IC-Nat / Natteravnen 1987-1990

af Jan Bøgedal Slundt @, 27/2 2015, 07:51 (3560 dage siden) @ Erik Olesen

Jeg kørte i Lyntogsholdet på København H, og vi havde IC 590 og 591 fast i holdet. først det med Bcm og Bcm-o det er kun tale om Bcm-o er med nødbremseoverstropning, til Storebælts forbindelsen. Ombygningen begyndte et par månder før færgerne stoppede. Det eneste der kan ses på vognen i den ombygning er literingen, alt andet er i teknikskabet. Det samme gælder for Bn og Bn-o så jeg sidder nogle gange lidt hovedrystende over at folk skal bare have o udgaven for det må være en mere " smart" udgave af typen, det er bare at sodavandsproppen i skabet har fået en elventil og føler, der melder i førebord hos lkf at nødbremse er taget, og man kvitere for mellem Korsør- Nyborg ..

Hej Erik :-)

Bcm-o er de 4 vogne som DSB købte fra en tysk privatbane. De har egenvarme (oliefyr) derfor -o det er de 4 vogne som har skørt..! De kørte i Jylland efter MR/MRD når nattoget blev delt.

Jeg er helt enig med dig vedr. Bn & Bn-o

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak