Laver Heljan litra Bf - Bg - Ag - ABg...???

af Jan Bøgedal Slundt @, 9/12 2012, 17:36 (4369 dage siden)

Hej rødder...!!!

Er der nogen i dette forum som ved om Heljan er på vej med disse 'nye' vogne...???

mvh.

Jan

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 9/12 2012, 17:56 (4369 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Bg´eren er jo sådan set blevet lavet (Bgh). Men der kommer måske et genoptryk?

BL-vognen skulle også være på vej, efter det der har været fremme. Den skulle også komme i de nyere versioner.

Mvh
Claus

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 9/12 2012, 18:16 (4369 dage siden) @ Claus E. Hansen

BL-vognen skulle også være på vej, efter det der har været fremme. Den skulle også komme i de nyere versioner.

Mvh
Claus

Forhåbentlig laver Heljan også Bf-versionen til os epoke 4 kørere.
I øvrigt blev Bf-vognen også omtalt på sporskiftet.dk.

Bg-vognen er ikke blevet lavet endnu (og her tæller køkkenbordssløjd ikke med), for Bgh er som bekendt ikke en "rigtig" Bg-vogn.
Bg-vognen har B-vognender med gummivulstovergang og dreje-foldedøre i plan med vognkassen, mens Bgh har harmonika (som h'et også antyder) og "gammeldaws" hængslede døre i forsænkede nicher.
Personligt ville jeg se rigtig meget frem til en Bg- og Bgc-version af Heljan's CC-vogn, for Bg-vognen er uundværlig i epoke 4 - og kan vel også snige sig med i sen epoke 3 i vinrød udgave, eftersom at de blev ombygget fra CC i perioden 1969-1971.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

af UTJ, 9/12 2012, 20:30 (4369 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Mvh
Claus

Bg-vognen er ikke blevet lavet endnu (og her tæller køkkenbordssløjd ikke med), for Bgh er som bekendt ikke en "rigtig" Bg-vogn.
Bg-vognen har B-vognender med gummivulstovergang og dreje-foldedøre i plan med vognkassen, mens Bgh har harmonika (som h'et også antyder) og "gammeldaws" hængslede døre i forsænkede nicher.
Personligt ville jeg se rigtig meget frem til en Bg- og Bgc-version af Heljan's CC-vogn, for Bg-vognen er uundværlig i epoke 4 - og kan vel også snige sig med i sen epoke 3 i vinrød udgave, eftersom at de blev ombygget fra CC i perioden 1969-1971.

Det lader til at CBT endnu ikke har anskeffet en glimrende bog om personvogne ;-)

Og BL-vognen er planlagt i både 1. og 2. version fra hhv 1959 og 1964, samt i en moderniseret version med slutlys og nye døre i gavle og sider som Bf i rød. Den nævnte bog indeholder for en gangs skyld lidt mere om CC mv med ombyggede ender og jo, de første Bg-vogne havde litra CC, dog med nyt nummer.

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 10/12 2012, 12:52 (4368 dage siden) @ UTJ

Mvh
Claus

Det lader til at CBT endnu ikke har anskeffet en glimrende bog om personvogne ;-)

Og BL-vognen er planlagt i både 1. og 2. version fra hhv 1959 og 1964, samt i en moderniseret version med slutlys og nye døre i gavle og sider som Bf i rød. Den nævnte bog indeholder for en gangs skyld lidt mere om CC mv med ombyggede ender og jo, de første Bg-vogne havde litra CC, dog med nyt nummer.

Hej Ulrik :-)

Jeg glæder mig rigtig meget til at læse jeres flotte bog og blive lidt klogere på især den tid, hvor DSB's vognpark mildest talt var lidt blandet (men ikke desto mindre spændende).
Jeg må ønske mig bogen i julegave.

Det er gode (Heljan-)nyheder, du bringer op her - jeg glæder mig rigtig meget til Bf-vognen i nyeste version, og til de bemalingsvarianter, som der er mulighed for med den nyeste version.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

af Jan Bøgedal Slundt @, 10/12 2012, 15:25 (4368 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej igen :-)

Ja, det ville være lækkert med specielt Bf & Bg, de er jo nærmest uundværlige, som lokalvogne i IC tog epoke 4, samt Bf i Natteravnen, bådtoget m.fl. men ABg & Ag ville også pynte i samlingen.

Bg & Bgc er jo lavet af DF-model, men desværre til en pris som de færeste kan være med på (kr. 1.500,-/stk)

mvh.

Jan

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV
Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak