Triangel fra Heljan

af cm, 18/12 2012, 17:11 (4363 dage siden) @ henho

Okay. Jeg har gjort samme observans med TRIANGEL fra HELJAN. Dog slår den en lille gnist af og til - ved gennemkørsel af de slanke sporskifter. Jeg kører Märklin 3-skinne.(C-skinne) Min model er MF 643, og jeg er imponeret over detailleringen. En fin lille maskine - der dog kræver drejeskive i begge ender af anlægget. Jeg har endnu ingen erfaringer med dens opførsel i stigninger

Ros skal HELJAN også have for at levere i æske a'la' HOBBYTRADE / MÄRKLIN. Den er dermed godt transportbeskyttet og kan velsagtens tåle flere "op- og nedpakninger" af samme årsag.Endvidere har HELJAN denne gang vedlagt et lidt mere interessant bilag vedrørende dekoderen - end man er vant med -fra den kant.

Der medfølger banerømmer (kofanger) -som jeg dog ikke har monteret endnu. Dertil et sæt af de sædvanlige bøjlekoblinger som standard - disse er dog lykkeligvis ikke monteret ved leveringen.Der er træk på begge aksler - og derfor ingen hæfteringe.

Maskinen arbejder med en ganske vag "brummen" - ved højere fart - og så godt som lydløst ved lavere fart. Og som du siger: Dekoderen er tilpasset TRIANGLEN's adstadige tempo - og jeg synes ikke umiddelbart at CV-værdierne for fartreguleringen bør ændres.

Jeg er absolut tilfreds med klenodiet og fryder mig ved dens fremtoning på anlægget!
[image]
[image]
[image]
mvh
-og glædelig jul til alle herinde
Chr

--
[image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak