B-vogne - nye numre?
> En enkelt svale gør ingen sommer.
Hej Morten
På Vendsysselbanen var postvogne i InterCity-tog slet ikke ualmindeligt - i andre personførende tog på Vendsysselbanen benyttedes i stedet BD-vogne til post.
Hvis man kun ser på, hvad der foregik ude i det virkelige liv (sådan som du beskriver), så begrænser det naturligvis anvendelsen af postvogne en del.
Men hvis man i stedet fokuserer på, hvad der praktiseres på hjemmerundbanerne rundt omkring i det ganske land, så skal et InterCity-tog med respekt for sig selv da naturligvis også medbringe en postvogn, sådan at indbyggerne i X-købing kan få deres post.
Og på den måde er/bliver anvendelsen af postvogne i skala 1:87 nok noget mere udbredt end den var i skala 1:1 - og behovet for sådanne forholdsvis større
Muligheden for P-vogne med og uden tagvinduer (her ville versionen med tagvinduer evt. være at foretrække), i vinrød og rød design, og mulighed for at lave DSB tjenestevogne eller Contec tjenestevogn giver lidt variationsmuligheder.
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.