "civile bede" ( næste gang undertegnede frekventerer Hg - kan vi da ses på det sædvanlige æde og hælde i sig sted - og så skal undertegnede da gerne og med udsøgt fornøjelse på helsingoransk værftsprog forklare hvad en "civil bede" er, dog med rettidig omhu efter der er ædt/betalt og skarpe hårde genstande er fjernet. - de "bløde og flydende" skarpe genstande må så da hjertesgerne blive stående
nå men over til Højstrup
her ser vi mod Nord ( Hellebæk) og Øresundsudsigten samt ikke mindst spraydåsemalingsbygningen ( jeg har da set meget bedre malerier i børnehaven - som foregik i en ex stationsbygning - også i Hg ) er dækket af det grønne som den "civile bede" skriver
her den omtalte overgang og skilt - som "civile beden" ikke skal stå og glane i - Øresund skimtes i baggrunden
her så kig mod syd (Helsingør) (sikkerhedsvesten har jeg altid med i rygsækken ) og SR beviset med i baglommen - og stopper ikke op i sporet eller går i det - medmindre at en har fået lov
her mod nord igen ( tror jeg)
mod syd igen ( tror jeg )
DEn lokal kendte "civile bede" kan jo så få chancen til at korrigere, såfremt retningsangivelserne er forkerte
og på vej til "civilbeden" kommer man så forbi dette hus - der ifølge "civilbede" rygter/skrøne
skulle være en tidligere jernbanerelateret bygning der er flyttet her til - men den "skrøne" kan "Civilbeden" jo selv komme med - det var jo ham der fortalte det
mvh
henning h087
ex indlejet certifikatsvejser Hg værft 1980 - 1983 ( de iranske primsollere ) - dog heldigvis ikke så længe - da en fik "sneget" sig over i harvariet efter at have svejst stålAksel sammen med svenskerJohan - mere i løn og bedre forhold - afdelingen var jo også "kommunistisk" farvet
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk