interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model
af DSB MH 203, 14/6 2014, 15:20 (3821 dage siden)
Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model
af M. Thomsen, 14/6 2014, 15:33 (3821 dage siden) @ DSB MH 203
Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model
Ja.
af DSB MH 203, 14/6 2014, 15:39 (3821 dage siden) @ M. Thomsen
Tak for din positive tilbage melding, vi vender tilbage så snart vi ved noget nyt
af Epoke IV i model, 14/6 2014, 17:38 (3821 dage siden) @ DSB MH 203
https://www.facebook.com/pages/Dansk-epoke-IV-i-model-70-og-80erne-på-skinner/408912185...
Tjek denne side på facebook og få gerne forhandleren til at kontakte os via beskedfunktionen på siden. Her er interesse for den pågældende tidsperiode for dansk i model (Epoke IV) samlet!
Mvh.
af Sydbanen, 14/6 2014, 18:26 (3821 dage siden) @ DSB MH 203
Ja, prototypelyntoget har klart interesse herfra
--
Mvh Sydbanen
af DSB MH 203, 14/6 2014, 18:31 (3821 dage siden) @ Sydbanen
Tak for din positive tilbage melding, vi vender tilbage så snart vi ved noget nyt
af ozzie, 14/6 2014, 18:47 (3821 dage siden) @ DSB MH 203
Jeg er også intresseret.
af cm, 15/6 2014, 01:08 (3821 dage siden) @ DSB MH 203
APO lyntogs-sæt uden træk/skub-kraft... 5 vogne incl styrevogn... et slag på tasken 2500,- (?)
tjah... jo jeg ville være interesseret...
håber projectet kan iværksættes - held og lykke...
mvh
Chr
--
af Sydbanen, 15/6 2014, 01:49 (3821 dage siden) @ cm
men altså, hvis det skal være lidt kræs, så må det gerne være med styre/slytlys og indvendig belysning :) Så man ikke selv skal hen og fedte med det bagefter. samt strømførende koblinger mellem vognene :)
--
Mvh Sydbanen
af Erik Olsen , Ishøj, 16/6 2014, 10:37 (3819 dage siden) @ cm
APO lyntogs-sæt uden træk/skub-kraft... 5 vogne incl styrevogn... et slag på tasken 2500,- (?)
af Svend B J, 16/6 2014, 11:07 (3819 dage siden) @ cm
APO lyntogs-sæt uden træk/skub-kraft... 5 vogne incl styrevogn... et slag på tasken 2500,- (?)
Til sammenligning her et 4-vogns togsæt fra Roco udsendt i et noget større oplag:
http://www.roco.cc/de/product/160035-0-0-0-0-0-0-003003/products.html
Jeg tror du har været lidt for optimistisk med dit taskeslag ......
--
Svend
af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 15/6 2014, 10:23 (3820 dage siden) @ DSB MH 203
Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model
Ja tak
(Såfremt der ikke bliver tale om noget ildelugtende epoxy á la L.A.S.E.R.-vogne).
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.
af Nomisdk , Randers, 15/6 2014, 10:24 (3820 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
Ja til overkommelig pris er jeg :)
af jhcn, Lystrup/Århus, 15/6 2014, 21:36 (3820 dage siden) @ DSB MH 203
Ja, til den rette pris
--
Henrik
af Aleman, 16/6 2014, 00:40 (3820 dage siden) @ jhcn
Ja, til den rette pris
Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor). Motoren koster ikke mange basører, men det gør formene, og der skal dog immervæk bruges en del til et femvognstog, selvom der nok er noget, der kan genbruges. Materialerne koster i øvrigt også penge, for ikke at tale om tegnearbejdet, prøvestøbningerne, justeringerne, prøvesamlingerne osv. Skal det kunne køre på Märklins industrikurver, kan det klare at blive skubbet uden at afspore osv. osv.?
Hvem har I tænkt jer skulle producere et togsæt til dén penge? Har I gjort jer nogle tanker om produktionsomkostningerne? Afsætning, behov, markedsanalyser? Vi lever i et kapitalistisk samfund, derfor bliver der ikke - eller kun sjældent - lavet noget 'con amore'. Det er benhård business, tingene skal kunne svare sig, der skal skabes profit af produktionen, ellers går virksomheden nedenom og hjem.
Hvad om I selv nedsatte en projektgruppe og udarbejdede et budget og i det hele taget lavede en gedigen markedsundersøgelse? Vi lever jo i et frit samfund, hvor det står enhver frit for at nedsætte sig som producent. Det kan da vel ikke være så svært, bare kom i gang! Husk blot, at de kinesiske fabrikker tænder ikke for samlebåndet for en produktion for 25-50 enheder, I må stille med en lidt større ordre for at få hjulene til at rulle. Jeg har undersøgt mulighederne for en produktion på 500 vogne, og det kunne jeg godt glemme med det samme - det var for lidt.
Og husk: Det nytter ikke at sammenligne med, hvad man kan få et tysk TEE-togsæt eller lignende for. Tyske, østrigske, schweiziske modeller laves og sælges i titusinder af eksemplarer, danske i 'latterligt få', så derfor bliver prisen - naturligvis - så meget højere pr. enhed. Elementært, min kære Watson.
Venlig hilsen,
Aleman
* Læs også tidligere indlæg om de brune S-tog i model.
af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 16/6 2014, 08:43 (3819 dage siden) @ Aleman
Ja, til den rette pris
Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor). Motoren koster ikke mange basører, men det gør formene, og der skal dog immervæk bruges en del til et femvognstog, selvom der nok er noget, der kan genbruges. Materialerne koster i øvrigt også penge, for ikke at tale om tegnearbejdet, prøvestøbningerne, justeringerne, prøvesamlingerne osv. Skal det kunne køre på Märklins industrikurver, kan det klare at blive skubbet uden at afspore osv. osv.?Hvem har I tænkt jer skulle producere et togsæt til dén penge? Har I gjort jer nogle tanker om produktionsomkostningerne? Afsætning, behov, markedsanalyser? Vi lever i et kapitalistisk samfund, derfor bliver der ikke - eller kun sjældent - lavet noget 'con amore'. Det er benhård business, tingene skal kunne svare sig, der skal skabes profit af produktionen, ellers går virksomheden nedenom og hjem.
Hvad om I selv nedsatte en projektgruppe og udarbejdede et budget og i det hele taget lavede en gedigen markedsundersøgelse? Vi lever jo i et frit samfund, hvor det står enhver frit for at nedsætte sig som producent. Det kan da vel ikke være så svært, bare kom i gang! Husk blot, at de kinesiske fabrikker tænder ikke for samlebåndet for en produktion for 25-50 enheder, I må stille med en lidt større ordre for at få hjulene til at rulle. Jeg har undersøgt mulighederne for en produktion på 500 vogne, og det kunne jeg godt glemme med det samme - det var for lidt.
Og husk: Det nytter ikke at sammenligne med, hvad man kan få et tysk TEE-togsæt eller lignende for. Tyske, østrigske, schweiziske modeller laves og sælges i titusinder af eksemplarer, danske i 'latterligt få', så derfor bliver prisen - naturligvis - så meget højere pr. enhed. Elementært, min kære Watson.
Venlig hilsen,
Aleman
* Læs også tidligere indlæg om de brune S-tog i model.
Løsningen på småserieproducenternes trængsler (og vejen væk fra ildelugtende epoxy og skrøbeligt resin) er forhåbentlig indenfor en overskuelig fremtid på vej.
3M arbejder i øjeblikket på at udvikle 3D-printere, der er til at betale, og som bruger et nyt plasticmateriale (som 3M naturligvis selv har udviklet), hvormed der kan printes med en overfladefinish, der nærmer sig niveauet for sprøjtestøbning.
Grunden til, at 3D print p.t. ikke er mere udbredt indenfor bl.a. modeltogshobbyen end tilfældet er, er nemlig at det ganske enkelt endnu ikke er godt nok.
Men 3M's kommende nyhed lyder meget lovende.
Og så hører den møllesten om halsen på småserieprojekter, som formomkostningerne udgør, jo pludselig fortiden til, og en verden af nye muligheder åbner sig for os (og lur mig om ikke det bliver indenfor modeltogshobbyen, at de muligheder bliver udnyttet allermest kreativt)
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.
af Bent Larsen, 16/6 2014, 10:00 (3819 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
Hej
Bliver sådan en printer så stor at den kan lave en vognkasse?
VH
Bent Larsen
af jhcn, Lystrup/Århus, 16/6 2014, 11:43 (3819 dage siden) @ Aleman
Ja, til den rette pris
Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor).
Hej Aleman
Jeg ville gerne kunne svare dig, men er lidt i syv sind. Det oprindelige spørgsmål gik på om man kunne være interesseret, og til det kan jeg svare ja.
Men jeg vil ikke stikke en eventuelt investor blår i øjnene - af den simple grund at jeg ikke har et kæmpe budget til køb af modeltog.
Et bedre svar fra min side havde måske været "Ja" - og så bare have undladt mit "men". Specielt fordi jeg faktisk ikke ved med mig selv hvor meget jeg ville betale for sådan et sæt...
Hvis det er gennemført, kører godt etc, så er det sikkert en del værd, men den type kvalitet vil også koste at få lavet.
Med andre ord - du skal ikke tælle mig med i "max 2500 kr." gruppen, men det har du sikkert heller ikke gjort, eftersom jeg jo ikke engang selv ved hvor meget jeg vil betale.
Den rette pris for mig må være noget rent psykologisk. Hobbykæden kan godt få mig til at betale 1000 kr for et LS Models-sæt med 2 CNL-vogne, selvom det for mig er mange penge. Men vognene er super flotte, og butikken yder altid god service. Begge dele vil jeg så gerne støtte.
De kommende godsvogne, fx Hios-v, bliver sikkert heller ikke billige, og jeg vil ikke blive overrasket over en pris der ligner 300 kr. Det er mange penge for een godsvogn, men den er speciel, og jeg vil gerne have nogle stykker...
Så desværre - jeg kan ikke svare ordentlig på dit spørgsmål, kun komme med lidt om hvordan jeg tænker - også må pointen af det være at ren rette pris i mit tilfælde nok mest er for køberen, selvom det jo i sidste ende også har en betydning for både producent og forhandler.
Håber du blev lidt klogere på mig og mit første ikke særligt gennemtænkte indlæg
--
Henrik
af thomash, 16/6 2014, 13:12 (3819 dage siden) @ Aleman
Ja, til den rette pris
Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor). Motoren koster ikke mange basører, men det gør formene, og der skal dog immervæk bruges en del til et femvognstog, selvom der nok er noget, der kan genbruges. Materialerne koster i øvrigt også penge, for ikke at tale om tegnearbejdet, prøvestøbningerne, justeringerne, prøvesamlingerne osv. Skal det kunne køre på Märklins industrikurver, kan det klare at blive skubbet uden at afspore osv. osv.?
Umiddelbart vil det da være dumt at smide motor i sådan et sæt? IC5/Prototype Lyntoget har aldrig været selvkørende, men altid trukket/skubbet af et lokomotiv.
--
Mvh
Thomas Hupfeldt.
www.togbilleder.dk
af Poul Andersen, 16/6 2014, 14:15 (3819 dage siden) @ thomash
Ja, til den rette pris
Ak ja, så er vi dér igen* - "til den rette pris". Hvad er "den rette pris"? Er det prisen for køberen - eller for sælgeren (producenten)? Så vidt, jeg kan tælle, er der p.t. ni interesserede i et APO-togsæt, som max. må koste 2.500,- kr. (u. motor). Motoren koster ikke mange basører, men det gør formene, og der skal dog immervæk bruges en del til et femvognstog, selvom der nok er noget, der kan genbruges. Materialerne koster i øvrigt også penge, for ikke at tale om tegnearbejdet, prøvestøbningerne, justeringerne, prøvesamlingerne osv. Skal det kunne køre på Märklins industrikurver, kan det klare at blive skubbet uden at afspore osv. osv.?
Umiddelbart vil det da være dumt at smide motor i sådan et sæt? IC5/Prototype Lyntoget har aldrig været selvkørende, men altid trukket/skubbet af et lokomotiv.
... og på visse afgange med 2 B-vogne mellem APO-toget og lokomotivet.
Mvh.
Poul.
af Futfar, Kajerød, 16/6 2014, 09:58 (3819 dage siden) @ DSB MH 203
Et sæt vil også komme til at køre på Kajerød Model Jernbane!
--
Med venlig hilsen
Futfar.
af Jan Bøgedal Slundt , 16/6 2014, 10:39 (3819 dage siden) @ Futfar
Prototype Lyntoget JA JA JA TAK....!!!!
Men ikke i resin, gerne en luksus udgave med lys og strømførende koblinger.
Prisen..? vel omkring kr. 5.000,- eller..?
mvh.
Jan
af thomash, 16/6 2014, 17:43 (3819 dage siden) @ DSB MH 203
Jeg vil høre om der er noge som er interesseret DSB Lyntog - Prototype APO
jeg har lovet en forhandlere idag at prøve at lave et indlæg herinde for at høre om hvor mange der er interesseret i denne i model
Kære DSB MH 203
Jeg er ked af, at jeg har svært ved at tage din forespørgsel og videre aktivitet her i denne tråd seriøst.
Uanset hvad der skrives og svares i tråden her, er din kommentar blot: "Tak for din positive tilbage melding, vi vender tilbage så snart vi ved noget nyt".. Selv på indlæg i tråden som ikke har direkte relevans til din forespørgsel. Det er fint, at positive tilbagemeldinger er godt nyt for sådan en forespørgsel, men hvorfor ikke tage det lidt mere seriøst og evt. komme med lidt flere detaljer? Jeg går ud fra, at hvis der er en forhandler der undersøger mulighederne og markedet for sådan et sæt vogne, så har man også have gjort sig lidt research i forbindelse med en produktion og evt. et prisleje, sådanne informationer er vel ret relevante i sådan en undersøgelse her?
Mvh
Thomas.
af Charles Nygaard-Petersen , 29/6 2014, 09:14 (3806 dage siden) @ DSB MH 203
det kunne da være kanon at ha sådan en en model mellem sine toge