Nogle CP-vogne
Cp 2918 i Brande 1972. Sidste rev 4.12.68.
Cp 2918.
Cp 2911 Brande 1972. Sidste rev A 4.11.68.
Cp 2913 Brande 1972.
Cp 2913 sidste revision A 8.4.69.
Cp 3226 i Brande 1972.
Cp 2872 Århus Ø ca. 1973.
Mvh
Georg
Cp 2918 i Brande 1972. Sidste rev 4.12.68.
Cp 2918.
Cp 2911 Brande 1972. Sidste rev A 4.11.68.
Cp 2913 Brande 1972.
Cp 2913 sidste revision A 8.4.69.
Cp 3226 i Brande 1972.
Cp 2872 Århus Ø ca. 1973.
Mvh
Georg
Tak for kigget... er der en forklaring på de overmalede numre - og det påmalede "S" samt "OPh" -?
CP 2918 f.eks er jvnf dette udrangéret i 1971, og dit foto er fra 1972. "S" kunne jo betyde "Slettet" eller lign. (?)
OPh måske "Ophugges" (?)
mvh
Chr
--
Jeg tror 'desværre' ikke, det kan forstås anderledes
Som Skott rigtig skriver, betyder overmalingen af litra, at vognen er slettet af Driftsmaterielfortegnelsen. Det vil sige, at vognen ikke mere optræder som en driftsvogn ved DSB og at den herefter enten kan sælges for anden anvendelse (privatbane/veteranbane/opstilling som klubhus etc.) eller sælges for ophugning/skrotning.
Vognene blev i denne periode ofte samlet et sted, hvor der var sporplads nok, da der ret ofte blev udrangerede en hel del vogne i samme skrivelse.
Herefter var det så op til Handelsafdelingen at få vognene fjernet ved salg, enten normalt for skrotning/ophugning eller i sjældnere tilfælde anden anvendelse.
Da langt de fleste vogne kunne køre, blev de så afleveret et bestemt sted efter aftale med køber, normalt ophugger, f.eks. Bjerringbro, Århus, Odense mv.
Der kunne dog (normalt) gå længere tid fra udrangeringsskrivelse var udfærdiget og til fysisk ophugning fandt sted som i tilfældet her i Brande.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
der er mere om CP vogne her, gruppe og variantopdeling mm
http://www.rundremisen.dk/forumdisplay.php?fid=24
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk