James May and the Battle to Save Hornby

af Thomas, 12/3 2025, 07:01 (9 timer, 10 minutter siden) @ Flemming Søeborg

Men som jeg har nævnt andetsteds, lad være med at importere varer fra Storbritannien som privatperson - det koster kassen i form af told, momns og ekstreme gebyrer til Post Nord.

Hvis du bestiller direkte fra Hornbys webshop, så er momsen håndteret af Hornby (der er ikke told på modeltog) og du sparer Postnord gebyret. Hvis du bestiller for over £100, er der gratis fragt til Danmark. Hvis du tilmelder dig deres "Awards" program, så får du 10% i "hobby points" som du kan købe flere produkter for. Jeg tager Hornby hjem den vej, og det fungerer upåklageligt. Ellers kan du bestille Hornby via Modellbahn-Union i Tyskland. De har fuldt sortiment.

Hornby kører stadig med underskud (jf. sidste årsregnskab), hvilket er tankevækkende, alle de mange produkttyper taget i betragtning. Jeg håber de får det vendt.

Selv har jeg deres Locomotion No. 1. Det er en meget sjov lille maskine, og skalaen betyder ikke så meget, da de færreste har et forhold til så gamle lokomotiver. De medfølgende figurer er også næsten H0 (sammenlignet med figurer fra NOCH). Figurer har jo næsten heller ingen decideret skala, vi kommer jo i alle højder og drøjder.

Jeg er generelt glad for Hornbys produkter, firmaet har en stor portefølje af (forholdsvis) billige og pæne modeller som, i disse tider, sælger rigtig godt. Det er nok der Hornby skal finde deres penge.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak