Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne

af Morten Flindt Larsen, København K, 1/2 2015, 02:55 (3586 dage siden)

Så er der godt HO-nyt på vej til epoke IV-folket i form af et sæt (øverst ) med to dansk indlejede Interfrigo-vogne (indtil videre dog kun i forringet billedkvalitet):

[image]

Med venlig hilsen

M:-)rten

af Svend B J, 1/2 2015, 08:53 (3586 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Så er der godt HO-nyt på vej til epoke IV-folket i form af et sæt (øverst ) med to dansk indlejede Interfrigo-vogne (indtil videre dog kun i forringet billedkvalitet):

Du har tidligere været så venlig at vise et billede af netop en af de "danske" vogne:
http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=4808

Men også vogne fra det andet sæt er set på danske skinner - dokumenteret bl a på www.godsvogne.dk

--
Svend
[image]

af Morten Flindt Larsen, København K, 1/2 2015, 17:09 (3585 dage siden) @ Svend B J

"Men også vogne fra det andet sæt er set på danske skinner "

Åh ja, men det tog jeg som en selvfølge; Danmark er trods alt et landbrugsland med en ikke ringe eksport sydpå. Interfrigo var en fælleseuropæisk kølevogns-pool, så jeg tvivler på, at der ret mange IF-vogntyper, der ikke har sat deres hjul på danske skinner.

Med vanlig venlig hilsen

Nyt dansk til epoke IV - Interfrigo-vogne, salg af sæt

af BaneLarsen, 1/2 2015, 23:16 (3585 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Er jeg den eneste modelbygger, der er ved at gå agurk over at man efterhånden kun kan købe nye vogne i sæt istedet for enkeltvist. Det er sikkert fint for klubber og for store anlæg, men hvad med alle os andre?
Og siden modelbutikken i Skads for snart mange år siden blev lukket (af Märklin), er der ingen forhandlere der tør "slagte" et sæt.
Hvem vil være med til en "Køb i flok" gruppe, hvor man sammen køber et sæt og deler det efter aftale?

af henho, Ringkøbing, 1/2 2015, 23:34 (3585 dage siden) @ BaneLarsen

Umiddelbart lyder det som en særdeles god idé :-)

Men ideen kan vel også bruges til de andre epoker ?

--
Med venlig hilsen

Henrik

af h087 ⌂, bagsværd, 2/2 2015, 00:32 (3585 dage siden) @ henho
redigeret af h087, 2/2 2015, 01:01

:-)

vi er en del (pt 10 stk ) der har lavet en indkøbsgruppe ( lukket gruppe - så den kan kun ses af de tilmeldte i indkøbsdirektoratet ) på rundremisen.
og det går fint.
dog skal der huskes på :

find en forhandler der vil skaffe hjem næsten uanset hvad man ønsker sig osv

man skal bo i nærheden af hinanden - eller ses nogenlunde tit - ellers kommer der ekstra forsendelse på.
dernæst er det ( sådan gør vi på rundremisen ) at en står for indkøbene og betalingen og modtagelsen og vidreleveringen/fordelingen.

det betinger jo at man kender og stoler på hinanden.

men funker udmærket for os !!

og ved at det er i et forum er fordelen at der kan laves tråde over hvad der kommer, der kan bestilles - og hver kan forslå emner der er interesante og skal indkøbes - og der er ingen købetvang - nogen gange er 4 der vil have det foreslået - nogle gange flere - men også nogen gange en eller to - men det funker udmærket - og man kan også købe alle andre steder, såfremt det er noget speciel osv. og dernæst at der forudbestilles fx skal vi da have 21 stk Artitec ovalen vogne - og med U hansaen fra Acme er der pt foreløbig 10 - 12 stk der skal bestilles - og så .....er vi jo sikre på at vi får dem før de er udsolgt - ;-) - og forhandleren er sikker på at de bestilte ting er aftaget - så det giver også ham en fordel i hvad han tager hjem !!

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

af Morten Flindt Larsen, København K, 2/2 2015, 15:49 (3585 dage siden) @ BaneLarsen

"Er jeg den eneste modelbygger, der er ved at gå agurk over at man efterhånden kun kan købe nye vogne i sæt istedet for enkeltvist."

I dette konkrete tilfælde, hvor det drejer sig om to Interfrigo-vogne med to forskellige danske speditionsfirmaers påskrifter, vogne som måske endda i sin tid indgik i de samme TEEM-tog, synes jeg nu nok, at et sæt er på plads, især hvis vognene - hvilket ikke er usandsynligt - ville være dyrere i indkøb enkeltvis. Jeg forstår godt, hvis du er ved at gå agurk.

Med venlig hilsen

af BaneLarsen, 3/2 2015, 23:45 (3583 dage siden) @ h087

Tak Henning for de gode råd.
Til alle andre: jeg bor i trekantområdet, hvis der er nogen, der vil være med, e mail: dje@stofanet.dk

Mvh

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004
Pris 330 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak