Markedet i Italien er åbenbart en hel del større end i Danmark (og Skandinavien i det hele taget).
Hej Svend
Ja, åbenbart - det er måske heller ikke uden grund, at LIMA og Rivarossi, og nu ACME, åbenbart har/havde et stort marked i deres hjemland.
I skala 1:1 kører der rigtig italienske vogne rundt i Europa, så markedet for italienske modeller ligger også udenfor Italiens grænser.
Startsættet #51138 er tilsyneladende udgået (til fordel for #51144).
Jeg kunne slet ikke stå for de flotte vogne og den lille nuttede Köf-agtige rangermaskine, så i bytte for 748,- danske kr. blev et sådant sæt mit sidste år hos den lokale flinke&rare modeltogspusher (som stadig har et sæt tilbage).
Med lidt fræsning/filing hist og her, så ser undervognen ud til at kunne bruges til en model af Frichs' dieselelektriske rangertraktor HP 40 (og LJ M 11), som er mindst ligeså uimodståeligt nuttede
Førerhuset fra den italienske rangertraktor ser til at kunne snedkereres om til brug på en MALUS-trolje ?.
Italienske personvogne kom/kommer vidt omkring og er sikkert derfor velkendte i d lande, de kørte/kører i - og derved attraktive som model (de plejer i hvert fald at blive budt ganske pænt op, når de kommer til salg på nettet).
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.