Hund

af Jens V, 31/12 2013, 14:30 (3982 dage siden)

Godt nytår! Spørgsmål: Kan man købe elektrisk fungerende hunde, hemsko, sporspærrere (eller hvad man nu vil kalde det) i størrelse H0? Skal kunne fungere med Fleischmanns Profi spor.

Og hvis svaret i al sin enkelhed er "ja" - må man også gerne svare på det næste spørgsmål: Hvor? :-)

PS: Hjemme/selv-byg er IKKE en mulighed... ;-)

Hund og hund imellem

af Aleman, 31/12 2013, 21:37 (3982 dage siden) @ Jens V

Hej Jens.

Kig i Weinerts Blätterkatalog side 148 (http://blaetterkatalog.weinert-modellbau.de/). Her finder du sættene 7226, 7232 og 7233, der alle er byggesæt af sporspærrer til kode 100, 75 og 83. Lanternerne kan udstyres med belysning. Om det så lige passer til Fleischmann, kan jeg ikke sige.

Weinert har også 'hunde', og i det hele taget er der vist ikke noget, de ikke har, på de 330 sider med ædle metalbyggesæt.

Godt nytår og venlig hilsen,

Aleman

Hund og hund imellem

af Jens V, 1/1 2014, 13:18 (3981 dage siden) @ Aleman

Weinert har også 'hunde', og i det hele taget er der vist ikke noget, de ikke har, på de 330 sider med ædle metalbyggesæt.

Godt nytår og venlig hilsen

Tak. Og tak. Og i lige måde. :-)

Men som det fremgår at mit oprindelige spørgsmål, er jeg IKKE selvbygger. Jeg er ret god til at forbinde en ledning (eller to) mellem to punkter, men dér hører det så også op... ;-)

Ved du/nogen, hvor meget selvbyg, der er i sådan et Weinert-sæt?

Hund og hund imellem

af Aleman, 1/1 2014, 14:08 (3981 dage siden) @ Jens V

Hej Jens.

Nej, jeg har ikke bygget Weinert-ting før, men det er generelt mere kompliceret at bygge metalbyggesæt end plastic-byggesæt, så det er nok ikke det første, du skal kaste dig ud i.

Umiddelbart kender jeg ikke til andre firmaer, der har disse ting 'på hylderne' - jeg har ikke set det hos Peco, Tillig eller Shinohara, men derfor kan det da godt tænkes, at et mindre kendt tilbehørsfirma har det. Selvom det falder uden for emnet, kan jeg dog nævne, at Peco har et afløbssporskifte i programmet.

Lad os se, hvad andre har at sige i de kommende dage.

Venlig hilsen,

Aleman

Hund og hund imellem

af h087 ⌂, bagsværd, 1/1 2014, 14:09 (3981 dage siden) @ Jens V
redigeret af h087, 1/1 2014, 14:15

hej
og godt nytår

jeg ved så ikke hvor svært det er at bygge den
men her billedet fra Weinert kataloget
[image]

ku´ være at en skulle bestille et sæt hjem og bygge det

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Hund og hund imellem

af Jens V, 1/1 2014, 14:28 (3981 dage siden) @ h087

hej
og godt nytår

I lige måde! :-)

jeg ved så ikke hvor svært det er at bygge den
[...]
ku´ være at en skulle bestille et sæt hjem og bygge det

Jae, jeg tror ikke lige, at det er noget for mig og mine 10 fumle-tommelfingre... der skal jo også monteres en eller anden form for drev... Men det ku' da være sjovt at høre om nogle erfaringer :-)

Det ser jo godt ud på tegningen!

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak