NMJ Di8 ac
Min Di8 kom selvfølgelig hurtigt på sporet efter hjemkomsten fra Norge. Det viste sig at dekoderen var aldeles død. Skallen afmonteredes og dekoderen blev sat i min dekoder-tester. Ingen kontakt. Dekoderen er tilsyneladende defekt.
Jeg havde en 21-bens dekoder i overskud fra min MZ 1418 som har fået lyd. Denne blev så monteret i Di8 og der kom endelig liv i kludene! Lokomotivet viser to hvide i køreretningen og to røde i den anden ende. Disse skifter korrekt ved retningsskift. Så vidt - så godt!
De 4 hvide projectører foroven på fronten kan tændes på funktionsknappen F3 - men de lyser i den gale retning! DVS de lyser hvidt over de 2 røde modsat køreretningen!
Man kan på CV29 ved at indsætte værdi "1" vende lysene - men det er ikke løsningen, da jeg så bare kører med røde lys i køreretningen.
Så vidt jeg husker, var F3 på min MZ 1418 til at slukke de røde lygter med når lokomotivet - altså MZ - havde vogne efter sig. (?)
Er der nogen her der ved om jeg kan invertere F3-funktionen således, at jeg får de fire hvide projectører til at lyse over de to hvide i køreretningen - og vice versa?
Ovenfor ses fronten (med F3 tændt eller slukket (samme))
Ovenfor ses loko modsat køreretningen F3 slukket (de ER røde)
Ovenfor ses loko modsat køreretningen F3 tændt (de nederste ER røde)
Håber at der er en der kan hjælpe videre her?
mvh
Chr
--