DSB's enlige svale SAD

af Søeborg, 9/2 2015, 17:08 (3581 dage siden) @ cm

Belært af erfaringen må jeg sige, at man skal aldrig - ALDRIG - tage katalogbilleder eller nyhedsprospekter for 'gode varer'. Det er - eller kan være - 'hensigtserklæringer', og meget kan ændre sig i et projekts tilblivelsestid. Man kan først være 100 % sikker på en models udseende, autencitet og andet, når den er udkommet - spekulationer kan være underholdende, men sjældent særligt oplysende.

Jeg kan henvise til Rocos nyhedsprospekt 2014, hvor artikel nr. 67571 blev vist som en Interfrigo-vogn. Jeg bestilte modellen, men da den kom, var den muteret til en ordinær DB epoke IV-kølevogn med samme katalognummer. Nogle hjemmesider viser stadig katalogbilledet, mens andre viser den reelt eksisterende model.

Rocos forklaring var, at med over 1.000 modelnyheder/variationer kunne der ske en smutter. Vist så, den, der ikke laver noget, laver heller ingen fejl. ;-)

Med venlig hilsen,

Søeborg

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak