Bg´eren er jo sådan set blevet lavet (Bgh). Men der kommer måske et genoptryk?
BL-vognen skulle også være på vej, efter det der har været fremme. Den skulle også komme i de nyere versioner.
Mvh
Claus
Forhåbentlig laver Heljan også Bf-versionen til os epoke 4 kørere.
I øvrigt blev Bf-vognen også omtalt på sporskiftet.dk.
Bg-vognen er ikke blevet lavet endnu (og her tæller køkkenbordssløjd ikke med), for Bgh er som bekendt ikke en "rigtig" Bg-vogn.
Bg-vognen har B-vognender med gummivulstovergang og dreje-foldedøre i plan med vognkassen, mens Bgh har harmonika (som h'et også antyder) og "gammeldaws" hængslede døre i forsænkede nicher.
Personligt ville jeg se rigtig meget frem til en Bg- og Bgc-version af Heljan's CC-vogn, for Bg-vognen er uundværlig i epoke 4 - og kan vel også snige sig med i sen epoke 3 i vinrød udgave, eftersom at de blev ombygget fra CC i perioden 1969-1971.
Det lader til at CBT endnu ikke har anskeffet en glimrende bog om personvogne
Og BL-vognen er planlagt i både 1. og 2. version fra hhv 1959 og 1964, samt i en moderniseret version med slutlys og nye døre i gavle og sider som Bf i rød. Den nævnte bog indeholder for en gangs skyld lidt mere om CC mv med ombyggede ender og jo, de første Bg-vogne havde litra CC, dog med nyt nummer.
Hej Ulrik
Jeg glæder mig rigtig meget til at læse jeres flotte bog og blive lidt klogere på især den tid, hvor DSB's vognpark mildest talt var lidt blandet (men ikke desto mindre spændende).
Jeg må ønske mig bogen i julegave.
Det er gode (Heljan-)nyheder, du bringer op her - jeg glæder mig rigtig meget til Bf-vognen i nyeste version, og til de bemalingsvarianter, som der er mulighed for med den nyeste version.
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.