LIma model 201092LG DSB MR 4052

af Anders, 12/1 2025, 15:16 (3 dage siden)

HEj Alle
Min centerkobling imellem sættets to MR vogne er knækket. Hvor finder jeg en ny?

[image]

[image]

af peterw, 12/1 2025, 16:49 (3 dage siden) @ Anders

HEj Alle
Min centerkobling imellem sættets to MR vogne er knækket. Hvor finder jeg en ny?

[image]

[image]

Måske kan Bjørn Schultz / På Sporet hjælpe dig, jeg mener han har en del gamle Lima reservedele.

Jeg mener dog også at have set en ombygning af sættet med Symoba-kulisser, hvilket gav mulighed for at kortkoble sættet. Måske værd at overveje? Jeg mener dog også at kulisserne reelt blev indbygget med sammenkobling “gennem gummivulsterene”, altså ikke monteret under bunden af materiellet.

Mvh Peter

af Johnni, 12/1 2025, 16:59 (2 dage siden) @ peterw

Vær opmærksom på at det ikke er den rigtige kasse/rigtige art.nr. til togsættet.
Kassen passer til den gamle (røde) model.

Jeg er ikke klar over om de har ændret konstruktionen da de opdaterede modellen, men det kan have betydning for evt. reservedele.

af Anders, 12/1 2025, 17:31 (2 dage siden) @ Johnni

HEj
Nå ok, jeg købte den brugt for år tilbage. Jeg synes den er fin og min kører godt.
Jeg følger nok forslaget med at lave noget kortkobling.

Tak for input

af Anders, 12/1 2025, 17:30 (2 dage siden) @ peterw

Ja det er nok det jeg skal.
Jeg var jo en idiot og fik den knækket.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak