Det bliver jo spændende at se om det kommer ud over de viste "prototyper". Det kan man jo kun håbe på.
Den viste D II epoke II (Vakuum udstyr) er ikke en model fra Hobby-Trade, men en lånt delvis af messingdele bygget på baggrund af Hobby trade D IV, og fremstillet af nok en af Danmarks bedste modeljernbanebyggere gennem tiderne, Claus Riber.
Modellens forbillede er i virkelighedens verden den sidste serie af D IV, som blev byggde af Frichs og med stor dom med sandkasse fra leveringen af. Det giver jo selvfølgelig også en mulighed for at få et par enkelte D II uombyggde i epoke III og med trykluftudstyr. Til gengæld har man p.g.a. konstruktionen (Hobby Trade D IV) ikke umiddelbart mulighed for at lave en oprindelig D II med den lille dom som de fleste havde helt frem til D II delvise ombygning til D IV eller D II ombygget med nyt førerhus og lige barriereplade.
Så hvis hobby kunne lave værktøjerne lidt om (det inderste metalstykke af "kedlen"), så der kunne monteres en lille dom (eller stor), vil der jo være masser af muligheder m.h.t. numre at vælge imellem. Dog undtagen de Baldwin byggede, der havde en tender hvor nittehovederne ikke var planslebne. Men det KOSTER jo og.........
Motorvognen litra MT er spændende, idet den er planlagt er med en inderskal af plastik, en yderskal af laserskåret yderside af pap eller træ samt messingdele. Sikkert dyrere end det normale, men bliver resultatet som beregnet, sikkert pengene værd.
Så der er noget at se frem til.
Men nu vil jeg da egentligt gerne bare gerne se litra F II først
Fortsat god aften.