Tegninger til 2. generation S-tog bogie
Jeg leder efter tegninger til bogierne til et 2. Generation S-tog, både til MM og FS, til et selvbyg projekt
På forhånd tak
Venlig hilsen
Martin
Jeg leder efter tegninger til bogierne til et 2. Generation S-tog, både til MM og FS, til et selvbyg projekt
På forhånd tak
Venlig hilsen
Martin
Hej Martin,
Tegninger har jeg ikke - men jeg kender en løsning:
Så vidt jeg ved er Roco's MA / VT11.5 af rette type (de er i hvert fald ofte brugt til S-tog blandt "selvbyggere", inkl. hos mig selv).
Så hvis du kører H0 er det en oplagt mulighed?
Mvh
Peter W
På tysk kaldes de "Wegmann Drehgestell" eller "München Kassel Drehgestell" . Leder man derefter, så finder man blandt andet https://www.stummiforum.de/t232083f2-Wegmann-Muenchen-Kassel-bogie-D-Druck.html og https://media.springernature.com/
Godmorgen Martin m. fl.
Som Peter skrev har ROCOs MAN lyntog - og dermed modellen af DSB litra MA - Wegmann bogier. Som sagt gældende i Str. HO og PIKO LGB.
Men er du til H0 er der også muligheden (større chance) ved at gå på jagt i brugttogs kasserne med ROCO DSG/TEN type WLAB 173, som også DSB havde som TEN sovevogne (den med den høje tagrunding).
Har ikke kendskab til andre størrelser modeller med Wegmann bogier, desværre!
Steff
Men jeg kan hjælpe med et FRICHS billede af fabrikationen af en Wegmann bogie til 2. g. S-tog!
Steff
--
ئۇلغىك
Tusind tak UTJ
Det er præcis det jeg har ledt efter
Venlig hilsen
Martin Kjær
Hej Peter og Steff
Jeg kendte godt til MA tricket, men så vidt jeg ved så er de bogier for korte, plus der ikke er overbygning på til MM/MU.
Det der også er med det er at jeg har en resin printer til rådighed, og kan dermed lave dem meget detaljeret.
At der så bliver et par ting på vognkassen som ikke er helt korrekt, er et andet problem
Venlig hilsen
Martin Kjær
Tak septemes
Jeg synes efterhånden at jeg havde kigget alt igennem på nettet, men det der havde jeg ikke fundet, så jeg takker
Venlig hilsen
Martin Kjær
Storskalaer, Livesteam : Min innendørs skala O bane. Liten men fin.
Storskalaer, Livesteam : KjellAn's hagejernbane