Fejl på Heljans CB- vogne
Hej Ulrik!
Når jeg ser de indlæg, som du forholder dig til, kan jeg ikke lade være med at tænke på Mattæus kapitel 7 vers 6.
Keep up the good work!
Bjarne
-nemlig!
Og så lige: Når man står hos sin hobbyforhandler med vognen i hånden, så er det jo dér, at man skal "rejecte" vognen - i dette tilfælde CB-vognen. For at kunne gøre det konsekvent, kan man medbringe sin litteratur -eksempelvis "Danske Personvogne" for at forvisse sig om hvorvidt eventuelle "fejl" og "mangler" ved modellen er tilstede eller ej. Herefter må processen være følgende: Man opgør med sig selv om man vil have vognen (med evt korrigerende ombygning for øje) eller ej. Vil man ikke det - kan man istedet spørge, om man kan få en CB-vogn fra Roco, Märklin, Brawa, NMJ i stedet for. (Det kan man næppe).
Så vidt jeg husker koster en CB-vogn i omegnen af 450,- - man kan jo købe een - og så se om glæden ved vognen diffundérer når man iagtager ventilernes indbyrdes pladsering. Eller evt andre "skavanker". Herefter har man - er det 14 dages returret?
Jeg har ca 20 4-axslede HELJAN personvogne/styrevogne/postvogne, hvoraf 4 CB-vogne og een Bjh vogn. Jeg har simpelthen for travlt med at glæde mig med modeljernbanekørsel, til at hænge mig i tagventilernes pladsering. Men sådan er vi MJ-folk vel så forskellige. Er man til "vitrine-udstillinger", kan man evt pladsere den CB-vogn på øverste hylde - så ser tante Emma ikke de "pinlige tagventiler" når hun er på besøg.
Som Bjarne skriver: Keep up the good work!
mvh
Chr
--