Tusind tak Henning. Dine skitser er let forståelige, men med de fine billeder er enhver tvivl om projektets udførelse, fejet bort Nu er det så "blot" om at jeg får mine mange tommelfingre i sving . Så er der jo det med den manglende kinematik, men jeg fornemmer at det kan klares med en forøgelse af koblingslængden med en 1 eller 2mm krave fra Symoba. Det trick har jeg tidligere anvendt på materiel hvor kortkoblingerne koblede lige lovlig tæt. Forstået på den måde, at begge vognender skulle løftes for at sammenkoble, men besynderligt nok er der ingen problemer med kørslen ikke engang på R1 kurver! Ja jeg ved godt at det er fy-fy med R1, men pladshensyn kræver denne radius visse steder Men det kan jo kun lade sig gøre hvis kinematikken er velfungerende. Men så er der jo lige en ting mere i den forbindelse, hvis jeg må bruge det udtryk
Når koblingen så ikke kan komme i bund i skakten, og låses fast, er der lige en udfordring mere: Hvis skakten er meget stram at montere koblinger i, så er alt jo OK, men hvis ikke Jeg tror ikke at jeg har lagt et guldæg, men montering af en lille kile hjælper; der skal nogen fingerfærdighed til, men det er lykkedes for mig. Den spidse ende af en tandstikker klippes af i passende længde, og monteres bagfra i skakten. Med passende længde mener jeg, husk at gøre den så lang at man kan få fat i dens uspidsede ende med en spidstang, ellers bliver det ikke sjovt at skulle skifte kobling, hvilket jo må forudses at skulle foretages med mellemrum
Endnu en gang tak til dig Henning, og til Jer andre for udvist interesse for sagen. Det er glædeligt at konstatere, at andre følger med i tråden, sammen kan vi næsten altid finde en løsning
Der går måske lidt tid, men jeg skal nok vende tilbage med resultatet af denne spændende operation.