Hobbytrade FC-vogn "på gaden"
Jvnf. en mail fra SMT modeltog, skulle Hobbytrades FC-vogne nu være på lager: LINK TIL SMT
Det drejer sig om FC 4754, 4757, 4758, 4760
-så er der lidt at spænde på Trianglen...
mvh
Chr
--
Jvnf. en mail fra SMT modeltog, skulle Hobbytrades FC-vogne nu være på lager: LINK TIL SMT
Det drejer sig om FC 4754, 4757, 4758, 4760
-så er der lidt at spænde på Trianglen...
mvh
Chr
--
FEDT! Flotte vogne i træ, og så i fire nummervarianter. Herligt! Jeg skal nu nok kun have én i teak, for de blev malet røde i 1951, og epoke IIIa er lidt vel tidligt for mig. Til gengæld skal jeg så have to røde (IIIb) og og en grå specialvogn (IIIc), når de modeller kommer.
Tak for info!
Morten
og her en af dem på Stationsbyen/Adveøre s anlæg
MO + FC 4754
foto : henning h087
og tak til Allan for opstilling og lån
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
Tak for kigget, Henning. Hvordan fjerner man lettest snitfladerne i lyst træ i vinduesåbningerne, for dem havde forbilledet da vist ikke?
Vh
Morten
Hvordan fjerner man lettest snitfladerne i lyst træ i vinduesåbningerne, for dem havde forbilledet da vist ikke?
Vh
Morten
Hej Morten.
Jeg ville prøve med f.eks,: Sharpie
Med de venligste hilsener
Jan-Eddie
Hej Jan-Eddie,
Jovist da, men kan vognen/taget demonteres og vinduesglassene afmonteres uden videre?
Vh
Morten
Hej Jan-Eddie,
Jovist da, men kan vognen/taget demonteres og vinduesglassene afmonteres uden videre?
Vh
Morten
Hej Morten.
Det må andre kunne svare på.
CU-vognene kan demonteres. Desværre har Hobbytrade valgt at lime vinduesglasset i disse vogne, og det gør det lidt vanskeligt at afmontere glassene uden de går i stykker. Men - alt at vinde ved at prøve .
Med de venligste hilsener
Jan-Eddie
godt spørgsmål ! - og Jan Eddie har svaret.
angående adskillelse - så kigger jeg på det og også på det lyse.
vognen på foto er ikke min - men Allans - men der er 5 stk FC på vej og så kigger jeg på det ... også om man kan fjerne litreringen - for så ligger der jo mulighed for en HFHJ vogn !
http://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=139&vognid=1755&n=hfhj-c-29
så vender tilbage - når pusten ( undskyld posten ) har leveret
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
godt spørgsmål ! - og Jan Eddie har svaret.
angående adskillelse - så kigger jeg på det og også på det lyse.
vognen på foto er ikke min - men Allans - men der er 5 stk FC på vej og så kigger jeg på det ... også om man kan fjerne litreringen - for så ligger der jo mulighed for en HFHJ vogn !
http://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=139&vognid=1755&n=hfhj-c-29
HFHJ har aldrig haft en FC-vogn. HFHJ 29 var tidl. FE 4912 og der er bl.a. et billede i en bog om emnet personvogne.
Hej
tak for det Ulrik, havde ikke kontrolleret det ( er lidt træt efter siddet begravet i ting om NPMB det meste af dagen ) - der var nemlig en der spurgte om han kunne fjerne litreringer på FC vognen da han gerne ville lave en HFHJ vogn - så nu kan jeg jo så korrigere det
så tak
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
5 stk FC ankommet, og hele
og taget kan tages af, - når sovet osv - kigger vi nærmere på dem, når en er kommet hjem fra kjøvenhavnstrup i morgen
og der var også lige et par lækre LS SNCB vogne med !!
http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=1197.0
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
--
På link har jeg lavet en lille anmeldelse af vognen.
MC'eren skal omlitreres for at køre på banen, FC'eren må være "lejet" af DSB da den aldrig har kørt her i 1:1.
Hvis omlitreringen tager laaaaang tid følger det jo bare forbilledet!!
Nummeret på MC'en er netop 652, da den også havde litra og nummer MC 652 på RØHJ. Men hvis det skal være 'privatbanetid' med MC-vognen skal FC'eren være malet, da de blev det fra 1951 og i de næste følgende år - og i 1956 var de alle blevet malet brune/maron....
Nummeret på MC'en er netop 652, da den også havde litra og nummer MC 652 på RØHJ. Men hvis det skal være 'privatbanetid' med MC-vognen skal FC'eren være malet, da de blev det fra 1951 og i de næste følgende år - og i 1956 var de alle blevet malet brune/maron....
Nu var det så nr.651 der skal køre på "min bane".
På billedet ses: Det lille trinbræt Søvig Sund ved Filsø. Det er holdested på VNJ. MC'eren tilbragte broderparten af sin privatbanetid, med at køre små gods/blandet tog på Nebelbanen.
VaGJ var flere måneder om at skifte fra DSB MC til VGJ MC.
--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK
Nummeret på MC'en er netop 652, da den også havde litra og nummer MC 652 på RØHJ. Men hvis det skal være 'privatbanetid' med MC-vognen skal FC'eren være malet, da de blev det fra 1951 og i de næste følgende år - og i 1956 var de alle blevet malet brune/maron....
Nu var det så nr.651 der skal køre på "min bane".
På billedet ses: Det lille trinbræt Søvig Sund ved Filsø. Det er holdested på VNJ. MC'eren tilbragte broderparten af sin privatbanetid, med at køre små gods/blandet tog på Nebelbanen.
VaGJ var flere måneder om at skifte fra DSB MC til VGJ MC.
Søvig Sund var trinbræt på Vestbanen, men blev lukket d. 30. juni 2012, i.f.m. at Vestbanen´s Y-tog blev udrangeret og erstattet af Lint-togsæt der i de fleste tog kører til/fra Esbjerg.
VaGJ Mc 651 kørte ikke meget på Vestbanen, det var togene for store til, idet godstogene normalt blev fremført af diesellokomotiverne VNJ 11 og VNJ DL 12. Den var også mest reserve for VaGJ M 3 der kørte godstogene på VGJ.
Mvh.
Poul.
Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980
Pris 280 kr.