Så kom den, MO 5xx (først OT - derefter )

af h087 ⌂, bagsværd, 29/1 2015, 02:53 (3593 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af h087, 29/1 2015, 03:22

:-)

ja - ded må en jo sige

en Heljan MO 5xx med med over 185 tons trækkraft - ded alså sgu gådt gået - Heljan.

og så er der bestilt flugtflybilletter samt en stak spader - og så er ded bare med at grave, grave, grave, grave ...ect...ect :-D :-D :-D :-D ;-)

nå men ot overstået - så fik vi da lidt melding om 3 leder udgaven

kommer så til at tænke på ( og ded gjorde slet ikke ondt - sådan da da ) at en sådan prøvebane jo egentlig ikke bare burde bestå af en oval, men også sporskifter, store som små, krappe som mindre krappe, rette som kurve samt krydsningssporskifter + selvfølgelig S-kurver - og både til 2 leder som 3 leder !

det vil jo give et mere all-round tjek - på hvad en model kan klare og opfører sig på de forskellige mærker
for man burde jo prøve modellen af på :

3-leder
M skinne
K skinne
C skinne

2 leder
de forskellige spormærker samt coder
det vil være en større opgave - men er vel det - som skal til for at afprøve

mine 2-leder MO 5xx blev afprøvet på (med og uden ledende hjertestykker)
Peco code 75 og 100
Piko code 100
Roco code 83

og klarede dem alle som beskrevet

og min prøve/opstillings/lege/station 2500 x 800 : kan jo godt lide at rangere og opstille stammer erfter forbillede
[image]

og den har ikke alle de mulige kombinationer og er lagt i Peco code 75 og 100 - og nogle sporskifter er af Piko og Roco - og mindste radius er 500

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak