Nyt på min hjemmeside

af Flemming Søeborg, 17/11 2024, 15:08 (4 dage siden)
redigeret af Tommy Nilsson, 18/11 2024, 12:39

Jeg har i de seneste dage lagt flere artikler om nye modeller m.v. på hjemmesiden www.sporogbaner.dk - Det drejer sig om Pikos MY 1150, de nye modeller af Ford Taunus P 3 Turnier og Citroën Ami 8 samt omdannelsen af et bilvrag til en Ford Zephyr 4 som dansk politibil anno 1960. Dertil er der omtale af Søren Gyldens meget flotte 3D-printede overdele til københavnske sporvogne og en kortfattet omtale af Bruce Peters nye bog om DSB Design - et pragtværk, der er værd at læse. Af tekniske grunde kan jeg desværre ikke vise billeder på denne side, men de er i stort omfang på hjemmesiden.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Nyt på min hjemmeside

af Josax1978, 18/11 2024, 09:38 (4 dage siden) @ Flemming Søeborg

Så lykkedes det at komme ind på din hjemmeside fra min mobil

En god artikel om Pikos MY1150
Dog er det trist, at højden på Roco og som jeg har set på en andens hjemmeside også Pikos MY er lavere en Mærklin, Trix og Heljan samt McK/Dekas Mx. Hvilket jo må være noget af det vigtigste, når man producerer en korrekt skala 1:87 model.
Selv mærklins gamle modeller af MY er korrekt højde så Roco og Pikos modeller er lavere en

Nyt på min hjemmeside

af Thomas Jespersen @, 19/11 2024, 09:39 (3 dage siden) @ Josax1978

Uden at have målt efter så tror jeg nu det er Märklins der er for høj. Det er pga. pufferhøjden. De nyeste skulle være lavet om så pufferhøjden nu passer.

Thomas

Nyt på min hjemmeside

af Lasse S, 19/11 2024, 13:17 (3 dage siden) @ Thomas Jespersen

Ja, det er Märklins der er for høj

Nyt på min hjemmeside

af bygger01, Herning, 19/11 2024, 19:22 (2 dage siden) @ Thomas Jespersen

Der må mål på bordet !

Hvordan måles højden på en MY'er, er det det fra skinneoverkant til det højeste punkte eller ?

Når det er slået fast, hvad er så højden på de 4 modeller, som vises ....

Det mål er ikke følelser ...

Så kan man naturligvis melde ind, hva' man følelses finder bedst.

Men er der flere MY'er i 1:87 ( ikke MY 12xx fra Hobbytrade ) end, som skal med i oversigten:

Piko model
Den tidlige Märklin
Heljan Märklin nye udgave
Roco ( er der ikk' kun en udgave )
NMJ fra Norge

--
Jørgen Steffensen

Nyt på min hjemmeside

af Josax1978, 19/11 2024, 19:46 (2 dage siden) @ bygger01

Jeg havde Mærklin 1147 Roco og Heljan ved siden af hinanden
Kun Rocos var mindre da en linial var henover dem alle og Rocos var mindre
Både 1147 fra mærklin og heljan var lige høje fra bord til overdelenes top

En anden har lavet en gennemgang på sin hjemmeside…. Mosebanen mener jeg! Og der er Pikos mindre i højden en Heljans

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn
Pris 310 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak