5 DSB nyheder fra ACME
Der kommer hele 5 nyheder fra ACME til det danske modelfolk
Det var der helt sikkert andre producenter der kunne lære noget af
Denis Petersen
Der kommer hele 5 nyheder fra ACME til det danske modelfolk
Det var der helt sikkert andre producenter der kunne lære noget af
Denis Petersen
Hej Dennis
De seneste par år, har man kunne se i ACME's kataloger, at de ville komme med B, Bn, Kongevognen, og de typer som Kongevognen er baseret på. Desværre har jeg endnu ikke set de vogne i handel endnu, fra ACME.
Jeg har nu ikke set noget med B eller Bn vogne nogle steder fra ACME
S1 tror jeg ikke lige de laver med det samme
Men Ckm vognen snakkede jeg med ham der driver ACME om nede i Køge sidste år og der var den med i planen. Jeg har ikke set den tidligere nogle steder i deres katalog
BP gas vognene er kommet og nu der kommer der et nummer mere
Dm vognen kommer også nok da den kommer i tysk udgave også.
Så jeg er skam ganske håbefuld m.h.p. ACME´s udgivelser
Denis Petersen
ACME 2014!!!!!:
EA 3010 side 26
Ckm side 76....Den har stået der i en årrække!
BP Gas...der er udleveret...side 117
Hios side 128
Vi kan kun håbe på, at ACME langt om længe sender modellerne på gaden.
B og Bn, som eller længe har stået i deres nyhedskataloger, er forsvundet. Ærgerligt, for B vognene i den høje standard, som Togmodelle/ACME leverede Bn vognene i, mangler samt det er svært at opdrive B vogne, fra Heljan.
3010 som kommer i Rød/sort er bestilt af en forhandler !!!!!!!!!!!!!!!
Jeg kan ikke finde Ckm vognen i 2013 Katalog !!!!!!!!!!!!!
BP gas vogn er nyt vare nummer i forhold til de der er udkommet kunne jo være nyt nummer måske ??? !!!!!!!!
Tror måske at du er kommet til at blande 2 producenter sammen
Heris har igennem utallige år annonceret de vogne du nævner, uden at vi har set noget som helst
/JanP
De seneste par år, har man kunne se i ACME's kataloger, at de ville komme med B, Bn, Kongevognen, og de typer som Kongevognen er baseret på. Desværre har jeg endnu ikke set de vogne i handel endnu, fra ACME.
Det bliver fedt men dyrt
Jeg kan bruge 1 EA 3010, 1 Ckm, 10-14 Hios og 2 gasvogne øhhhhhh tør slet ikke regne på det
Jan
ACME 2014!!!!!:
EA 3010 side 26
Ckm side 76....Den har stået der i en årrække!
BP Gas...der er udleveret...side 117
Hios side 128
Vi kan kun håbe på, at ACME langt om længe sender modellerne på gaden.
B og Bn, som eller længe har stået i deres nyhedskataloger, er forsvundet. Ærgerligt, for B vognene i den høje standard, som Togmodelle/ACME leverede Bn vognene i, mangler samt det er svært at opdrive B vogne, fra Heljan.
Hvor mange B vogne mangler du..?
Tåstrup Togkælder har vist stadig nogle Heljan B-t vogne på lager
mvh
Jan
Hej Jan
Jep det tror jeg du har ret i!
ACME 2014!!!!!:
EA 3010 side 26
Ckm side 76....Den har stået der i en årrække!
BP Gas...der er udleveret...side 117
Hios side 128
Vi kan kun håbe på, at ACME langt om længe sender modellerne på gaden.
B og Bn, som eller længe har stået i deres nyhedskataloger, er forsvundet. Ærgerligt, for B vognene i den høje standard, som Togmodelle/ACME leverede Bn vognene i, mangler samt det er svært at opdrive B vogne, fra Heljan.
Hvilke B-vogne er du interesseret i? Epoke mv.? Jeg kan jo rejse problemet med B-vognstørke overfor Heljan. Det er oplagt at få produceret nogle nye numre hvis der er udsolgt at det seneste røde 4-vognssæt (Kat 9920: A,B,B,B) som kom for nogle år siden inden Hobbykædens udgaver, baseret på Heljans model.
ACME 2014!!!!!:
EA 3010 side 26
Ckm side 76....Den har stået der i en årrække!
BP Gas...der er udleveret...side 117
Hios side 128
Vi kan kun håbe på, at ACME langt om længe sender modellerne på gaden.
B og Bn, som eller længe har stået i deres nyhedskataloger, er forsvundet. Ærgerligt, for B vognene i den høje standard, som Togmodelle/ACME leverede Bn vognene i, mangler samt det er svært at opdrive B vogne, fra Heljan.
Hvilke B-vogne er du interesseret i? Epoke mv.? Jeg kan jo rejse problemet med B-vognstørke overfor Heljan. Det er oplagt at få produceret nogle nye numre hvis der er udsolgt at det seneste røde 4-vognssæt (Kat 9920: A,B,B,B) som kom for nogle år siden inden Hobbykædens udgaver, baseret på Heljans model.
Hej Ulrik
Nye oplag af A/AB/B-vogne til epoke 4 ville være yderst velkomment - brugte røde af slagsen er som oftest dyrere end tilsvarende vinrøde til epoke 3 - det giver vel et fingerpeg om udbud/efterspørgsel
Udover "almindelige" A/AB/B-vogne til epoke 4, så ville varianter heraf (f.eks. nedklasserede vogne) som nævnt her være mindst ligeså velkomment.
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.
Nyt oplag af blå Bn er også meget velkomne :D
De designmalede B-vogne har været udsolgt meget længe og er næsten umulige at opdrive.
Det gælder både B, A og AB.
Iøvrigt mangler jeg en AC til alle mine CA, CC og CD vogne...
Thomas
Jeg tror at vi får en 6 sporet motorvej til Bronholm FØR det firma i Søndersø kommer med genoptryk af div vogne.
Denis Petersen
Jeg tror at vi får en 6 sporet motorvej til Bronholm FØR det firma i Søndersø kommer med genoptryk af div vogne.
Nu ikke så pessimistisk. Der skal jo dannes et vist pres (efterspørgsel, som bygges op over tid) og det kan jo netop være at det er ved at være der. Jeg tror godt at der kan argumenteres for nogle ekstra numre B-vogne mv. Også inden Kattegatforbindelsen er bygget
Er du interesseret i A/AB/B/Bk/BD/Bn/Bns i epoke IV - så tag kontakt til JK Modeltog i Aarhus. De har en mega lager med opkøbt NYT Heljan materiel - mange numre i epoke IV. Jeg har set alle typer af B-vogne samt rene Bn og Bns til epoke IV fra Heljan også!
Nu falder firmaet i Søndersø jo ikke af hesten samme dag som de bliver skudt. F.eks P vognen som jo blev annonceret i 2003 den er da lystig blevet glemt og begravet. Og da Kim direkte blev spurgt i Valby var der ikke penge i at sende nye numre ud..... bob bob det ville jeg nu mene at der nok ville være da
Denis Petersen
Jeg vil lade dig blive i din negative stemning. Man kan altid få en bestemt udgave hvis man vil aftage 500 stk, men det er nok lige i overkanten
P-vognen er ikke glemt, men er heller ikke den mest oplagte. Det er svært at overbevise om rentabiliteten, når hver potentiel kunde højst vil aftage 1-2 stk.
Lidt forståelse for at det også er forretning kunne hjælpe.
Jeg vil gerne foreslå en DC.
De var næsten lige så lang tid i drift, som P vognen, men kan komme med i epoke 3, så der kan laves vinrøde varianter med og uden stafferinger og selvfølgelig de gule udgaver som tjenestevogne.
Hvis i endelig begynder at kede jer hvad så med en EA. Pakvognen ikke lokomotivet...
Thomas
Jeg vil gerne foreslå en DC.
De var næsten lige så lang tid i drift, som P vognen, men kan komme med i epoke 3, så der kan laves vinrøde varianter med og uden stafferinger og selvfølgelig de gule udgaver som tjenestevogne.
Hvis i endelig begynder at kede jer hvad så med en EA. Pakvognen ikke lokomotivet...
Man kan jo sige at hele paletten indgår i overvejelser når der skal findes på nye emner. P-vognen lider af, at ingen kan garantere at der vil blive solgt massivt af vognen, især da den ikke indgik i de IC-tog mv sammen med de andre UIC-vogne. DC'en vil være sjov, ingen tvivl om det, men igen et meget specielt produkt, der ikke kommer før AC-vognen (som der ikke er sat tid på, men som der er fuld opmærksomhed omkring).
Er du interesseret i A/AB/B/Bk/BD/Bn/Bns i epoke IV - så tag kontakt til JK Modeltog i Aarhus. De har en mega lager med opkøbt NYT Heljan materiel - mange numre i epoke IV. Jeg har set alle typer af B-vogne samt rene Bn og Bns til epoke IV fra Heljan også!
Ikke i følge deres hjemmeside..!
mvh.
Jan
Ikke i følge deres hjemmeside..!mvh.
Jan
Hej Jan!
Deres hjemmeside (og butik - beklager hvis jeg fornærmer nogen) er en rodet omgang. MEN de har et kæmpe lager af Heljan - du skal blot tage kontakt til dem. Det er vores lille offentlige hemmelighed! ;)
Det er skam ikke negativ stemming det er nok mere fakta.
Der blev jo meldt ud i 2003 og så er den blevet begravet lidt synd men ja ved godt der skal være forretning i det.
500 stk er jo også en del ingen tvivl om det da men det burde vel ikke være et problem . Det kan vel ikke være den store udfordring med F.eks B vogne med 2 forskellige numre det er vel ikke en kæmpe udgift og skifte tryk eller ??
Pbm vognene som Ken har lavet har jo solgt udemærket efter havd jeg kan forstå. Men som du også skriveer Ulrik så skal der være forretning i det men sjovt og se at det englske marked får da i den grad nye ting hele tiden og det er jo også positivt kunne være det smitter af i DK på et tidspunkt.
Denis Petersen
Man kan jo sige at hele paletten indgår i overvejelser når der skal findes på nye emner. P-vognen lider af, at ingen kan garantere at der vil blive solgt massivt af vognen, især da den ikke indgik i de IC-tog mv sammen med de andre UIC-vogne.
P vogne er set, hvor den køre med i IC tog, har set den i IC 158 fra Flensborg til København
hvor der var en postvogn med fra Flensborg og til Fredericia (hvis jeg ikke husker galt) nogen gange var det en Ph vogn. Har med sendt et foto af toget i Kolding.
Mvh
Holger Cordtz
MZ 1437-P-A-B-Bk-B-ABm-Bm med IC 158 i Kolding den 6/1-86 Foto: Holger Cordtz
En enkelt svale gør ingen sommer. Selvfølgelig er der set P-vogne i IC-løb, men hovedparten af IC-togene kørte nu en gang uden postvogne overhovedet (hvilket ikke mindst passagerene skulle være glade for). P-vognene kørte sammen med andre store postvogne hovedsageligt i særskilte landsdelsposttog, mestendels om natten. Skal der produceres postvogne til det danske marked vil det være langt mere betimeligt at vælge en mindre vogntype, der dels var almindelige i både epoke III og IV, dels var almindelige i sidebanetog på et par bogieevogne trukket f.eks. af en MO-vogn. Det var P-vognen ikke.
Vh
Morten
> En enkelt svale gør ingen sommer.
Hej Morten
På Vendsysselbanen var postvogne i InterCity-tog slet ikke ualmindeligt - i andre personførende tog på Vendsysselbanen benyttedes i stedet BD-vogne til post.
Hvis man kun ser på, hvad der foregik ude i det virkelige liv (sådan som du beskriver), så begrænser det naturligvis anvendelsen af postvogne en del.
Men hvis man i stedet fokuserer på, hvad der praktiseres på hjemmerundbanerne rundt omkring i det ganske land, så skal et InterCity-tog med respekt for sig selv da naturligvis også medbringe en postvogn, sådan at indbyggerne i X-købing kan få deres post.
Og på den måde er/bliver anvendelsen af postvogne i skala 1:87 nok noget mere udbredt end den var i skala 1:1 - og behovet for sådanne forholdsvis større
Muligheden for P-vogne med og uden tagvinduer (her ville versionen med tagvinduer evt. være at foretrække), i vinrød og rød design, og mulighed for at lave DSB tjenestevogne eller Contec tjenestevogn giver lidt variationsmuligheder.
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.
Fandt et billede fra 1976 med udsnit af P-vogn 810.
Til venstre står last postkontor 3,5 t samt forneden oliefyr.
Mvh
Georg
Davs Carsten,
Jeg opponerer skam ikke imod postvogne på modeljernbanen, men mod at det partout skal være en lang P-vogn, når der gives andre forbilleder, som er mere velegnede til hjemmerundbanerne og som tilgodeser flere epoker. Epoke IV og V skal helt klart tilgodeses, men muligheden for at lave nogle særlige epoke IV- og V-varianter af P-vognen opvejes for producenten næppe af, at der så må gives afkald på en vogn, der kan sælges bredt til epoke III, IV og V.
Med hensyn til epoke IV og V, så kan der kun være tale om stålvogne.
Skal det være en lang vogn, er en DD/Ph med en driftsperiode som postvogn fra 1960 til 1988 for mig at se at foretrække frem for P-vognen med dens driftsperiode 1968-1998. Og så fandtes Ph-vognen oven i købet som gul designmalet postvogn, hvad P-vognen vist ikke blev (?).
DD/Ph er imidlertid ligesom P-vognene ikke voldsomt anvendelige i sidebanetrafik på den hjemlige rundbane. Her er de mellemlange og små postvogne bedre, og de kørte alt andet lige også i "de store tog". Som mellemlang vogn er en DM/Pmh med dens driftsperiode som postvogn fra 1963 til 1988 et godt valg. En DB/Pbh af nyeste type (1961-1984) kunne også være en mulighed.
Endelig sniger en DA/Pa med sin driftsperiode fra 1939 til 1977 sig lige ind i epoke IV. Den kørte både i landsdelstrafikken og på sidebanerne og er primært en epoke III-vogn. Det er en kort vogn, og så mangler epoke III-kørerne jo en mellemlang vogn at "parre" den med. Her burde der på sigt være mulighed for at få en trævogn fra en "tagrytterproducent".
Skal man køre med postvogne (og det skal man), er det værd at huske på, at der i postførende tog ofte kørte flere vogne af forskellige litra, og så er de lange vogne alene på grund af pladsforholdene på de fleste hjemlige rundbaner ikke specielt ønskværdige. I epoke IV var designmalede postvogne ydermere ikke så almindelige. Så vidt jeg husker, var det oftest gamle rødbrune postvogne, som man så indrangeret i tog med designmalet personvognsmateriel.
Der kan sagtens argumenteres for alle mulige andre vogntyper ud fra betragtninger om privatbane- og specialvognsvarianter, men jeg tror ikke, at der ligger noget større salgsvolumen i sådanne varianter, og det er i sidste ende det, det kommer an på.
Vh
Morten
Den kombinerede DC/DPh er en spændende vogntype, men for mit eget vedkommende er det en vogn, som jeg kun vil have et enkelt eksemplar rullende af. To styk DC/DPh vil ikke gøre sig så godt i et tog som f.eks. to rene (korte) postvogne + en rejsegodsvogn. De korte vogne har langt mere fleksibel anvendelse på modeljernbanen.
Vh
Morten
Davs Carsten,
Jeg opponerer skam ikke imod postvogne på modeljernbanen, men mod at det partout skal være en lang P-vogn, når der gives andre forbilleder, som er mere velegnede til hjemmerundbanerne og som tilgodeser flere epoker. Epoke IV og V skal helt klart tilgodeses, men muligheden for at lave nogle særlige epoke IV- og V-varianter af P-vognen opvejes for producenten næppe af, at der så må gives afkald på en vogn, der kan sælges bredt til epoke III, IV og V.
Med hensyn til epoke IV og V, så kan der kun være tale om stålvogne.
Skal det være en lang vogn, er en DD/Ph med en driftsperiode som postvogn fra 1960 til 1988 for mig at se at foretrække frem for P-vognen med dens driftsperiode 1968-1998. Og så fandtes Ph-vognen oven i købet som gul designmalet postvogn, hvad P-vognen vist ikke blev (?).
DD/Ph er imidlertid ligesom P-vognene ikke voldsomt anvendelige i sidebanetrafik på den hjemlige rundbane. Her er de mellemlange og små postvogne bedre, og de kørte alt andet lige også i "de store tog". Som mellemlang vogn er en DM/Pmh med dens driftsperiode som postvogn fra 1963 til 1988 et godt valg. En DB/Pbh af nyeste type (1961-1984) kunne også være en mulighed.
Endelig sniger en DA/Pa med sin driftsperiode fra 1939 til 1977 sig lige ind i epoke IV. Den kørte både i landsdelstrafikken og på sidebanerne og er primært en epoke III-vogn. Det er en kort vogn, og så mangler epoke III-kørerne jo en mellemlang vogn at "parre" den med. Her burde der på sigt være mulighed for at få en trævogn fra en "tagrytterproducent".
Skal man køre med postvogne (og det skal man), er det værd at huske på, at der i postførende tog ofte kørte flere vogne af forskellige litra, og så er de lange vogne alene på grund af pladsforholdene på de fleste hjemlige rundbaner ikke specielt ønskværdige. I epoke IV var designmalede postvogne ydermere ikke så almindelige. Så vidt jeg husker, var det oftest gamle rødbrune postvogne, som man så indrangeret i tog med designmalet personvognsmateriel.
Der kan sagtens argumenteres for alle mulige andre vogntyper ud fra betragtninger om privatbane- og specialvognsvarianter, men jeg tror ikke, at der ligger noget større salgsvolumen i sådanne varianter, og det er i sidste ende det, det kommer an på.
Vh
Morten
Hej Morten
Jeg er helt enig i dine betragtninger.
DD/Ph-vognen er en pæn og nydelig vogn, der ville være yderst velkommen, og valget af denne ville give mulighed for mange varianter og dermed mulighed for at tilgodese mange ønsker.
Det samme kunne måske også siges om DC/DPh-vognen.
Uanset hvad, så ville en ny postvognsmodel fra en af de store producenter være særdeles velkommen
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.
jeg vil nu nok argumenterer for at såfremt der skulle komme nye postvogne
at det skulle være
DM/DA/Da/Pa : 1937 op i 1970erne
eller
DL/DB/Pbh 5101 - 5105 : 1936 op i firserne( 1 stk på Jbm )
eller
DB/Pbh 5106 - 5110 : 1960 op i firsene
og dertil en EA/DEA/Dh : 1951 op i firserne ( igen 1 på Jbm )
de er korte - og kørte land og rige rundt
kan dog godt forstå
DC ( 1950 ) kombineret post/rejsegodsvogn
DD ( 1960 ) postbureauvogn
DM ( 1963 ) postpakvogn
de er bare lidt lange - og derfor ikke så velegnet til sidebaner og mindre baner
men hvis jeg kunne få lov til at bestemme (monrad/rislunds Mogensstemmeføring med norsk stigende afslutning i slutningen af sætningen )
så ville jeg pege på
fed den fortrukne
DA eller DB ( 1936 udgaven )
DC eller DJ ( dem har DFmodel så lavet - lidt dyre - )
DO eller DP : postbureau
DQ eller DR : postpak
og hvis de lidt længere
DD og DM
og de indkøbte ex tyske Pm og Dm er jo kommet ( så derfor P lidt underordnet )
og så er der lige den manglende EA rejsegodsvogn (1951 udgaven)
en del af de nævnte har så kunne fås som bygge/samlesæt og nogle fås endnu fra de mindre fabrikanter som byggesæt
DA postbureau (Tikøb)(Banetjenesten)
DB postbureau 5101 - 5105
DB postbureau 5106 - 5110 (DFmodel)
DC postbureau/rejsegods (DFmodel)
DD postbureau (Modelbyg)
DF postbureau med pengeskab (kan sammenbygges af 2 stk DH fra Heljan)
DG postbureau/rejsegods
DH postbureau (Heljan)
DJ postbureau/rejsegods (DFmodel) ( Tikøb) (banetjenesten)
DK postpak
DM 1963 postpak (DFmodel) (Modelbyg)
DO postbureau (Banetjenesten)(Tikøb)
DP postbureau (Banetjenesten)
DQ postpak (Banetjenesten)(Tikøb)
DR postpak (Banetjenesten) (Tikøb)
EA
EC/O (Hobbytrade) (Banetjenesten)
ED
EE
EF
EG
EH (Hobbytrade) (På sporet)
EK (Tikøb??)
det er så lige hvad jeg kan huske på siddende bag
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
Ja, om end "fås" nok ikke er det rigtige ord at bruge for en del af færdigmodellernes vedkommende.
det er sådan set korrekt, men jeg "fik" da 2 af mine med posten
DB 5106 + DC 5141 + DJ 5411
det var en Margrethe Thorning´sk svipser beklager
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
Aaaah, jeg kan se, at du har en Electrotren TRANSFESA-vogn stående ved pakhuset, og er den til højre mon en brun Garvi? Nej, det passer ikke med tagventilerne, kan jeg se nu.
faktisk har jeg 2 af de blå trasfesa og 1 hvid med kølebox (engelsk profil) fra Electrotren ( efter hårde og seje forhandlinger, gråd, hændervridden osv med en forretning i Køvenhavnstrup - på en vestligbelliggende brogade for en hel del år siden )
den anden er en hollandsk (førkylling) vogn fra Artitec
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
Åh ja, jeg genkendte den ikke, men kender den godt. Det er en dejlig model.
TRANSFESA-vognen fra Garvi, som jeg sigtede til, er denne her:
Det er et spansk produkt fra slutningen af 1960'erne. Vogntypen sås af og til i Danmark i 1950'erne. P.E.Clausen har fotograferet to af dem på (vist nok) Københavns Godsbanegård. Modellen er sjælden, men kan af og til findes på spansk eBay.
Vh
morten
Hej
ja - også en dejlig model ( især at den er listebeklædt ) ( lille smule misundelig - undskyld )
kunne godt tænke mig at Electrotren updatterede de blå og hvide transfesa - og tog den listebeklædte på programmet - så skulle jeg da har et par stykker af hver - men en hvilken som helt producent skal da absolut ikke holde sig tilbage - hvis de ville fremstille dem. - måske en ide til LSmodels !!??
gad vide hvor man evt kunne få fat i tegninger til/af dem - så måske 3Dprint eller selvbyg
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
Ja, det er egentlig mærkeligt, at der ikke er en sydeuropæisk producent, som har set et marked i at lave en opdaterede versioner af de ældre TRANSFESA-vogne med variabel sporvidde. Udover Spanien må de jo have kørt over det meste af Vesteuropa.
Nå, men god nat her fra og sov velbehageligt uden forstyrrende drømme om TRANSFESA-vogne.
Vh
Morten
i lige måde
skal jo til Hellerup og se Helsingør i str N lørdag
godnat
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
Hej Henning,
Helsingør i Hellerup - det lyder som et af dine kryptiske gætterier…
Jeg ved nu godt hvad du mener, men "hvorfor må jeg ikke være mæ" (som færingen siger i "Blinkende Lygter").
Har du taget fotos?
hilsen
pediHg
Hej
PED
kort og godt
havde svedt det ud - og da jeg også havde taget fejl af tidspunket - så gik der helt kage i det - men jo - det var Martins spor N anlæg af Hg der var på N-moduludstilling.
og da undertegnede skiftede jakke i sidste øjeblik - kom kameraet heller ikke med. - men får fat i Martin - og hører om han har nogle foto
men der er ikke sket så meget ang bygninger - så der kan ses nogle foto her af anlægget
og såvidt jeg hører lidt om, tænker Martin over om han skal lave sporplanen - helt korrekt til 89 udgaven - vi får se.
men link her til Martins facebookside
http://www.facebook.com/elsingore1to160
mvh
henning h087
og så lige noget andet - firsersporplanen indeholder IKKE et pæretræ ... så !!!!!!
på den måde - var der jo ikke rigtig noget for dig at komme efter
PSPS - skal til Hg på et tidspunkt og hente nogle gamle ( 60er udgave ) bygningstegninger til Hg og til husene omkring stationen ( Strandgade, Bramstræde, Svingelport osv. - giver besked om hvornår - så får du chancen for at gøre gengæld - eller tage på ferie - men ikke Hälsingborg - husk - den kender jeg jo som min egen bukselomme jvnf "skoletiden i landflygtighed"
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk
Nej, den er ikke glemt. Det er heller ikke glemt, at Heljan faktisk for år tilbage har varslet, at en af modellerne skulle være P 50 86 90-84 002-2 (Scandia 1968) med kat.nr. 6090. Sådan noget glemmer vi IKKE!
Tror du kan være HELT sikker på at Heljan har glemt ALT om det
Denis Petersen
Hehe, det ER jeg da skam også.