EA 3007

af Futfar, Kajerød, 8/4 2013, 08:30 (4249 dage siden)

Så er det ganske vist!
Den længe savnede EA maskine i blåt lieberi er på vej. Det er Vejlesen Hobby der får den lavet hos ACME der også lavede den rød/sorte. Det var Tog & Tekno der stod for 3001 og 3002.

Den blev fremvist i Køge i weekenden, og er rigitg flot. Desværre havde den forkert navn idet den hed Kristine Meyer, og den skal hedde Kirstine Meyer. Men det bliver vel rettet.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EA 3007

af Jan Bøgedal Slundt @, 8/4 2013, 09:58 (4249 dage siden) @ Futfar

Så er det ganske vist!
Den længe savnede EA maskine i blåt lieberi er på vej. Det er Vejlesen Hobby der får den lavet hos ACME der også lavede den rød/sorte. Det var Tog & Tekno der stod for 3001 og 3002.

Den blev fremvist i Køge i weekenden, og er rigitg flot. Desværre havde den forkert navn idet den hed Kristine Meyer, og den skal hedde Kirstine Meyer. Men det bliver vel rettet.

Okay, det lyder da fint :-)

Jeg kunne godt bruge nogle stykker i rød/sort fra den første serie 3001-3010

bliver de optaget igen...?

mvh.

Jan

EA 3007

af peterw, 8/4 2013, 10:19 (4249 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Så er det ganske vist!

Mon ikke? - Der er jo tale om en enkelt prototype trykt i Italien i denne omgang. Du gjorde opmærksom på din observation dernede, ikke? :-)

Okay, det lyder da fint :-)

Jeg kunne godt bruge nogle stykker i rød/sort fra den første serie 3001-3010

bliver de optaget igen...?

Det lød det til også var i støbeskeen - jeg er også klart aftager til en mere! :-)

Deres Interfrigo så også flot ud - og der arbejdes efter sigende også på at lave en ny Hios-v (altså ikke et genoptryk af den gamle LASER model).

Mvh,

Peter

EA 3007

af Futfar, Kajerød, 8/4 2013, 11:27 (4249 dage siden) @ peterw

Jeg opdagede først stavefejlen da jeg kom hjem og læste i ACME kataloget. Dvs jeg havde godt set at der stod Kristine og ikke Kirstine, men troede at det var mig der huskede galt. Da så navnet var på katalogbilledet måtte jeg lige slå op i den lille røde - altså ikke Mao's - for at være sikker; jeg ringede straks til Viggo, som blev meget glad for henvendelsen.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EA 3007

af Svend B J, 8/4 2013, 13:13 (4249 dage siden) @ Futfar

Jeg opdagede først stavefejlen da jeg kom hjem og læste i ACME kataloget. Dvs jeg havde godt set at der stod Kristine og ikke Kirstine, men troede at det var mig der huskede galt. Da så navnet var på katalogbilledet måtte jeg lige slå op i den lille røde - altså ikke Mao's - for at være sikker; jeg ringede straks til Viggo, som blev meget glad for henvendelsen.

Billedet i kataloget er en tegning, hvor navnet er forkert ("Kristine"), mens modellen (prototypen) i Køge var korrekt (Kirstine").

Flot lokomotiv forøvrigt!

--
Svend
[image]

EA 3007

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 8/4 2013, 11:18 (4249 dage siden) @ Futfar

Så er det ganske vist!

Jeg forstår ikke helt navneforvirringen (eller også er jeg selv forvirret ?), for ifølge databasen hedder EA 3007 "Kirstine Meyer", og på Flemming Ormstrups billeder på Sporskiftet.dk hedder modellen sørme også "Kirstine Meyer".

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

EA 3007

af Futfar, Kajerød, 8/4 2013, 11:30 (4249 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Du har helt ret, og det er præcis det jeg skriver:-)

Bortset fra at den jeg havde i hånden havde samme fejl som katalogbilledet!

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EA 3007

af Futfar, Kajerød, 10/4 2013, 14:35 (4247 dage siden) @ Denis Petersen

Jeg skal ikke stædigt bestride at min hukommelse kan spille mig et puds, og såfremt det er tilfældet, kan vi jo glæde os over at det så kun er i kataloget der er fejl.;-)

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EA 3007

af Denis Petersen, 10/4 2013, 17:04 (4247 dage siden) @ Futfar

I kataloget er det stavet forkert. I den flyver der blev uddelt på messen i Køge står det rigtigt trods alt :-)

Denis Petersen

EA 3007

af cm, 10/4 2013, 17:18 (4247 dage siden) @ Denis Petersen

-gad vide om de nu, som følge af debatten her laver modellerne om fra Kirstine til Kristinemodellerne... ?

mvh
Chr

--
[image]

EA 3007

af Denis Petersen, 10/4 2013, 20:18 (4247 dage siden) @ cm

Det har de for på modellen som jeg havde i hænderne var det stavet rigtigt så der tror jeg vi kan være ganske rolige :-)

Denis Petersen

EA 3007

af Futfar, Kajerød, 8/5 2013, 18:36 (4219 dage siden) @ Denis Petersen

Ja det har du da nok ret i. Og så er den ged vel nok barberet;-) Men der er alligevel en lille orm der gnaver: I ACME's katalog angives lop til 223 mm, hvilket fint stemmer overens med 3001 og 3002.
På samme udstilling fik jeg en flyver fra Amintiri Ferroviare hvori man kan finde en EA 3000 DB Schenker Rail Bulgaria der måler 267 mm lop - i ægte 1:87 - og i DB's røde lieberi.
Er der nogen der lige kan gi' en forklaring på den, ret store, forskel på længden? Det er jo dog en forskel på hele 44 mm!

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EA 3007

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 8/5 2013, 19:11 (4219 dage siden) @ Futfar

Er der nogen der lige kan gi' en forklaring på den, ret store, forskel på længden? Det er jo dog en forskel på hele 44 mm!

Ifølge http://www.jernbanen.dk/motor.php?s=8&litra=EA&typenr= er længden af EA 19,38 m, det giver i 1:87 en længde på 222,8 mm.

Hvorfor den sidstnævnte model er længere, ved jeg ikke.

EA 3007

af UTJ, 8/5 2013, 19:38 (4219 dage siden) @ Erik Olsen

Ifølge http://www.jernbanen.dk/motor.php?s=8&litra=EA&typenr= er længden af EA 19,38 m, det giver i 1:87 en længde på 222,8 mm.

Mon ikke det er noget så banalt som en trykfejl og at EA'en fortsat er samme længde i Bulgarien.

EA 3007

af Jan S, 8/5 2013, 19:54 (4219 dage siden) @ UTJ

Mon ikke det er noget så banalt som en trykfejl og at EA'en fortsat er samme længde i Bulgarien.

Her er den sat til 222mm:

http://www.amintiriferoviare.com/locomotive-electrice/category/37-10053-locomotiva-elec...

http://www.amintiriferoviare.com/locomotive-electrice/category/39-10051-locomotiva-elec...

Mvh.

Jan

EA 3007

af Futfar, Kajerød, 8/5 2013, 19:59 (4219 dage siden) @ Jan S

OK, og tak. Så var det nok en tyrkfejl.:-)

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EA 3007

af Futfar, Kajerød, 8/5 2013, 19:55 (4219 dage siden) @ UTJ

Det med tyrkfejlen kan du selvfølgelig ha' ret i, men det er jo flere cifre det i så fald drejer sig om. Og det er jo "gamle danske" loks det drejer sig om, så det kan da godt være at du har ret, for jeg har ikke kendskab til at andre fabrikker skulle have fremstillet EA i 1:1. Men det er der måske andre der ved noget om...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen
Pris 110 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak