Hej Jan
Det kommer an på :
1. Har du 'kalibreret' hastigheden for Mo'erne i forhold til hinanden.
2. Hvis du har et digitalsystem, der giver mulighed for, at køre dem under én fiktiv
adresse (som f.eks. Lenz), er det vel det mest smarte. Alternativt skal de
ellers være sat til den samme adresse begge to.
Hvis ovenstående er på plads, skulle oprangeringen fint kunne lade sig gøre.
Jeg ville vælge faste koblingsstænger fra eks, Ribu.
MVH
Henrik
Hvis man benytter Uhlenbrock Intellibox, kan man jo bare gå ind i menu'en for dobbelt-traktion og notere de to MO-adresser som sammenkoblede. Herefter styres begge lokomotiver simultant - og adresseændring er ikke nødvendigt.
Kørelyset på den "bageste" MO skal man bare slukke.
Det er rigtigt at køreegenskaberne skal være programmerede ens i begge MO'ernes dekodere - og jeg vil tro, at det er en ubetinget fordel, at dekoderne er ens (samme fabrikat - samme version) selvom man angiveligt kan programmere sig frem til samme køreegenskaber med to forskellige dekodere. Når det så er sagt, kan man alligevel konstatere afvigelser de to lokomotiver imellem: Der kan være små forskelle i MO'ernes køreegenskaber. (Forskelle i slitagen af hæfteringene o.s.v.) - men disse små forskelle betyder i regelen ikke så meget.
Og det er rigtignok en fordel med faste sammenkoblinger - hvis man ellers i øvrigt er sikker på at toget bliver på sporet - ellers kan det blive dyrt, hvis en afsporet MO'er trækker to CLL vogne og den anden MO'er ned på gulvet - m.a.o. jeg ville foretrække at "ensgøre" MO'ernes køreegenskaber så meget som muligt - for derefter at anvende stammen med koblinger af den ene eller anden art (ikke faste)...
mvh
Chr