CIWL-vogne fra LS-models - forskelle
Go´eftermiddag til alle incl. den blinde i Køge
Nej, taget vender skam rigtigt nok på grækeren. Det kan man bl.a. se, at der er "skorsten" over kedlen, se tegningen yderst til højre i gangsiden.
Jeg er IKKE verdensmester udi det CIWL´ske, men jeg har en stor fornemmelse af, at vognen er beregnet til INDENLANDS kørsel, hvorfor ej RIC raster er nødvendig, ligesom at - sikkert - bremseangivelser er på græsk. Dette ville jo normalt (tal om normalt ved CIWL ) være på fransk og MULIGVIS tysk.
Men i "Driftsmaterielfortegnelsen" hos CIWL er vognen angivet til kørsel i Tyrkiet. MEN, men, dette indebar - som med vores egen vogn 3929 - at der "bare" blev monteret op til to elektriske ventilatorer pr. kupé. Rent politisk må vognen da være beregnet for kørsel i Grækenland, da påskrifterne er græske og i hukommet diverse "problemer", specielt omkring 1974, er det nok ikke sandsynligt at en "græsk" vogn køre i Tyrkiet, vel?
Mvh
Steffen
Hejsa Steffen!
Det lyder som et godt bud på det med RIC-tavlen... eller rettere fraværet af samme.
Dermed nærmer vi os vel således også et svar på hvorvidt Futfars V 300 må trække vognen eller ej! Det MÅ den IKKE. Så SLUT med det i Kajerød!
mvh
Chr
--